Tie správne kľúčové slová a kvalitný obsah hrajú v SEO prvé husle. Poznáte najnovšie trendy a spôsob, ako čo najlepšie zoptimalizovať svoj e-shop?

Tie správne kľúčové slová a kvalitný obsah hrajú v SEO prvé husle. Poznáte najnovšie trendy a spôsob, ako čo najlepšie zoptimalizovať svoj e-shop?

Odštartovali ste nedávno online projekt alebo e-shop a neviete sa už dočkať nových návštevníkov? Aby vaše produkty alebo služby mohli nakúpiť, musia vás najprv nájsť. Pýtate sa kde? Predsa na Googli – mieste, kde denne prebieha viac ako 3,5 biliónov vyhľadávaní.1 

V nasledujúcom článku o SEO sme pre vás zhrnuli odporúčania, ako optimalizovať svoje webstránky a dosiahnuť tak lepšie pozície vo vyhľadávaní. Presvedčte sa, že používate tie správne kľúčové slová, tvoríte kvalitný obsah, návštevník sa na vašej stránke nestratí a nezabúdate ani na aktualizáciu informácií v lokálnom duchu.  

Čo je optimalizácia a prečo by ste princípy SEO mali na svojom webe zapracovať?

Podľa portálu moz.sk gúgli až 77% respondentov prieskumu viac ako 3x denne.2

A to je celkom dobrý dôvod, prečo sa snažiť prepracovať na prvé stránky vyhľadávača vo chvíli, kedy váš potenciálny zákazník hľadá tovar, ktorý máte možno na sklade. 

Pravdou je, že k tomu môžete využiť aj platenú reklamu. Je to jeden z najrýchlejších spôsobov, čako sa vo výsledkoch vyhľadávania objaviť. Trend však hovorí jasnou rečou. Až 70-80% používateľov ignoruje výsledky vyhľadávania označené ako reklama a uprednostní radšej organické (neplatené) výsledky.3  

Zdroj: moz.com

K tomu, aby sa vaša webstránka objavila vo výsledkoch vyhľadávania, pokiaľ možno na čo najlepších pozíciách, musíte svoj web optimalizovať. 

Čo je SEO?

SEO (search engine optimization) – optimalizácia pre vyhľadávače, je súbor odporúčaní, vďaka ktorým vyhľadávač zaradí váš web alebo e-shop na čo najatraktívnejšie priečky vo vyhľadávaní bez platenej reklamy. 

Laicky povedané, optimalizáciou svoje stránky vylepšujete, skvalitňujete obsah alebo odstraňujete technické problémy podľa toho, aby váš web algoritmus Google ohodnotil čo najlepšie. Dnes to však nie je len o technických záležitostiach a pravidlách, ktoré vyhľadávač stanovuje. Tým najdôležitejším faktorom SEO je práve používateľ. Ak zistíte, čo ľudia vyhľadávajú a zjednodušíte im nájsť danú informáciu alebo produkt, ste na najlepšej ceste, ako vo vyhľadávači zabodovať. 

SEO trendy v roku 2021 neprinášajú prevratné novinky, v hlavnej roli je váš zákazník

Len nedávno platilo, že sa online obsah tvoril pre ľudí a pre vyhľadávač (SEO). Dnes už tieto dve roviny splývajú a aj v optimalizácii platí, že ak je web prínosný pre používateľa, Google ho vo výsledkoch vyhľadávania posúva na vyššie priečky. 

UX vstupuje do hry ako súčasť optimalizácie. Viete, či je skúsenosť používateľov vášho webu pozitívna?

Používateľská skúsenosť (user experience) – UX sa tak stáva súčasťou SEO ako samostatný faktor. Práve UX je dôvodom, prečo sa návštevník vráti na web po pozitívnej zákazníckej skúsenosti späť a stane sa vašim verným zákazníkom. Technicky, dizajnovo, ale najmä používateľsky prívetivo vyladené stránky sú dnes základ, na ktorom sa oplatí stavať.

Medzi najpodstatnejšie UX parametre patrí napríklad mobilné rozhranie. Viete, ako sa vaše stránky na mobile zobrazujú a aká je rýchlosť ich načítania? Toto a mnohé iné detaily, ako napríklad formuláre, by nemali v najbližšej dobe uniknúť vašej pozornosti, ak ste sa rozhodli na optimalizácii zapracovať.

