Vlastný e-shop je možnosť, ako sa realizovať nielen popri zamestnaní, ale v prípade, ak sa vám biznis rozbehne, pokojne aj full-time. Ak vám v hlave vŕta skvelý nápad, a práve sa rozhodujte nad jeho realizáciou, pripravili sme pre vás 14 overených tipov a rád, ktoré vám podajú ruku pri úspešnom rozbehu vlastného e-shopu. Nech sa páči, tu je prvých 7 z nich.
1. Nepodceňujte analýzu dopytu a konkurencie
I keď sa vám zdá, že je váš nápad unikátny, nezabudnite sa hneď na začiatok poriadne poobzerať okolo seba a zistiť, či je vlastne po takom type výrobku alebo služby reálny dopyt. Napokon, nezabúdajte, že konkurencia nikdy nespí. Práve analýza konkurencie vám pomôže zistiť, v akých cenových hladinách sa pohybovať a taktiež v čom môžete byť v porovnaní s ostatnými lepší a získať konkurenčnú výhodu.
2. Na budovanie brandu sa v začiatkoch sústreďte v prípade, ak vyrábate vlastné produkty
Ak riešite dilemu, či v prípade vlastného eshopu riešiť hneď v začiatkoch aj budovanie značky, odpoveď závisí od toho, aký typ tovaru budete predávať. Budovanie brandu pri štarte e-shopu má zmysel najmä pre handmade výrobcov, ktorí ponúkajú vlastnoručne vyrobený tovar. V ostatnom prípade ho môžete odložiť na neskôr.
3. Ak to myslíte s vlastným e-shopom a online predajom vážne, pre jeho rast zvoľte e-shop na mieru
Tvorba e-shopu je večnou dilemou. I keď boli donedávna v kurze najmä šablóny, mnohí zistili, že podobne, ako aktuálne populárnejšie e-commerce open source riešenia, majú svoje obmedzenia. A na tie, v prípade úspechu, veľmi rýchlo narazíte. Namiesto čiastkových plugin-ov a nadstavieb, ktoré však nikdy nie sú úplne “custom”, je ďalším logickým vyústením e-shop na mieru.
4. Sklad vo vlastnom e-shope musíte prispôsobiť jeho rastu
Vo väčšine prípadov na rozbeh mnohým e-shopom postačia vlastné skladové priestory. Neskôr, keď e-shop porastie, sklad musí rásť adekvátne spolu s ním. Po externých priestoroch prichádza na rad vybudovanie vlastného skladu.
5. Platba kartou je dnes must-have, nie je však jedinou možnosťou
Pri online predaji patrí platba kartou aktuálne aj na Slovensku k možnostiam, ktoré by nemali v e-shope chýbať. Nezabudnite však doplniť aj iné spôsoby platby, ako je napríklad dobierka, platba na splátky, PayPal či platba kryptomenou. Pri výbere myslite na spôsob, ktorý vyhovuje vášmu typu zákazníkov. Prípadne si urobte malý prieskum.
6. Ideálna kombinácia je, ak máte produkty s vysokou maržou, po ktorých je zároveň dopyt
Ak premýšľate nad produktovým portfóliom a neviete, ktoré produkty do ponuky vlastného e-shopu zaradiť, riešenie je kombinácia. Celkom určite by tam mali byť tie, po ktorých je reálny dopyt a taktiež tie, ktorých vyššia marža vám umožní zaplatiť všetky náklady, vrátane tých na reklamu. Ak sa táto množina pretne, vyhrali ste.
7. Kvalitné produktové fotky a textové popisky nahrádzajú predavača
Keďže v online predaji chýba možnosť komunikovať so zákazníkom a zodpovedať všetky jeho prípadné otázky, venujte náležitú pozornosť kvalitným produktovým fotografiám a taktiež produktovým textom. Práve tie dokážu detailne odprezentovať tovar, nahradiť predavača v kamennej predajni a stať sa napríklad aj vašou konkurenčnou výhodou.
Zaujímajú vás ďalšie rady z oblasti e-commerce, ktoré by mnohí, teraz už úspešní e-shoperi, vo svojich začiatkoch vyvážili zlatom? V tom prípade si nenechajte ujsť druhú časť článku s ďalšími siedmimi tipmi pre rozbeh vlastného e-shopu.
Potrebujete pomôcť s e-shopom?
Kontaktujte nás na sales@ui42.com