Ako prepojiť internetový obchod a kamennú predajňu? Vyskúšajte omnichannel – marketing, ktorý prináša verných zákazníkov

Ako prepojiť internetový obchod a kamennú predajňu? Vyskúšajte omnichannel – marketing, ktorý prináša verných zákazníkov

Riešite s grafikom zvlášť letáky pre kamennú predajňu a záležitosti, ktoré je potrebné vyriešiť pre marketing online, zverujete do rúk agentúry? V tom prípade zbystrite pozornosť. Možno sa pripravujete o predaje. Trendom, ktorý prináša výsledky, je omnichannel. Čo to vlastne je a ako môže omnichannel marketing pomôcť aj vášmu biznisu?

Nebojujte na viacerých frontoch. Internetové obchody menia stratégiu a z multichannel marketingu prestupujú na omnichannel

Len nedávno platilo, že čím viac predajných kanálov máte, tým viac ste na očiach (multichannel marketing). A vaše šance, získať zákazníka, sa zvyšujú. Každý z týchto predajných kanálov (kamenná predajňa, internetový obchod, predaj cez Amazon ai.) má, obvykle, svoju vlastnú stratégiu a marketingová komunikácia smerom k zákazníkovi svoje odlišné špecifiká. A tu vzniká problém. Pýtate sa, čo je zlé na multichannel marketingu? V podstate nič, ak sa chcete i naďalej dívať, ako vám potenciálni zákazníci plynú pomedzi prsty. 

Hoci aktuálna situácia umožňuje ľuďom využívať takmer výhradne internetové obchody, nebude tomu tak navždy. Zákazník chce stále produkty vidieť na vlastné oči, vyskúšať ich či ochutnať. Obchod online i samotné predajne tak prirodzene stoja pred potrebným prienikom. Pomocnú ruku podáva omnichannel.

Ako uspieť v boji s konkurenciou? Omnichannel a jednotná marketingová komunikácia je tá správna cesta, ktorou sa vydať

Zákaznícke správanie a konkurenčné prostredie, napríklad aj vo vašom segmente, sa mení. Zareagovať by ste mali i vy. Ako? Primeranou zmenou v marketingovej komunikácii

Vytvorte si pomocou omnichannel marketingu vzťah so zákazníkom

Dnes platí, že je trh presýtený ponukou. Vaša reklama na elektroobchod, akokoľvek dobrá, zapadne v priebehu minút do zabudnutia, pretože ju strieda ďalšia. Zákazník je zmätený a okrem reklamnej slepoty nadobudne dojem, že si elektroniku môže kúpiť kdekoľvek… Ak však chcete, aby si zvolil práve vašu značku, musíte preniknúť do jeho podvedomia. Ako?

Zjednoťte svoju marketingovú stratégiu. Komunikujete svoj príbeh, zľavy, akcie či novinky v rovnakom duchu nielen v e-shope, ale i v predajni, na sociálnych sieťach alebo v rámci zľavových portálov. Všade, kde je to možné, by mal vnímať váš zákazník rovnakú emóciu. A práve tá sa stáva základom pre vytvorenie si vzťahu s vašou značkou. 

Stačí prepojiť to najlepšie z online a offline stratégie, a hoci sa každá naďalej uberá svojou cestou, výsledným efektom je pozitívna zákaznícka skúsenosť, ktorá vedie k opakovanému nákupu. A to je predsa snom každého predajcu. 

Ako aplikovať omnichannel marketing v praxi? Prepojte obchod online s offline výhodami a ponúknite možnosti

V oblasti elektroniky ešte chvíľu ostaneme. Skvelým príkladom, ako využiť omnichannel, je spoločnosť NAY. Aj v prípade, ak si zákazník vyberie produkt v e-shope, má možnosť si ho za rovnakú cenu zakúpiť aj priamo v predajni. Objednávku však môže dokončiť pohodlne online a k svojmu novému televízoru sa dostane do hodiny, bez netrpezlivého čakania na kuriéra.

Podobne využíva stratégiu omnichannel marketingu Ikea, ktorá ponúka svojim zákazníkom možnosť online asistovaného nákupu. Spojením osobného prístupu (i keď formou online) a pohodlia nakupovania z vlastnej obývačky tak vzniká komplexná pozitívna zákaznícka skúsenosť. 

Aplikácia omnichannel marketingovej stratégie si však vyžaduje aj technické riešenia. Zabezpečia napríklad to, že sa vám budú aktualizovať skladové zásoby v reálnom čase. Teda sa nestane, že si v rovnakej chvíli vloží do košíka posledný kávovar zákazník v predajni i v internetovom obchode, a vy budete musieť vysvetľovať jednému z nich, že si ho vlastne zakúpiť už nemôže. 

Omnichannel je pre internetové obchody budúcnosť, ktorá prináša výsledky

Je všeobecne známe, že zákazník pri kúpe využíva rôzne predajné kanály. Dajte mu o sebe vedieť v každom z nich rovnakou rétorikou. Pretože vo chvíli, keď si vytvorí s vašou značkou vzťah, stáva sa verným a nakúpi opäť. 

Správanie svojich zákazníkov tak navyše v budúcnosti nemusíte predvídať iba vy. Ak sa k výhodám omnichannel marketingu pripojí neustále napredujúce machine learning vznikne nástroj, ktorý zisky z vášho biznisu znásobí. 

TIP Z PRAXE: 

Omnichannel marketing využíva úspešne aj náš klient www.holokolo.sk, ktorý si k e-shopu otvoril aj kamennú predajňu, kde si zákazník môže tovar vyskúšať alebo priamo vyzdvihnúť. Zaujíma vás viac? Prečítajte si case study Holokolo na našom webe.

Zdá sa vám, že oslovujete zákazníkov viacerými kanálmi, no efekt v podobe želaných konverzií (nákup, odber noviniek, objednávka služieb a pod.) neprichádza v takom objeme, ako by ste očakávali? Vyskúšajte omnichannel. V ui42 vám radi pomocou neho pomôžeme dosiahnuť lepšie výsledky