Ako efektívne predávať cez Allegro?

Allegro je marketplace, ktorý v rebríčku top online trhovísk obsadil tesné štvrté miesto, hneď za zvučnými menami ako Amazon, Etsy či Ebay. Od marca 2024, kedy marketplace ohlásil vstup na slovenský trh, sa predajcovia rátajú v desiatkach tisícoch. Premýšľate aj vy nad možnosťou, že by ste sa sa k nim pridali? Zistite, komu sa toto riešenie oplatí, spoznajte tipy, ako úspešne predávať cez Allegro a aké sú iné možnosti trhovísk a cenových porovnávačov u nás.

Ako efektívne predávať cez Allegro?
Ako efektívne predávať cez Allegro?

Allegro je marketplace, ktorý v rebríčku top online trhovísk obsadil tesné štvrté miesto, hneď za zvučnými menami ako Amazon, Etsy či Ebay. Od marca 2024, kedy marketplace ohlásil vstup na slovenský trh, sa predajcovia rátajú v desiatkach tisícoch. Premýšľate aj vy nad možnosťou, že by ste sa sa k nim pridali? Zistite, komu sa toto riešenie oplatí, spoznajte tipy, ako úspešne predávať cez Allegro a aké sú iné možnosti trhovísk a cenových porovnávačov u nás.

Ako efektívne predávať cez Allegro?

Komu sa oplatí predávať cez Allegro?

Predávať cez Allegro sa oplatí najmä malým a stredným e-shopom, ktoré hľadajú jednoduchý spôsob expanzie a rastu tržieb. Platforma je ideálna pre už existujúcich predajcov, pokojne aj s vlastným e-shopom a sortimentom, ale aj pre tých, ktorí sa chcú naučiť efektívnejšie predávať online a s e-commerce ešte len začínajú.

Kto sú ideálni kandidáti na predaj cez Allegro?

Pre malé a stredne veľké e-shopy prináša Allegro príležitosť získať ďalší predajný kanál bez veľkých investícií. Navyše platí, že nemusíte mať tisíce produktov, pretože úspešne predávať cez toto online trhovisko môžete napríklad aj so 100 položkami. Kľúčová je marža a to, aby ste maximálne využili potenciál vášho predajného sortimentu. 

Ak sa obávate množstva konkurencie, máme dobrú správu. Na Allegro ťahajú za dlhší koniec lokálni predajcovia. Platforma Allegro pri vstupe na nové trhy vo vyššej miere podporuje práve domácich obchodníkov. Dôvod? Zákazníci preferujú nákup od “svojich” predajcov, ktorých poznajú a dôverujú im.

Aké sú výhody predaja cez Allegro?

Predaj na Allegro ponúka unikátnu kombináciu nízkych vstupných nákladov, širokého dosahu, overených nástrojov predaja a marketingovú podporu. Čo je dôležité – platíte len vtedy, keď predávate.

Aké sú teda najväčšie benefity predaja cez Allegro?

Nízke Allegro poplatky a nulové riziko na začiatku

Najväčšou výhodou je nulové riziko na začiatku. Pretože za vytvorenie ponuky na trhovisku neplatíte nič. Poplatok sa účtuje až v momente predaja. 

Navyše, Allegro má pre nových predajcov skvelý uvítací program. Ten vám garantuje 0 % províziu z predaja až do výšky 6 500 EUR v zľavách na marži, alebo počas prvých šiestich mesiacov od verifikácie účtu.

Obrovský dosah a masívna marketingová podpora

Allegro vás vtiahne do sveta s približne 15 miliónmi aktívnych zákazníkov, ktorí sú pripravení nakupovať. 

Čo sa týka promovania produktov, bude vás čakať kredit na Allegro reklamy (promovanie produktov priamo v rámci marketplace-u), vďaka ktorému môžete svoje produkty okamžite zviditeľniť.

Prístup k cenným analytickým dátam

Nemôžeme zabudnúť na dáta, aby ste vedeli, ako sa vášmu predaju cez Allegro darí. Allegro Analytics vám naservíruje štatistiky predajov aj dáta o konkurencii z celého portálu. V nástroji Merchants si zase môžete pozrieť analýzu trhu vrátane predajov a obratu konkurencie.

