27 TOP tipov z PPCee konferencie

Prinášame vám TOP insighty z najdivokejšej PPC konferencie v CEE regióne. Naši kolegovia sa s vami podelia o 27 top PPC tipov, ktoré v nich najviac zarezonovali. Zaznamenali to najzaujímavejšie, odprezentované ôsmimi prednášajúcimi z rôznych krajín Európy. Pozrite si top insighty z jednotlivých prednášok. Ak ste tam boli aj vy a chceli by ste niečo doplniť, určite nám dajte vedieť. Radi článok obohatíme.    

Alina Tutulan (RO, ui42 digital) - Smart Exporting to Romania (Alinina prezentácia)

Top insighty z Alininej prednášky: 

  1. Marek Kiss: Rumuni radi nakupujú. Veľa času trávia na mobiloch. Až 80 % návštevnosti pochádza z mobilných zariadení, ale nákupy radi uskutočňujú v pohodlí domova na počítačoch.
    Pomer mobile vs desktop je 50 % ku 50 %. Pri Rumunsku treba mať na zreteli aj to, že je to krajina hackerov. Dôležité mať bezpečné platby na eshope.
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: Každý trh, na ktorý sa chcete rozšíriť, je iný, musíte mať vedomosti o trhu a ľuďoch a ich správaní atď. - to je kľúč, ako byť úspešný. Zaujímavé informácie o rumunských trhoch / o Black Friday, hackeroch, dopravných zápchach atď. A o tom, ako tieto veci ovplyvňujú správanie zákazníkov. Nakupujúci vyhľadávajú vo viacerých zariadeniach súčasne (mobil vs. počítač).  Dôvod napr.: dopravné zápchy. Emag má Black Friday v iný dátum. 
  3. Daniel Hrotek: Rumuni nakupujú aj cez Vianoce. Najzaujímavejšie na prezentácií našej kolegyne bolo, že mentalita ľudí v Rumunsku počas vianočných sviatok je úplne iná ako u nás a radi nakupujú aj počas tohto obdobia. Dáta naznačujú, že tlmenie rozpočtov PPC kampaní počas Vianoc by mohlo mať negatívny dopad na výsledky.

Alina Tutulan_ui42 digital

Gergő Demjén (Pelikan) -  A quick flight with Pelikan and the story of automation of performance campaigns

Top insighty z Pelikán prednášky: 

  1. Marek Kiss: Pri posudzovaní úspešnosti kampaní treba mať na zreteli relevantný spôsob pripisovania zásluh jednotlivým kanálom, kampaniam. V segmente letenky výborné vysledky poskytuje Markov atribučný model. Zdôraznená potreba prepracovaných feedov, ktoré umožnia čo najrevatnejšie reklamy podľa vyhľadávacieho dopytu užívateľa.
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: Použitie rôznych attribution modelov konverzií na vyhodnotenie výkonnosti kampaní a zdrojov (Markov a Shapely okrem modelov uvedených v GA a Ads). Testovanie 3 rôznych vstupných stránok - pre jednu reklamnú skupinu - na zistenie správania používateľov po príchode na web a identifikáciu najrelevantnejšej stránky. Z dôvodu rýchlej rotácie produktov a ponúk je dôležité automatizovať väčšinu ich kampaní. Testovanie troch rôznych Landing Page, A / B s cieľom dosiahnuť najvyššiu angažovanosť zákazníkov.
  3. Daniel Hrotek: Gergo odporúča nazerať na atribúciu viacej profesionálnejšie, napríklad pomocou Markovho modelu. 
  4. Alina Tutulan: Používanie atribučných modelov Markov a Shapley vám môže pomôcť lepšie analyzovať výsledky a zmysluplne interpretovať údaje.
  5. Olena Romanova v článku "Grumpy PPC notes from PPCee" GRUMPY PPC uvádza Twitter zmienku od Tomáš Komáreka, ktorý cituje z prednášky p. Demjéna: "Využitie manuálneho biddingu s "MagicScript" funguje lepšie ako Smart bidding". 

