Sme experti na používateľský zážitok a špecializujeme sa na
Dizajn pre ľudí. CX a UX konzultácie. UX výskum. Customer Journey. UX a CX workshopy. UX a CX školenia. Prístupnosť. Usability testovanie.-
Customer a User Experience
sú úzko súvisiace koncepty, no ich zameranie a rozsah sa líšia.
Dohodnúť konzultáciu
Customer Experience je súbor aktivít a touchpointov naprieč celým biznisom (nielen na webstránke alebo eshope), počas ktorých s vami zákazník prichádza do kontaktu. Od prvého banneru či spotu, až po zákaznícku podporu a riešenie reklamácií.
User Experience je tá časť celého systému, ktorá sa týka priamo webstránky, použiteľnosti, intuitívnosti a zahŕňa aj User Interface (UI) a dizajn. -
-
Customer journey predstavuje mapu alebo vizualizáciu celého procesu, ktorým zákazník prechádza pri interakcii so značkou, produktom alebo službou. Zameriava sa na jednotlivé dotykové body (touchpoints), kde zákazník prichádza do kontaktu so spoločnosťou, od prvého momentu záujmu až po následnú starostlivosť po nákupe.
V dizajne sa customer journey využíva na optimalizáciu týchto dotykových bodov, aby sa zákazníkom zabezpečila plynulá, príjemná a efektívna skúsenosť. Tu je, čo zahŕňa:
Awareness (Povedomie)
Consideration (Zvažovanie)
Decision (Rozhodovanie)
Purchase (Nákup)
Post-purchase (Po nákupe)
Loyalty (Lojalita)
Cieľ customer journey dizajnu:
Cieľom je vytvoriť plynulú, bezproblémovú a pozitívnu skúsenosť, ktorá zákazníka sprevádza celou jeho cestou a vedie k väčšej spokojnosti, lojalite a opakovaným nákupom.
Na čo slúži výskum
Vďaka výskumu je možné porozumieť motiváciám, očakávaniam alebo prekážkam reálnych používateľov. Konkrétnu metódu výskumu je dôležité správne zvoliť na základe riešenej problematiky.
Testovanie použiteľnosti
Už 5 respondentov má schopnosť odhaliť až 80% problémov s použiteľnosťou. Táto metóda je postavená na pozorovaní reálnych používateľov, ktorí plnia úlohy na základe preddefinovaného scenára.Testovanie môže byť uskutočnené v našom UX laboratóriu alebo na diaľku.
UX audit
Analýza slabých miest a potenciálnych vylepšení na základe UX štandardov a zaužívaných konvencií. Audit môže byť vypracovaný taktiež za účelom zhodnotenia prístupnosti webu.
Prečo je UX dôležité?Čo je UX textácia?
UX writing zabezpečuje, aby používatelia rýchlo a bez problémov porozumeli ako produkt funguje, a ako ho efektívne používať. Dobrý UX writing minimalizuje odborný žargón, vytvára zrozumiteľné popisky a zložité témy prekladá do ľudskej reči. Nemusí sa zameriavať iba na dlhé texty, ale je dôležité uplatňovať jeho princípy na všetky texty, aj pre tzv. mikrocopy (napr. texty tlačidiel, odkazov a pod.)
Kedy sa hodí CX/ UX konzultácia?
V prípade, že narazíte na limity vlastného tímu alebo podobnú rolu v tíme nemáte, môžete využiť poradenstvo našich špecialistov. CX a UX konzultácia môže byť jednorázová, krátkodobá alebo aj dlhodobá, vo forme personálneho lízingu.
UX Dizajn
Vytvárame funkčný a pútavý dizajn šitý na mieru potrebám vašich zákazníkov. S kvalitnou používateľskou skúsenosťou priamo úmerne rastie aj úspešnosť vášho produktu.
Okrem finálneho UI dizajnu, vieme pripraviť wireframy, pre základné zobrazenie idey, alebo klikateľné prototypy, ktoré sú používané pre testovanie použiteľnosti.
Viac infoČo je CX/ UX workshop?
