Mesačný podiel návštevnosti e-shopov z AI asistentov 2025

Aj keď sa môže zdať, že podiel návštevnosti generovanej AI asistentmi, je zatiaľ nízky, trend z posledných mesiacov ukazuje dynamický rast, ktorý sa oplatí sledovať.

Mesačný podiel návštevnosti e-shopov z AI asistentov 2025
Mesačný podiel návštevnosti e-shopov z AI asistentov 2025

Aj keď sa môže zdať, že podiel návštevnosti generovanej AI asistentmi, je zatiaľ nízky, trend z posledných mesiacov ukazuje dynamický rast, ktorý sa oplatí sledovať.

Mesačný podiel návštevnosti e-shopov z AI asistentov 2025

Na základe prieskumu, ktorý sme v ui42 realizovali na reprezentatívnej vzorke tvorenej z 80 e-shopov – od malých lokálnych predajcov až po veľké eshopy s miliónovými obratmi – sa jasne ukazuje, že AI asistenti začínajú zohrávať významnejšiu úlohu ako zdroj návštev, a teda pri získavaní zákazníkov.

August 2025: Júlový nárast narazil na augustový pokles

Extrémny rast podielu návštevnosti z AI asistentov, ktorý sme videli v júli, v auguste narazil na celkovú a plošnú stagnáciu návštevnosti v e-commerce segmente. Väčšina segmentov v e-commerce v auguste zaznamenala pokles nielen v návštevnosti, ale aj v obrate. Tento pokles sa nevyhol ani AI asistentom, ktorý v auguste tvoril len 0,22%, 

a podiel AI asistentov v obrate tvoril len 0,18%.

Len pred pár dňami však odštartovala sezóna roka, tak uvidíme, ako sa vyvinie AI návštevnosť za september.

Júl 2025: 8-násobný nárast v návštevnosti eshopov z AI asistentov

Zatiaľ čo v januári 2025 tvoril priemerný podiel návštevnosti z AI len 0,03%, v júli 2025 to už bolo 0,26%, čo znamená nárast viac než osemnásobne. Zaujímavé je, že tento trend sa líši podľa veľkosti e-shopu. Kým veľké e-shopy dosahujú podiel návštevnosti AI rádovo 0,01–0,05%, menšie a špecializované obchody zaznamenávajú čísla blížiace sa 1%.

graf navstevnosti eshopov z chatgpt od januara do jula 2025

Nový konkurenčný nástroj pre menších?

Tento jav možno nielenže vysvetliť obsahovou stratégiou, ale navyše, otvára nové konkurenčné dvere práve pre menšie značky v boji s veľkými: menšie špecializované e-shopy často ponúkajú viac odborného obsahu, podrobné recenzie produktov a optimalizovaný zákaznícky zážitok (CX), ktorý AI asistenti dokážu lepšie vyhodnotiť a odporučiť svojim používateľom. 

O analýze:

  • Analýzu zostavujeme každý mesiac základe dát v GA4 
  • Do prieskumu sme zapojili 80 eshopov z rôznych segmentov, rôznej veľkosti aj sezónnosti
  • Vyhodnocujeme zdroj návštevnosti chatGPT, ako globálne najpoužívanejšieho AI asistenta na trhu 
Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Prečítajte si tiež

 

Ďakujeme za odber!
Čaká vás ešte jeden krok. Kliknite na potvrdzovací odkaz, ktorý máte v emaili.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr