V ui42 už štvrťstoročie prinášame inovácie, ktoré riešia potreby používateľa

V ui42 už štvrťstoročie prinášame inovácie, ktoré riešia potreby používateľa

Len máloktorá online marketingová agentúra má za sebou takú históriu ako ui42. Píšeme ju od čias, kedy sa e-commerce na Slovensku ešte len nesmelo staval na nohy. Z malej programátorskej spoločnosti máme dnes one – stop shop agentúru s odborníkmi na web development, ux, brand a výkonnostný marketing. Počas svojej viac než 25 ročnej existencie sme vytvorili niekoľko vlastných nástrojov a riešení, ktoré uľahčujú našim klientom biznis v online.  

Zaujíma vás, ako sa zmenili nároky a potreby používateľov, v čom vidíme budúcnosť a kam sa svet technológií v online posunie v najbližšom období? Prečítajte si krátky sumár rozhovoru jedného zo zakladateľov ui42 Martina Krupu s Michalom Kráľom z Pricemanie alebo si ho pokojne vypočujte celý.

Nároky používateľov sa menia. Potreba však ostáva 

Budovali sme e-commerce v časoch, keď neexistoval Google ani sociálne siete 

Dnes si možno nevieme predstaviť, že by sme negooglili. Alebo nezdieľali fotku z dovolenky so svojimi priateľmi cez sociálnu sieť. V časoch, keď sa ešte len rysoval celý online ekosystém, začali sme v ui42 programovať prvé webstránky a e-shopy. Podoba, v akom funguje dnes, bola ešte na míle vzdialená. Len si to predstavte. Žiadne online platby, žiadne vyhľadávanie či porovnávanie, žiadne smartfóny a responzívny dizajn a ako jediný doručovateľ Slovenská pošta. 

Od programovania prvého CMS cez online marketingovú agentúru až k one – stop shop

Nároky používateľov a dostupné technológie sa postupne vyvíjali. Z informatikov sme sa rýchlo etablovali na web developerov. Aby mali majitelia webov administráciu vo vlastných rukách, vytvorili sme vlastný redakčný systém BUXUS, ktorý neustále inovujeme a nasadzujeme do projektov z našej dielne. 

Vo chvíli, keď už nepostačoval jednoduchý grafický dizajn, prišla na rad používateľská skúsenosť. User experience a user interface presne zosobňujú to, čo v ui42 považujeme za ústredný cieľ našej práce – používateľa. S nárastom konkurencie a potreby internetových projektov zaujať, vznikol online marketing a jeho rôzne nástroje. A uičko sa znova rozrástlo, aj s nálepkou online marketingová agentúra. Dnes už vďaka performance marketingu môžeme dokonca reklamu v online aj merať a vyhodnocovať. 

Napokon sme sa v ui42 prirodzeným vývojom v priebehu 25 rokov stali one – stop shop agentúrou. Naši klienti nájdu pod jednou strechou všetko pre úspešný online projekt. Od programovania až po efektívny marketing či expanziu do zahraničia.

Používateľ v centre záujmu a automatizácia

Hoci sa rokmi menia nároky a vyvíjajú technológie, to najpodstatnejšie – potreba používateľa nakúpiť, objednať službu alebo zistiť informácie, sa nemení. To, čo dokážu online projekty v rámci tvrdého konkurenčného boja ovplyvniť, je okrem naplnenia tejto potreby samotný zážitok z webu. A taktiež nevyhnutná automatizácia, vďaka ktorej dokážu optimalizovať náklady na správu e-shopu alebo webu. 

Inovácie ako umelá inteligencia sú hudba budúcnosti 

A my nespíme na vavrínoch. Práve s automatizáciou a lepším používateľským zážitkom súvisí najnovší tool z dielne ui42 – odporúčací nástroj. Na jeho pozadí stojí umelá inteligencia, ktorú pomocou dostupnejších technológií môžeme implementovať aj do prostredia bežných slovenských e-shopov. 

Ako fungujú automatizované odporúčania?

Aby veľkí svetoví hráči v online, ako napríklad Netflix, Alibaba či Zalando prinášali používateľovi čo najrelevantnejší obsah, používajú vo svojich weboch odporúčacie nástroje. Nájdete ich priamo na produktovej stránke či homepage, vo vyskakovacích oknách alebo v košíku, kde vám odporúčajú dokúpiť súvisiaci sortiment. 

Klasický recommender je však potrebné naprogramovať alebo dokonca ručne nastavovať. Okrem tohto zásahu od programátora alebo administrátora bežné odporúčače nezohľadňujú ani konkrétneho používateľa a jeho potreby. Zásadný rozdiel – v automatizácii aj relevantnosti zobrazených výsledkov, prinášajú odporúčacie nástroje s umelou inteligenciou. K tomu, aby fungovali efektívne, je potrebné veľké množstvo dát a dostupné technológie. 

V ui42 pôsobíme ako programátorská a online marketingová agentúra najmä na slovenskej e-commerce scéne. Rozhodli sme sa preto zistiť, či môžu podobné inovácie využívať aj menšie e-shopy, ktoré nemajú také množstvo dát a taktiež rozpočet na drahé riešenia. 

Vytvorili sme vlastný nástroj na automatizované odporúčania 

Po približne 2 rokoch vývoja máme v rukách odporúčací nástroj, ktorý prináša porovnateľné, či dokonca miestami lepšie výsledky, než dostupné konkurenčné riešenia. A neboli by sme to my, keby sme si to neoverili testovaním. Jeho výhodou je, že na základe vhodnej kombinácie modelov, datasetov a filtrov dokáže odporúčať relevantný obsah hneď po nasadení. Platí však, že čím väčšie množstvo dát spracuje, tým sú výsledky “viac šité na mieru”. Naše automatizované odporúčania zvyšujú konverznú mieru, čas strávený na stránke a taktiež priemernú hodnotu košíka. Bonusom naviac je, že ide o cenovo dostupné riešenie aj pre e-shopy v našich zemepisných šírkach. 

One-stop shop agentúru ui42 tvoria ľudia, pre ľudí 

V ui42 sme za štvrťstoročie prešli naozaj zaujímavú cestu. Od programovania prvých veľkých projektov na slovenskej scéne, ako napríklad pracovný portál Profesia, až po dnešnú one-stop shop agentúru. Bavia nás inovácie, ktoré prinášajú úžitok a preto do nich vkladáme svoju dôveru počas celej našej existencie. Vlastný redakčný systém, chatbot a umelá inteligencia sú toho jasným dôkazom. To najhlavnejšie – focus na používateľa a ľudský prístup, si však zachovávame stále. Pretože ui42 tvoria predsa ľudia

Chceli by ste zistiť, čo prinesie náš najnovší nástroj – automatizované odporúčanie pre váš e-commerce projekt?

Kontaktujete nás na info@ui42.com a prvý mesiac máte na nás.

 

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.