Workshop môže mať rôzne ciele a zámery. Jedným z nich je spoločné stretnutie dizajnérov, stakeholderov, prípadne aj používateľov so zámerom vytvárať nápady, riešiť problémy a zlepšovať používateľskú skúsenosť produktu alebo služby.
CX/ UX workshopy môžu byť užitočné pre nasledujúce skupiny ľudí:
- Ľudia, ktorí sa chcú naučiť viac o UX dizajne
- UX dizajnéri, ktorí chcú zlepšiť svoje zručnosti
- Podnikatelia a manažéri, ktorí chcú zlepšiť UX svojich produktov alebo služieb
- Customer Care pre zvýšenie spokojnosti zákazníkov
- Predajcovia a ďalšie skupiny, ktoré majú vplyv na cestu zákazníka
Čo je UX školenie?
Poskytujeme komplexný UX tréning, ktorý váš tím vyškolí v používateľsky orientovanom dizajne. Naše školenie pokrýva základné princípy používateľskej skúsenosti, zručnosť práce s poprednými dizajnérskymi nástrojmi, ako je Figma, a aplikáciu praktických metód, ako je Design Thinking.
Školenie je prispôsobené špecifickým potrebám vášho tímu, čím zaručuje, že získate zručnosti a vedomosti potrebné na vytváranie vynikajúcich používateľských skúseností, ktoré podporujú úspech produktov.
Ako sa robí dizajn pre ľudí?
Výskumníci využívajú kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy, vedú rozhovory, analyzujú dotazníky a testujú použiteľnosť existujúcich riešení. Cieľom tejto fázy je pochopenie pozadia, cieľov, motivácií a výziev, s ktorými sa používatelia stretávajú.
Prinášame inovatívne a užívateľsky zamerané koncepty v spolupráci s klientom. Dizajnéri vytvárajú a skúmajú širokú škálu nápadov a potenciálnych riešení z poznatkov získaných z pozorovania.
Prototypy navrhovaných riešení umožňujú dizajnérom jednoducho a rýchlo overiť zrozumiteľnosť a použiteľnosť konceptov, a odhaliť potenciálne dizajnové problémy už na začiatku a tak predísť zbytočnému navyšovaniu nákladov.
Výskumníci testujú riešenia podľa pripraveného scenára s reálnymi ľudmi. Cieľom tejto fázy je identifikovať nedostatky a poskytnúť informácie o možných vylepšeniach, ktoré vo finále zabezpečia lepšiu používateľskú skúsenosť.
Zlepšujeme UX produkty a služby
-
Slovenská sporiteľňa
Kontinuálny výskum, opakované testovanie použiteľnosti internetového bankovníctva pre firmy - Business24. Návrhy zlepšení a prototypovanie konceptov za cieľom následného overenia použiteľnosti s používateľmi.
-
Prvá stavebná sporiteľňa
Redizajn postavený na kontinuálnom a špecifickom UX výskume. Testovanie pôvodnej verzie webu, overovanie navrhnutých konceptov, workshop s klientom za účelom vytvorenia špecifickej landing page pre kľúčový produkt, návrh webu či opakované testovania použiteľnosti po spustení, to všetko prispelo k úspešnému re-dizajnu webu PSS.
Prvý UX Lab na Slovensku
V ui42 máme vlastné laboratórium určené na vykonávanie používateľských testovaní a štúdií použiteľnosti. Tento priestor zabezpečuje optimálne prostredie pre pozorovanie správania používateľov bez vonkajších vplyvov, ktoré by mohli akokoľvek ovplyvňovať výsledky štúdie. Obrovským prínosom je pozorovacia miestnosť oddelená jednosmerným zrkadlom. Vďaka nej môžu všetky zainteresované osoby sledovať priebeh testovania a lepšie pochopiť, ako je v skutočnosti testovaný produkt alebo služba využívaná, a s akými výzvami sa používatelia bežne stretávajú.
Ako to v UX Labe funguje?
Pozrieť video
250 +
úspešných projektov
1000 +
respondentov na testovaniach
Ďalšie služby
Case studies
UX Novinky
Kontaktujte nás
Chcete zlepšiť používateľský zážitok vášho webu?
-
Andrej Kajan
CEO
-
Samuel Štassel
Sales & Marketing