A/B testing
Čo to znamená
A/B testovanie webu predstavuje riadený experiment, pri ktorom sú aspoň dve rôzne verzie stránky ukazované rôznym návštevníkom s cieľom zistiť, na ktorej verzii dochádza k častejšiemu splneniu definovaného cieľa.
Viac info
Týmto testovanín možno testovať navigáciu, texty, ceny, obrázky, farby, rozloženie prvkov na stránke, ale aj texty v e-mailových newslettroch, ako aj vhodný čas na ich odosielanie. Podstata A/B testovania spočíva v tom, že si pripravíte dva alebo viaceré varianty a potom ich náhodne zobrazujete návštevníkom e-shopu. Jeden používateľ bude mať na stránke produktu zelené a druhý červené tlačidlo, jeden tlačidlo s textom Kúpiť, druhý s textom Do košíka. Potom sa sleduje zvolená metrika, napríklad preklikovosť alebo nákupná konverzia. Po istom čase, keď už máme štatisticky relevantné výsledky, víťaznú verziu nasadíme ako finálnu na živý e-shop a experiment ukončíme.
Nenechajte si újsť novinky zo sveta UX, programovania, analytiky a marketingu.