Gergo

Regine HEMRE (Norway, Synlighet) - How to win at display this holiday season: last minute tips you should implement - right now! Black Friday

  1. Marek Kiss:  Upozornila na nový formát kampaní, s ktorým aj pracovala a testovala - Discovery Google Ads. Základ úspechu vsadila na správnosť navolenia publika podľa insightu o klientovi. A tiež zdôraznila významnú úlohu nasadenia dobrej vizuálnej kreatívy reklamy. 
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: Celkové zacielenie na zobrazenie (Display Ads). Vytváranie jedinečných bannerov pre sviatočné obdobie. Ako vytvoriť banner, ktorý upúta pozornosť zákazníkov za 1 sekundu so správnym posolstvom. Discovery Ads - nie je k dispozícii v našich krajinách, ale zaujímavá služba do budúcnosti.
  3. Daniel Hrotek: Regine odporúča pozrieť sa na užívateľov, ktorý nakúpili a prišli zo zdroja Bing - potenciál solvetných zákazníkov. Netreba zabúdať pridávať do kampaní rôzne publiká na "observations". Zaujímavosťou je, že 85% konverzií v Nórsku prichádza z mobilov.
  4. Alina Tutulan: Discovery Ads - skvelá príležitosť. Custom publikum by malo mať aspoň 15 signálov na dosiahnutie dobrého výkonu.

Hemre

Lászlo Szabó (HU, Groww digital) - There is +40% growth potential in an average Google and Facebook ads account

  1. Marek Kiss: Krásna prezentácia. Lászlova prezentácia bola postavená na analýze účtov a skóre kvality v regióne V4. Účet, ktorý má priestor na významný rast, má spravidla QS okolo 5,5 a nižšie, zaslúži si starostlivosť PPC managera. Pri QS na 8,5 sú účty nastavené správne a priestor na optimalizáciu je značne zmenšený. Najväčší prínos z prednášky: pri nízkych QS je obrovský priestor pre zefektívnenie reklamy a teda priestor pre rast klienta.    
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: Zaujímavé porovnanie 15 % zlých a 15 % najlepších účtov - užitočné tipy, na čo sa zamerať, ak chcete, aby váš účet rástol - dôležitosť QS, relevantnosť reklamy celkovo. 
  3. Daniel Hrotek: Medzi základné rozdiely kvalitných a menej kvalitných účtov patria práve reklamy. Ľudia sú leniví testovať rôzne variácie textov reklám a tým sa okrádajú a impresie/kliky, preto testujte!
  4. Alina Tutulan: Google Ads audit software - ROIminer.com/audit.
  5. Adam z HUXLEY tiež hodnotí prezentáciu za veľmi zaujímavú. A dopĺňajú svoje postrehy aj o grafy priamo z Lászlovej prezentácie. 

Laszlo szabo

Matej Tomašovský (DE, Berlin Brands Group) - In search for effectivity and growth in 8 markets

  1. Marek Kiss: Používajú rovnaké ID kategórie naprieč všetkými trhmi (ID v analytikoch aj Ads). BBG je firma obhospodarujúca cca 100 Eshopov a je to zastrešujúca firma nepropagujúca svoj názov, ale značky predávaného sortimentu. BBG zakladá na automatizácii a inhouse teame.    
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: Sklik - retargeting / ako nastaviť kód sledovania na webe. Bounced používatelia z webu (čas kratší ako 30 s - nie je relevantný). 40 riadkový skript (namiesto jednoduchého vytvorenia publika pomocou služby GA alebo Ads). 
  3. Daniel Hrotek: Pokiaľ máte jeden eshop v rôznych krajinách, tak odporúča použiť publikum konverterov ako looklike v druhej krajine. Napr. konverterov z SK použiť ako looklike publikum v CZ.
  4. Alina Tutulan: Ako úspešne kombinovať cenové porovnávače, Google Ads kampane a ďalšie kanály. 

