Časť druhá: Rozbiehate e-shop? Rýchlo prebehnite ďalších 7 tipov, ktoré vám pomôžu pri štarte

Časť druhá: Rozbiehate e-shop? Rýchlo prebehnite ďalších 7 tipov, ktoré vám pomôžu pri štarte

V prvej časti článku sme vám priniesli 7 overených tipov a rád, ktoré oceníte najmä v momente, keď premýšľate nad tým, či sa pustiť do online predaja. V talóne nám však ostalo minimálne týchto sedem ďalších. Mysleli ste na všetko? Aj tieto body vás môžu nasmerovať k tomu, či bude váš eshop rýchlo napredovať, alebo, naopak, pomaly pokrivkávať. 

1. Financovanie e-shopu si dobre premyslite, v hre je niekoľko možností

Financovať e-shop z vlastných zdrojov je ojedinelé. Nie však vylúčené, najmä, ak máte dostatočný kapitál v rezerve a skúsenosti. V opačnom prípade je tu možnosť úveru alebo investor, ktorý vám zároveň možno pomôže už v počiatočných štádiách nájsť prípadné slabiny vášho finančného plánu.

2. Balenie zohráva svoj význam. V niektorých prípadoch estetický, v iných bezpečnostný

Podľa toho, aký typ tovaru predávate, by ste sa mali zamerať aj na detaily súvisiace s balením. Krásny alebo elegantný obal poteší zákazníka, ktorý si objedná živé kvety ako darček pre blízkeho, luxusné hodinky alebo šperky. Originálne balenie je na mieste v prípade handmade výrobkov a na nápaditom balení by malo popracovať napríklad online kníhkupectvo. Je však i segment, v ktorom nejde o vizuálnu stránku, ale napríklad o bezpečnosť (krehký tovar).

3. Marketingová stratégia by mala zohľadniť typ tovaru, ktorý plánujete predávať

Patria produkty vo vašom predajnom portfóliu k položkám, ktoré sa bežne dopytujú vo vyhľadávači? V tom prípade zvážte marketingové aktivity, ktoré budú zahŕňať PPC a SEO. V prípade nových a originálnych produktov je na mieste zainvestovať do propagácie na sociálnych sieťach, v ktorých sú potenciálni klienti. Nuž, a s kvalitnou a legálnou databázou e-mailov sa môžete vybrať aj cestou efektívneho e-mail marketingu. 

4. SEO a PPC nemusia byť v postavení buď-alebo

Pri rozhodovaní sa, ktorá z týchto dvoch foriem online marketingu vypáli efektívnejšie, zvážte možnosť, že zapracujete na oboch. Pre vysokokonkurenčný tovare je SEO síce dlhšou, no spoľahlivejšou voľbou. PPC síce s dostatočným budgetom dokáže divy, no jedná sa o krátkodobé a nákladné reklamné aktivity. Ideálny stav nastane, ak sa optimalizácia pre vyhľadávače a platená reklama dopĺňajú.

5. Propagácia formou letákov či spolupráca s influencermi má svoje výhody

Trendom v oblasti online marketingu sú influenceri s publikom rôzneho rozsahu. Aktuálne mnohé značky či predajcovia vsádzajú na tých, ktorí síce nemajú tak veľký zásah, no svojimi aktivitami s predajným segmentom súvisia. Nie vždy je to však o online propagácii. Lokálnemu pestovateľovi zeleniny bez chémie pomôže aj tradičná printová reklama a distribúcia letákov priamo do schránok v okolí farmy. 

6. Sledujte si konverzný pomer a podiel nákladov na obrate

Ak máte v jednotlivých metrikách, grafoch a číslach ešte nejasno, vedzte, že tieto dve patria k najpodstatnejším. Konverzný pomer – Conversion Rate (CR) je percento nákupov na počet návštev a pohybuje sa v priemere medzi 2-3%. Podiel nákladov na obrate (PNO) vám pomôže odmerať výkonnosť online marketingových kampaní. 

7. Akcie a zľavy určite k online predaju patria

Na mnohých zákazníkov pôsobia slová ako akcia, zľava, Black Friday či výpredaj podobne ako magnet. Ak o toto lákadlo nechcete prísť, na niekoľko z nich by ste sa mali v závislosti od typu tovaru a sezóny pripraviť.

Bonusový tip – Sám e-shop rýchlo ukáže, či má nedostatky. Predíďte im. 

Hoci sa mnohí online predajcovia snažia ukuť svoj eshop rýchlo, napokon zistia, že viaceré aktivity okolo neho potrebujú delegovať na agentúru, ktorá im s marketingom, optimalizáciou či technickými riešeniami na pozadí pomôže. Výber agentúry je preto kľúčový už vo chvíli, kedy e-shop ešte len rozbiehate. My, v ui42, vám vo svete e-commerce držíme palce. Ak by vám bolo našich 7+7 tipov málo, a potrebujete so svojím online podnikaním poradiť, pokojne nás kontaktujte.

PS: Buďte pripravení na to, že to celé bude trvať dlhšie. Bude to drahšie a budete tomu venovať viac času, ako ste očakávali. Na druhej strane sa veľa naučíte, stretnete množstvo zaujímavých ľudí a napokon si možno i splníte svoj sen. A to za to predsa stojí!

Potrebujete pomôcť s vašim online podnikaním?

Kontaktujte nás na sales@ui42.com  

 

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.