Podiel AI asistentov na obrate je vyšší ako ich podiel na navštevnosti e-shopov.

14.8.2025 sme priniesli výsledky unikátneho prieskumu, v ktorom sme analyzovali podiel návštevnosti z AI asistentov v e-commerce, ktorý sme v ui42 zostavili na vzorke 80 e-shopov.
Hoci v tomto prieskume podiel návštevnosti e-shopov z AI asistentov za mesiac júl 2025 - konkrétne najmasovejšie používaného ChatGPT, predstavuje len 0,26%, v podiele na obratoch týchto eshopov je to už zaujímavejšie číslo, a to 0,55%.
AI asistenti prinášajú kvalitnejšiu návštevnosť
To znamená, že zákazníci prichádzajúci prostredníctvom AI nástrojov sú kvalitnejší, informovanejší, majú za sebou určitý research a vedia, čo chcú. Nákup teda dokončia nadpriemerne často.
„Tieto čísla dokazujú, že AI asistenti nie sú len technologickou kuriozitou. Aj keď sa zdá, že ide o zanedbateľný segment návštevnosti, ich dopad na výsledky obchodu sú reálne a nezanedbateľné, takže naozaj aj malý asistent, dokáže zahrať veľké divadlo.“ hovorí Martin Krupa, co-founder ui42.
Objem návštevnosti nie je jediný dôležitý ukazovateľ výkonu kanálu
Trend jasne ukazuje, že e-commerce firmy by mali sledovať aj menšie zdroje návštevnosti – a vyhodnocovať ich nielen podľa počtu klikov, ale predovšetkým podľa kvality zákazníkov a hodnoty objednávok. Nezanedbávať SEO a optimalizáciu pre AI asistentov, pretože budúcnosť e-commerce jasne vedie k umelej inteligencii.