Tomasovsky

Dalibor Klíč (CZ, Google) - E-commerce growth opportunities in performance marketing in 2020

  1. Marek Kiss:  A/B testing XML feeds, 80 % bude postavených na Google Shoping a DSA kampaniach.
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: 75 - 80 % kampaní sa zakladá na feede. Dôležitosť správnych feedov, ako ich upravovať, ako ich urobiť „friendly“ pre naše použitie. 
  3. Daniel Hrotek: Prispôsobiť svoju prácu automatizácii. Vedieť predať klientovi business case. 
  4. Alina Tutulan: Budúcnosť je o automatizácii. Pripravte sa, pretože sa to stane. 

Dalibor Klic

Adam Šilhan (CZ, igloonet) - Automation with manual transmission

  1. Marek Kiss: Predávať relevantné produkty, generujúce zisk. Zamerať sa na total profit pre klienta. 
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: Custom reporty = lepšia komunikácia s klientom. Znalosť produktu, ktorý predávate a klienta, pre ktorého ho predávate. 

Adam

Konstantin Kasapis (AT, Slopelift) - Google Shopping? +33 % in revenue for dm drogerie markt

  1. Marek Kiss: Popisuje ROPO efekt na príklade e-shopu s obuvou (ako dostať kupujúceho z online do najbližšej kamennej prevádzky). ROPO efekt: „Research Online – Purchase Offline“ zákazník vyhľadáva informácie o produkte na internete, ale kúpi ich v kamennej predajni. V online inzerujete a v kamennej prevádzke sú predaje. Dbal na správnost feedu v Google shopping, kreativitu a landing page.  
  2. Kabáthová A., Giláňová V.: Zdôrazňoval dôležitosť správnosti feedov pre merchant centrum. Local Inventory Ads sú budúcnosťou - ale v mnohých krajinách zatiaľ nie sú k dispozícii. Ako optimalizovať Google shopping kampaň na základe marže klienta (zisk). CCS - dôležitosť cenových porovnávačov hrá rolu v Google shopping (-20 % zľava cez cenový porovnávač).

Kasapis

BONUS od Daniela Hroteka: Rober Lelkes mal zaujímavú prezentáciu o margin biddingu. Pri tejto stratégii je možné klientovi reportovať to najdôležitejší číslo - profit.

Pre celkové zhrnutie konferencie sme si prepožicali citáciu od DEVA Group: "Oplatilo sa ísť na túto konferenciu? Samozrejme, že je! Veľká dávka znalostí od odborníkov, ktorí vytvárajú kampane na rôznych trhoch, zdieľajú získané skúsenosti, konkrétne príklady a prezentujú nové nástroje, ktoré sa oplatí využiť - to sú najväčšie výhody konferencie." 

Kompletné prezentácie od speakrov, fotky z akcie:

Celé znenie prezentácií si môžete pozrieť a stiahnuť priamo na stránke PPCee. Atmosféru konferencie si môžete pozrieť na oficiálnych fotografiách.  

Spoznajte kolegov, ktorí vám prinášajú tieto postrehy z konferencie PPCee

Najdivokejšej PPC udalosti v CEE regióne, ktorá sa uskutočnila 28.10.2019 v Bratislave. Ďakujeme Basta Digital za skvelú akciu!

Marek KissAccount manager v ui42 digital. Account telom aj dušou. Marek pomáha klientom dosahovať úspech.

Kabáthová A.: PPC developer Export team, zabezpečuje úspešné expandovanie klientskych projektov do Maďarska a iných krajín.

Giláňová V.: PPC developer v ui42 digital, s nadšením a elánom pomáha klientom rozvíjať ich online business.

Daniel Hrotek: PPC Projekt manager ui42 digital .