Čo môžem a čo nemôžem predávať?

Na Allegro môžete predávať takmer všetko. Od elektroniky cez oblečenie až po potraviny, opäť je to o tom, kam vás marža pustí. Dôležité je dodržiavať legislatívu danej krajiny a pravidlá platformy, najmä pri veľkostných obmedzeniach pre dopravu a správnom zaraďovaní produktov.

Sortiment na Allegro je naozaj široký. Medzi najúspešnejšie kategórie patria:

  • Deti a hračky
  • Dom a záhrada
  • Auto-moto
  • Potraviny (multipacky, ktoré sa predávajú lepšie ako jednotlivé kusy)

Zaujímavosťou navyše je, že môžete predávať aj v B2B segmente prostredníctvom Allegro Business.

Aké sú kľúčové obmedzenia predaja?

Veľkosť produktov 

Program Allegro Delivery a Smart fungujú len pre "smallboxy", teda produkty do určitých rozmerov. Veľký nábytok alebo rozmerné produkty majú obmedzené možnosti expresného doručenia.

Pravidlá komunikácie 

V popisoch produktov ani v komunikácii so zákazníkmi nesmiete uvádzať odkazy na iné weby (napríklad aj vlastné) či výzvy typu "kontaktujte nás mimo Allegro". Výnimky, ako napríklad návody na montáž a podobne, musí Allegro schváliť.

Bez EAN kódov to nepôjde

Každý produkt, ktorý chcete cez Allegro predávať, musí mať správny EAN kód od výrobcu alebo zakúpený od GS1. Dôvod je jednoduchý – nesprávne kódy vedú k chybnému spárovaniu produktov.

Pozor na správnu kategorizáciu 

Ak nemusíte, zaradeniu produktov do kategórie "Ostatné" sa radšej vyhnite. Má najvyššie provízie a zákazníci ju nenavštevujú tak často, keďže je príliš všeobecná.

Postup, ako predávať cez Allegro krok za krokom

Začať predávať na Allegro je prekvapivo jednoduché a zvládnete to za jediný deň. Postup by sa dal zhrnúť do šiestich krokov. Od vytvorenia účtu cez verifikáciu až po nahratie prvých produktov a následné sledovanie kvality predaja.

Ako na to a na čo si dať pozor?

Krok 1: Vytvorte si účet predajcu

Pri vypĺňaní formulára buďte obzvlášť opatrní pri výbere prihlasovacieho mena. Toto bude názov vašej firmy viditeľný pre všetkých zákazníkov. Dobrá rada znie – na rozdiel od Peter456 použite radšej názov vašej spoločnosti.

Krok 2: Overte svoj účet

Verifikácia je štandardný bezpečnostný proces pozostávajúci z dvoch častí:

  • Overenie bankového účtu – môžete to urobiť online prevodom, klasickým prevodom alebo nahraním bankového výpisu.
  • Overenie zodpovednej osoby – nahrajte sken občianskeho preukazu alebo pasu konateľa spoločnosti.

Jednoduchá verifikácia trvá 1 – 2 dni. Ak je vaša firemná štruktúra zložitejšia, môže Allegro požadovať aj iné dodatočné dokumenty.

Krok 3: Aktivujte si uvítací program

Ideálne hneď po verifikácii. Program vám totiž garantuje 0% províziu z predaja až do výšky 6 500 EUR alebo počas prvých šiestich mesiacov, kedy budete svoje produkty na Allegro ponúkať. A prečo to riešiť hneď? Nárok získavate od momentu, kedy ste si overili účet, nie od dátumu aktivácie uvítacieho programu.

Krok 4: Nahrajte svoje produkty

Pri nahrávaní produktov myslite na tieto dôležité body:

  • Nahrajte celé portfólio, aj produkty, ktoré sa na vašom e-shope nepredávajú najlepšie. Na Allegro sa im môže dariť výrazne lepšie.
  • Správne vyplňte EAN kódy a ak EAN už existuje v katalógu, pripojte produkt k existujúcej karte.
  • Dbajte na kvalitu a vyplňte názov, povinné parametre (označené hviezdičkou), podrobný popis. Nezabudnite na kvalitné fotografie.
  • Nastavte správne DPH pre každý trh a vyberte správnu kategóriu, do ktorej produkty pridáte, aby ich zákazníci našli v mieste, kde hľadajú.

Krok 5: Nastavte ceny a dopravu

V tomto bode si definujte cenovú stratégiu s dvoma pásmami. Jedno bude určené pre štandardný predaj a druhé pre zľavové kampane. Pre lepšiu viditeľnosť sa môžete zapojiť do programu Smart a využiť aj Allegro Delivery s výhodnými zmluvami dopravcov (Allegro One, DPD, Zásielkovňa). Výhoda? Zákazníkom tak ponúknete čo najširší výber doručenia. 

Krok 6: Sledujte si kvalitu predaja

Priamo v záložke "Kvalita môjho predaja" pravidelne kontrolujte svoje skóre. Cieľom je udržať si minimálne neutrálnu (0 – 99 bodov), v ideálnom prípade sa snažiť o super úroveň (od 285 bodov). Kvalita predaja totiž priamo ovplyvňuje vašu pozíciu vo vyhľadávaní. Niekoľko tipov, ako ju zlepšiť:

  • odpovedajte čo najrýchlejšie, ideálne do 4 hodín,
  • odosielajte tovar podľa avizovaného času,
  • snažte sa udržať si pozitívne hodnotenia a aktívne riešte prípadné problémy alebo negatívne recenzie.

Tipy, ako vyťažiť z predaja cez Allegro maximum 

Maximálny úspech na Allegro dosiahnete kombináciou správnej stratégie sortimentu, aktívneho využívania marketingových nástrojov a neustálej optimalizácie na základe dát. Hoci je predaj cez Allegro vo veľkej miere zautomatizovaný, neostávajte pri “základnom” nastavení, ale aktívne pracujte s možnosťami a nástrojmi, ktoré platforma ponúka.

Zvážte expanziu, napríklad do Poľska

Aj napriek silnej konkurencii reálne príklady firiem dokazujú, že predaj v Poľsku môže výrazne zvýšiť celkový obrat. Allegro navyše v rámci podpory expanzie poskytuje automatické preklady a konverziu mien, takže je to jednoduchšie, než si myslíte.

uičkovský tip: Láka vás možnosť predávať na iných trhoch, no stále máte obavy, či je to pre váš biznis prínosné? Prečítajte si v článku v našom blogu, kedy má expanzia zmysel a ako ju zvládnuť čo najlepšie.

Allegro reklama: využívajte marketingové nástroje Allegro naplno

Príkladom sú neplatené kampane, ktoré nájdete v sekcii „Marketing“ priamo vo vašom účte predajcu na Allegro. Príkladom kampaní sú:

  • Allegro Days: Špeciálne dni s exkluzívnymi zľavami pre zákazníkov, ktoré lákajú obrovské množstvo kupujúcich hľadajúcich výhodné ponuky.
  • Smart Week: Podujatie zamerané na predajcov s programom Allegro Smart, kde sú zvýhodnené ponuky pre najvernejších zákazníkov.
  • Blackweek / Black Friday: Globálne populárne zľavové akcie s obrovskou návštevnosťou, ktoré predstavujú špičku predajov pred sviatkami.

 

Tieto akcie výrazne zvyšujú predaj bez dodatočných nákladov. Okrem toho nájdete v Allegro Ads dve kľúčové možnosti:

  • Sponzorované ponuky, vďaka ktorým sa váš produkt sa zobrazí na prvých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania, v kategóriách, alebo dokonca na stránkach konkurentov. Tieto reklamy fungujú ako klasická PPC reklama (Pay-Per-Click), čo znamená, že platíte len vtedy, keď niekto na vašu reklamu skutočne klikne. 

uičkovský tip: Využite možnosti cielenia na konkrétne kategórie, kľúčové slová alebo dokonca konkurenčné produkty pre maximálnu efektivitu kampaní.

  • Externá propagácia cez Google: Allegro umožňuje propagovať vaše produkty aj mimo svojej platformy v rámci Google Ads, napríklad cez Google Shopping Ads a Google Search Ads, čo môže byť skvelým doplnkom pre priamu PPC reklamu pre váš e-shop.

Segmentujte produkty podľa výkonu

  • Cold stock (produkty, ktoré majú málo kliknutí) vyskúšajte potlačiť pomocou Allegro Ads na získanie návštevnosti.
  • Contenders (sortiment s veľa návštevami, no málo predajmi) podrobte úprave cien alebo vylepšite atribúty ako sú fotky alebo popis produktu.
  • Superstars (tovar s vysokými konverziami) je skvelým adeptom na ďalšiu propagáciu.

A nezabudnite, že vďaka integračným platformám, ako Merchanty či Baselinker ušetríte hodiny práce. Dokážu automatizovať synchronizáciu skladov, cien, objednávok a pomôžu vám aj s dynamickou cenotvorbou.

Aké online trhoviská a porovnávače sú alternatívou k Allegro?

Allegro nie je jediná možnosť, ako získať nových zákazníkov a zvýšiť predaj. Viaceré cenové porovnávače a marketplace platformy sú skvelou príležitosťou, ako okrem vlastného e-shopu využiť ďalší predajný kanál. Niektoré z nich sa dokonca zameriavajú len na určitý segment (móda, nábytok, doplnky a podobne). 

Príkladom sú:

  • Heureka,
  • Najnakup
  • Pricemania
  • Glami,
  • Biano,
  • Favi,
  • Zalando,
  • a iné.

 

Už viete, či sa vám predaj cez Allegro oplatí alebo stále váhate či sa do toho pustiť? Ozvite sa nám, radi vám odporučíme tú najvhodnejšiu platformu, marketplace alebo porovnávač a vytvoríme vám komplexnú stratégiu na mieru.

 

Najčastejšie otázky na tému predaja cez Allegro

Ako zlepšiť kvalitu predaja na Allegre, najmä po negatívnej spätnej väzbe?

Kvalita predaja sa zlepšuje rýchlym reagovaním na dopyty zákazníkov, včasným odosielaním objednávok a riešením problémov k ich spokojnosti. Allegro automaticky vylučuje prvé negatívne hodnotenie za 30 dní a hodnotenia spôsobené omeškaním dopravcu.

Aké sú priemerné náklady na dopravu v programe Smart a ako sa zabezpečuje odvoz zásielok?

V programe Smart hradí Allegro približne 80% nákladov na dopravu zdarma pre zákazníkov, zvyšných 20% platí predajca sám. Zároveň nepotrebuje vlastné zmluvy s dopravcami ako DPD, Zásielkovňa či Allegro One, tieto zmluvy má Allegro.

 

Oplatí sa predávať na Allegre, ak má e-shop len malý počet produktov?

Áno, ak zalistujete maximálny potenciál svojho portfólia. Nemáte čo stratiť, pretože za vystavenie ponuky sa neplatí žiaden poplatok.

Ako nastaviť ceny a efektívne využívať zľavové akcie ako Allegro Days?

Ceny v kampaniach ako Allegro Days sa odvíjajú od najnižšej ceny produktu za posledných 30 dní. Je dôležité definovať interné cenové pásma a mať stratégiu zliav, aby ste sa nedostali pod cenu a zohľadnili provízie. 



ZDROJE:

https://webinterpret.com/en/blog/top-online-marketplaces

https://allegro.sk/kampan/zacnite-predavat

https://www.youtube.com/channel/UCqVH0_ee2Z_b5pWbZklsRrQ 

https://fulfillment-polska.pl/en/allegro-marketplace-in-poland-2025-%E2%80%93-what-it-is-how-it-works-and-the-benefits-it-offers-sellers

https://www.aktuality.sk/clanok/acBOMxG/allegro-rastie-na-slovensku-a-spolu-s-nim-aj-predajcovia/

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Prečítajte si tiež

 

Ďakujeme za odber!
Čaká vás ešte jeden krok. Kliknite na potvrdzovací odkaz, ktorý máte v emaili.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr