Čas sú peniaze. A pri rýchlosti načítania stránok to platí doslovne. Každá milisekunda navyše, ktorú musí návštevník čakať na načítanie stránky, môže znamenať pre váš e-shop stratenú konverziu a frustrovaného zákazníka.
V ui42 sme sa pustili do rozsiahlej analýzy a výsledky hovoria samy za seba. Pozreli sme sa na trojročné dáta z našich vývojových e-commerce projektov, aby sme pochopili, ako sa nám darí v jednom z najkritickejších ukazovateľov úspechu online obchodu – rýchlosti načítania webu. A máme sa čím pochváliť.
ui42 prieskum : Zlepšili sme rýchlosť webov našich klientov až o 27%
Naša analýza vychádza z rozsiahlych dát zozbieraných z takmer 80 klientských účtov v Google Analytics 4 a Matomo od začiatku roka 2022 až do augusta 2025. Výsledky jasne ukazujú, že sa nám pre našich klientov podarilo dosiahnuť výrazné zlepšenie.
Na začiatku roka 2022 bol priemerný čas načítania stránky (Average Page Load Time) na úrovni 2,14 sekundy. V auguste 2025 sa nám ho podarilo znížiť na neuveriteľných 1,55 sekundy, čo predstavuje zlepšenie o 27,6 %. To je dôkaz, že naša práca na technickej optimalizácii prináša hmatateľné výsledky, ktoré majú priamy dopad na úspešnosť e-shopov.

Aký vplyv má rýchlosť načítania stránok na konverzie a predaj v rôznych odvetviach?
Náš prieskum len podčiarkuje to, čo ukazujú globálne štúdie. Report "Milliseconds Make Millions" od Google informuje o tom, že zlepšenie rýchlosti načítania stránky len o 0,1 sekundy má signifikatný vplyv na konverzie, spokojnosť zákazníkov a na mieru okamžitého opustenia.
V Retaile 0,1 sekundy znamená nárat konverzií až o 8,4 % a priemernej hodnoty objednávky (AOV) o 9,2 %. Najrizikovejšia je prednákupná fáza a prechod z detailu produktu do košíka. Ak sa v niektorom z týchto bodov váš web nenačítava rýchlo, strácate zákazníkov.
Pre odvetvie Travel vie 0,1 sekundy priniesť až o 10,1 % viac konverzií a vyššiu priemernú hodnotu objednávky o 1,9 %.
A ak predávate luxusný tovar, tak pozor, lebo zákazníci sú v tomto segmente na rýchlosť najcitlivejší. Zlepšenie o 0,1 sekundy viedlo k nárastu konverzií o 3,6 % a prechodu z detailu produktu do košíka až o 40,1 %.
Je zrejmé, že rýchlejšie stránky motivujú používateľov k dlhšiemu prehliadaniu. V luxusnom segmente sa počet zobrazených stránok na reláciu zvýšil o 8 % a v retaili o 5,2 %.
No ak sa načítanie vašich stránok predĺži z 1 na 3 sekundy, bounce rate (miera okamžitého opustenia) sa zvyšuje o 32% a pri predĺžení na 6 sekúnd je to dokonca 106 %.
Ako je jasne vidieť, úspech v online priestore sa meria v milisekundách. Či už ide o e-shop, cestovnú agentúru alebo luxusnú značku, investícia do výkonného technického riešenia sa oplatí. Preto v ui42 vieme, že rýchly a spoľahlivý web nie je len technická požiadavka, ale strategická investícia, ktorá priamo ovplyvňuje spokojnosť zákazníkov, zvyšuje konverzie a znižuje mieru opustenia stránky.
Chcete aj vy patriť k e-shopom, ktorých konkurenčnou výhodou je rýchlosť a stabilita technického riešenia od ui42? Kontaktujte nás.