Aj malý asistent dokáže urobiť veľké divadlo: návštevnosť z AI je kvalitnejšia, než si myslíte

Podiel AI asistentov na obrate je vyšší ako ich podiel na navštevnosti e-shopov.

Aj malý asistent dokáže urobiť veľké divadlo: návštevnosť z AI je kvalitnejšia, než si myslíte
Aj malý asistent dokáže urobiť veľké divadlo: návštevnosť z AI je kvalitnejšia, než si myslíte

Podiel AI asistentov na obrate je vyšší ako ich podiel na navštevnosti e-shopov.

Aj malý asistent dokáže urobiť veľké divadlo: návštevnosť z AI je kvalitnejšia, než si myslíte

14.8.2025 sme priniesli výsledky unikátneho prieskumu, v ktorom sme analyzovali podiel návštevnosti z AI asistentov v e-commerce, ktorý sme v ui42 zostavili na vzorke 80 e-shopov. 

Hoci v tomto prieskume podiel návštevnosti e-shopov z AI asistentov za mesiac júl 2025 - konkrétne najmasovejšie používaného ChatGPT, predstavuje len 0,26%, v podiele na obratoch týchto eshopov je to už zaujímavejšie číslo, a to 0,55%.

AI asistenti prinášajú kvalitnejšiu návštevnosť

To znamená, že zákazníci prichádzajúci prostredníctvom AI nástrojov sú kvalitnejší, informovanejší, majú za sebou určitý research a vedia, čo chcú. Nákup teda dokončia nadpriemerne často. 

„Tieto čísla dokazujú, že AI asistenti nie sú len technologickou kuriozitou. Aj keď sa zdá, že ide o zanedbateľný segment návštevnosti, ich dopad na výsledky obchodu sú reálne a nezanedbateľné, takže naozaj aj malý asistent, dokáže zahrať veľké divadlo.“ hovorí Martin Krupa, co-founder ui42.

Objem návštevnosti nie je jediný dôležitý ukazovateľ výkonu kanálu

Trend jasne ukazuje, že e-commerce firmy by mali sledovať aj menšie zdroje návštevnosti – a vyhodnocovať ich nielen podľa počtu klikov, ale predovšetkým podľa kvality zákazníkov a hodnoty objednávok. Nezanedbávať SEO a optimalizáciu pre AI asistentov, pretože budúcnosť e-commerce jasne vedie k umelej inteligencii.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Prečítajte si tiež

 

Ďakujeme za odber!
Čaká vás ešte jeden krok. Kliknite na potvrdzovací odkaz, ktorý máte v emaili.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr