Optimalizácia konverzného pomeru (CRO)
Získajte viac z rovnakej návštevnosti.
Optimalizujte konverznú cestu a premeňte existujúcich návštevníkov na platiacich zákazníkov.
Získajte viac z rovnakej návštevnosti.
Optimalizujte konverznú cestu a premeňte existujúcich návštevníkov na platiacich zákazníkov.
CRO - optimalizácia konverzného pomeru, je systematický proces, ktorý pomôže vašej webstránke naplno využiť jej potenciál. Na CRO sme v ui42 vytvorili rokmi overený workflow s využitím viacerých metodológií, ktorého cieľom je identifikovať problematické miesta, zanalyzovať ich príčinu a navrhnúť nielen riešenie, ale aj systém vyhodnocovania.
Náš prístup v ui42 pokrýva všetky dôležité aspekty vášho webu a digitálnych vlastností. Identifikujeme najväčšie príležitosti pre rast a premieňame ich na merateľné výsledky. Optimalizujeme všetko, čo ovplyvňuje správanie vašich návštevníkov, aby ste získali maximálny potenciál a dosiahli konkrétne ciele.
Náš komplexný CRO proces prebieha viacerými krokmi:
DOHODNÚŤ KONZULTÁCIUZačíname komplexnou analýzou kvantitatívnych dát z vášho webu či eshopu (analytické nástroje, site metrics, heatmaps, nahrávky relácií, prieskumy). Naším cieľom je identifikovať presné miesta, kde používatelia odchádzajú alebo narážajú na prekážky. Odhalíme skryté slabé miesta a navrhneme optimalizačné príležitosti
Vykonávame UX audity a využívame osvedčené postupy, aby sme získali hlbšie pochopenie správania používateľov. Do procesu je zapojený náš multi-disciplinárny tím odborníkov - Webový a dátový analytik, UX Dizajnér, Researcher, E-commerce konzultant, Senior developer, Copywriter a Customer Experience špecialista - a spoločne vytvárame hypotézy na základe nášho know-how.
Aby sme získali kompletný obraz, dopĺňame dáta z usability testovania a focus group, ktoré nám poskytujú kvalitatívne dáta. To nám pomáha nielen pochopiť, ale aj vidieť, ako sa skutoční používatelia správajú na vašom webe.
Na základe hĺbkovej analýzy a získaných dát tvoríme konkrétne hypotézy a na ne navrhujeme riešenia, ktorých cieľom je odstránenie príčiny problému.
Následne pripravíme technické riešenia, a návrh intuitívneho UX dizajnu, s cieľom odstrániť prekážky v používateľskej skúsenosti a uľahčiť cestu ku konverzii.
Technické riešenia a návrhy UX dizajnov systematicky testujeme v rôznych verziách elementov alebo celých stránok. Na základe dát zisťujeme, ktorá verzia dosahuje lepšie výsledky, a implementujeme zmeny s preukázateľne vyššími konverznými pomermi.
Pred spustením akýchkoľvek zmien vykonávame pre-launch testy, aby sme zabezpečili bezproblémovú implementáciu a vyladili technické detaily. Zároveň koordinujeme testy pre maximálnu presnosť a efektivitu.
Testovaním s reálnymi používateľmi v našom UX labe získavame cenné informácie o ich správaní a skúsenostiach. To nám pomáha vidieť, ako reagujú na zmeny a ako ich vnímajú a prípadne odstrániť zostávajúce prekážky.
Pre hlbšie porozumenie názorov, postojov a motivácií zákazníkov organizujeme focus groupy , ktoré nám poskytujú podrobné kvalitatívne dáta.
Navrhujeme metodológiu vyhodnocovania, ktorá sa zameriava na merateľné výsledky. Na základe dát zisťujeme, ktoré zmeny dosiahli lepšie výsledky a aký je ich dopad na vaše obchodné ciele.
Náš proces optimalizácie konverzného pomeru (CRO) je systematický a založený na dátach, aby sme váš web premenili na efektívny nástroj na získavanie zákazníkov.
Zabezpečujeme, aby bol váš web nielen vizuálne príťažlivý, ale predovšetkým funkčný a intuitívny. Optimalizujeme navigáciu, rýchlosť načítania stránok a zabezpečujeme bezproblémovú mobilnú responzívnosť, ktorá je nevyhnutná pre dnešnú návštevnosť.
Výsledkom je obsah, ktorý je jasný, pútavý a zrozumiteľný pre každého používateľa, vrátane ľudí so zdravotným znevýhodnením. Jeho súčasťou sú aj presvedčivé výzvy na akciu (CTA), ktoré efektívne usmerňujú návštevníkov k želanej konverzii.
Integráciou referencií, prípadových štúdií, hodnotení, log klientov a bezpečnostných certifikátov strategicky budujeme dôveryhodnosť vašej značky.
Využívame hlboké znalosti spotrebiteľskej psychológie a kognitívnych skreslení (ako je strach z premeškania FOMO, sociálny dôkaz, autorita, reciprocita) na navrhovanie vysoko presvedčivých zážitkov. Motivujeme používateľov k akcii a podporujeme ich rozhodovanie.
Systematicky testujeme rôzne verzie elementov a celých stránok s cieľom identifikovať najefektívnejšie riešenia. Na základe dát zisťujeme, čo reálne funguje, a implementujeme zmeny s preukázateľne vyššími konverznými pomermi.
Odstránime technické problémy, ktoré bránia v plynulej používateľskej skúsenosti. To zahŕňa opravu chýb, ktoré spomaľujú načítanie stránok, odstraňujeme nefunkčné odkazy alebo formuláre a zabezpečujeme bezproblémové fungovanie webu na všetkých zariadeniach.
Hlavnou a najpriamejšou výhodou CRO je schopnosť generovať viac objednávok, leadov a zákaziek z návštevnosti, ktorú už máte. To vedie k vyššiemu obratu bez potreby zvyšovania investícií do získavania novej návštevnosti alebo reklamy.
CRO patrí medzi najefektívnejšie marketingové stratégie.Naším cieľom je priniesť vám 2-5 násobok vašej investície.
CRO je vedecký proces, ktorý vám umožní pochopiť vašich zákazníkov na hlbšej úrovni – ich potreby, motivácie a prekážky. Tento poznatok je neoceniteľný pre celkové zlepšenie vašej obchodnej stratégie.
CRO podporuje rozhodnutia založené výlučne na dátach a výsledkoch testov, čím predchádza plytvaniu zdrojmi na neefektívne zmeny a zabezpečuje neustále zlepšovanie.
Optimalizáciou pre konverzie prirodzene zvyšujete spokojnosť a lojalitu vašich zákazníkov. Zabezpečujeme intuitívnu navigáciu, rýchle načítanie stránok a relevantný obsah.
Efektívnejšie konvertujte existujúcu návštevnosť a znížte náklady na získanie nového zákazníka.
Kontaktujte nás
Chcete premeniť vašich návštevníkov na zákazníkov?
Michaela Recht
Sales Executive
Špecializujem sa na:
Samuel Štassel
Sales Executive
Špecializujem sa na:
Optimalizácia konverzného pomeru (CRO) je systematický proces zameraný na zvýšenie percenta návštevníkov vašej webovej stránky, ktorí vykonajú želanú akciu – tzv. konverziu. Nezáleží na tom, či ide o nákup produktu v e-shope, vyplnenie kontaktného formulára na firemnej stránke, registráciu na udalosť, stiahnutie e-booku, prihlásenie sa k odberu newslettera, alebo akýkoľvek iný špecifický obchodný či marketingový cieľ. V praxi to znamená, že z existujúcej návštevnosti získate viac hodnotných akcií, čím maximalizujete návratnosť investícií do vášho webu bez nutnosti ďalších nákladov na získavanie nového trafficu. Náš prístup v ui42 sa zameriava na hĺbkovú analýzu správania používateľov a elimináciu prekážok na ich ceste ku konverzii.
