Aj keď sa môže zdať, že podiel návštevnosti generovanej AI asistentmi, je zatiaľ nízky, trend z posledných mesiacov ukazuje dynamický rast, ktorý sa oplatí sledovať.
Na základe prieskumu, ktorý sme v ui42 realizovali na reprezentatívnej vzorke tvorenej z 80 e-shopov – od malých lokálnych predajcov až po veľké eshopy s miliónovými obratmi – sa jasne ukazuje, že AI asistenti začínajú zohrávať významnejšiu úlohu ako zdroj návštev, a teda pri získavaní zákazníkov.
September 2025: Návrat k rastu vďaka sezóne
Po augustovom poklese, kedy celková stagnácia v e-commerce segmente stiahla so sebou aj návštevnosť z AI asistentov, priniesol september očakávané oživenie. Odštartovanie sezóny sa prejavilo v raste návštevnosti aj obratu z AI nástrojov.
Priemerná návštevnosť z AI asistentov v septembri 2025 dosiahla 0,40%, čo je výrazný nárast oproti augustovým 0,22%. Aj keď priemerný podiel obratu z AI asistentov bol 0,09%, čo je mierne menej ako 0,18% v auguste, vyšší podiel návštevnosti signalizuje, že AI asistenti sa opäť stávajú relevantnejším kanálom pre privádzanie potenciálnych zákazníkov na e-shopy. Uvidíme, ako sa tento trend prejaví v konverziách v nasledujúcich mesiacoch hlavnej e-commerce sezóny.

August 2025: Júlový nárast narazil na augustový pokles
Extrémny rast podielu návštevnosti z AI asistentov, ktorý sme videli v júli, v auguste narazil na celkovú a plošnú stagnáciu návštevnosti v e-commerce segmente. Väčšina segmentov v e-commerce v auguste zaznamenala pokles nielen v návštevnosti, ale aj v obrate. Tento pokles sa nevyhol ani AI asistentom, ktorý v auguste tvoril len 0,22%,

a podiel AI asistentov v obrate tvoril len 0,18%.

Júl 2025: 8-násobný nárast v návštevnosti eshopov z AI asistentov
Zatiaľ čo v januári 2025 tvoril priemerný podiel návštevnosti z AI len 0,03%, v júli 2025 to už bolo 0,26%, čo znamená nárast viac než osemnásobne. Zaujímavé je, že tento trend sa líši podľa veľkosti e-shopu. Kým veľké e-shopy dosahujú podiel návštevnosti AI rádovo 0,01–0,05%, menšie a špecializované obchody zaznamenávajú čísla blížiace sa 1%.

Nový konkurenčný nástroj pre menších?
Tento jav možno nielenže vysvetliť obsahovou stratégiou, ale navyše, otvára nové konkurenčné dvere práve pre menšie značky v boji s veľkými: menšie špecializované e-shopy často ponúkajú viac odborného obsahu, podrobné recenzie produktov a optimalizovaný zákaznícky zážitok (CX), ktorý AI asistenti dokážu lepšie vyhodnotiť a odporučiť svojim používateľom.
O analýze:
- Analýzu zostavujeme každý mesiac základe dát v GA4
- Do prieskumu sme zapojili 80 eshopov z rôznych segmentov, rôznej veľkosti aj sezónnosti
- Vyhodnocujeme zdroj návštevnosti chatGPT, ako globálne najpoužívanejšieho AI asistenta na trhu