Kľúčové slová menia svoj charakter. Google dospel do fázy, kedy začína vidieť i za roh

Dnes už nepíšeme do vyhľadávača všeobecné frázy, na ktoré nám Google vráti nejasné odpovede. Ľudia sa gúgliť naučili a pochopili i to, že čím presnejší dopyt zadajú, tým lepší výsledok im vyhľadávač ponúkne. 

Ak máte web, týka sa vás to dvojnásobne. Čím konkrétnejšiu a relevantnejšiu odpoveď na dopyt ponúknete, tým bude vaša stránka vo výsledkoch vyhľadávania vyššie. Vyhľadávač dnes vníma kľúčové slová v súvislosti so zámerom vyhľadávania, nielen ako záchytné body, o ktoré sa môže oprieť. 

Už onedlho vstúpi do hry aj nový spôsob – hlasové vyhľadávanie. Ak chcete byť vo krok pred konkurenciou, je práve najvyšší čas prispôsobovať obsah vášho webu nielen kľúčovým frázam, ale dokonca komplexným otázkam, ktoré v hlasovom vyhľadávaní zohrajú hlavnú rolu.

Zabudnite na krátke články s výpovednou hodnotou nula. Bez kvalitného a výživného obsahu dieru do sveta neurobíte

Obsahový marketing je dnes samostatným odvetvím, ktoré sa neoplatí obchádzať. Čo by, okrem jedinečnosti, mal kvalitný content zahŕňať? Ľudia na internete najčastejšie riešia nejaký problém alebo sa chcú zabaviť. Viete im ponúknuť jedno alebo druhé? V tom prípade ste na najlepšej ceste. Otázkou je, ako na to. 

Blog s článkami súvisiacimi s tematikou webu sú základom každej content marketingovej stratégie. Články by však nemali byť hocijaké. Aj tu platí, že kvalita preváži kvantitu a namiesto piatich krátkych článkov, vyskúšajte vyprodukovať dva či tri dlhšie, kde si dáte záležať na overených a odborných informáciách (najmä v odvetviach ako zdravie či financie). Vedeli ste, napríklad, že podľa Neila Patela obsah dlhší ako 3000 slov zdieľajú ľudia na sociálnych sieťach až trojnásobne častejšie, než krátke články? 

Prerazte tam, kde ste najsilnejší – predsa doma. Pomôže vám v tom lokálne SEO

Podľa štatistík takmer polovica hľadaní prebieha v lokálnej rovine. Je predsa logické, že pizzu chcete objednať z pizzerie vo vašom meste, že taxi nebudete objednávať z opačnej strany Slovenska alebo že ak má e-shop miesto osobného odberu blízko vás, najpravdepodobnejšie nakúpite tam.  

O tom všetkom však musíte na svojich stránkach informovať a prispôsobiť kľúčové frázy napríklad doplnením s presnou lokalizáciou (príklad – pizza v Petržalke, taxi Bánovce nad Bebravou). 

Okrem toho je potrebné využiť priamo nástroje vyhľadávača, ako sú napríklad Google Maps. Detailne vyplnená vizitka v Google Maps vám zaručí nových návštevníkov na stránke alebo ponúkne dôležité informácie (otváracie hodiny, kontakt a pod.) priamo vo výsledkoch vyhľadávania. A to už predsa za niekoľko minút práce stojí, no nie?

Stále však platí, že optimalizácia pre vyhľadávače nie je záležitosťou, ktorú možno vyriešiť od stola za pár hodín. Je to súbor viacerých faktorov, ktoré však v kombinácii s inými pákami online marketingu dokážu i bez platenej reklamy vystreliť váš projekt smerom nahor. Veríme, že vám zhrnutie aktuálnych trendov pomôže zorientovať sa, akým smerom svoje stránky optimalizovať, aby ste sa umiestnili na lepších pozíciách vo vyhľadávaní. 

Ak sa vám to však i napriek tomu nedarí, radi vám v tom v ui42 pomôžeme a nájdeme tú správnu kombináciu UX a SEO, za ktorou uvidíte výsledky. Stačí, ak nás oslovíte

--------------------------------------

1Zdroj: https://www.internetlivestats.com/google-search-statistics/
2Zdroj: https://moz.com/blog/new-google-survey-results
3Zdroj: https://seokings.com.au/the-difference-between-organic-and-paid-search-in-2020/