Ak vaša webová stránka generuje návštevnosť, ale nedosahuje očakávané výsledky v plnení stanovených cieľov (napr. málo dopytov, nízke predaje, slabá angažovanosť), potom je CRO pre vás ideálne riešenie. Bežné znaky potreby CRO zahŕňajú vysokú mieru opustenia stránok, nízky počet dokončených cieľových akcií, alebo ak si nie ste istí, prečo návštevníci opúšťajú váš web bez konverzie. Vďaka nášmu CRO/UX Auditingu dokážeme presne identifikovať slabé miesta a navrhnúť konkrétne, dátami podložené kroky pre zlepšenie výkonnosti.
Hlavnými výhodami CRO sú predovšetkým zvýšenie počtu konverzií a príjmov z existujúcej návštevnosti, výrazné zlepšenie návratnosti investícií (ROI) – často 2-5 násobok pôvodnej investície, a hlbšie porozumenie správaniu vašich online zákazníkov/návštevníkov. Taktiež vedie k zlepšeniu užívateľskej skúsenosti (UX) na vašej stránke a zníženiu nákladov na akvizíciu (či už zákazníkov, alebo leadov). Výsledky sa líšia v závislosti od komplexnosti webu a rozsahu zmien, ale vďaka dátovo riadeným rozhodnutiam a systematickému A/B a multivariantnému testovaniu dokážeme efektívne implementovať zmeny a sledovať ich dopad už v priebehu niekoľkých týždňov až mesiacov.
Zatiaľ čo SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) a online reklama (napr. PPC kampane) sa zameriavajú primárne na získavanie novej návštevnosti na vašu webovú stránku, CRO sa sústreďuje na to, ako z tejto už existujúcej návštevnosti získať čo najviac konverzií. CRO, SEO a online reklama sa vzájomne dopĺňajú a tvoria komplexnú digitálnu stratégiu. Kvalitný obsah a optimalizovaná užívateľská skúsenosť (UX), na ktorú sa zameriava CRO, pozitívne vplývajú aj na pozície vo vyhľadávačoch (SEO) a efektivitu vašich reklamných kampaní, zabezpečujúc tak vyššiu celkovú výkonnosť vášho online podnikania.
Náš komplexný prístup zahŕňa rôzne metódy a nástroje pre dôkladnú analýzu a optimalizáciu. Začíname s analýzou dát z rôznych zdrojov (Google Analytics, Hotjar, Clarity, interné CRM systémy, atď.), ktoré nám pomáhajú identifikovať kritické body a správanie používateľov. Následne využívame CRO/UX Auditing, užívateľské testovanie, heatmapy, nahrávky relácií a A/B a multivariantné testovanie na validáciu zmien. Zameriavame sa aj na aplikáciu poznatkov z psychológie konverzie, optimalizáciu obsahu a efektívnych výziev k akcii (CTA), ako aj budovanie dôvery a sociálneho dôkazu na vašej webovej stránke. Všetky rozhodnutia sú založené na dátach a reálnych výsledkoch testov, čo zaručuje merateľné zlepšenie.
Áno, CRO je relevantné a prínosné pre webové stránky všetkých veľkostí a typov. Aj menšie, cielené zmeny, založené na dátach, môžu priniesť prekvapivo veľké zlepšenia v konverznom pomere a plnení vašich obchodných cieľov. Naším cieľom je identifikovať tie najväčšie príležitosti pre rast a optimalizovať investície tak, aby ste dosiahli čo najvyššiu návratnosť investícií (ROI). Pre menšie projekty sa často zameriavame na najkritickejšie body s najväčším potenciálom pre rýchle a viditeľné zlepšenie, čím sa zabezpečí efektívne využitie rozpočtu.
Nenechajte si ujsť novinky zo sveta UX, programovania, analytiky a marketingu.