Spoznajte trendy v Google Ads. Ako by mala vyzerať štruktúra účtu, ak chcete dosiahnuť v PPC lepšie výsledky?

Spoznajte trendy v Google Ads. Ako by mala vyzerať štruktúra účtu, ak chcete dosiahnuť v PPC lepšie výsledky?

Hoci sa môže PPC reklama (Pay Per Click) na prvý pohľad javiť ako konštantný proces, ktorý stačí nastaviť a viac sa oň nezaujímať, opak je pravdou. Aj v PPC to žije. Okrem základných nastavení Google Ads účtu je potrebné neustále sledovať nové trendy, aktualizácie a taktiež optimalizovať kampane, ktoré dosiaľ fungovali v súlade so zaužívanými pravidlami. 

Ak je google reklama súčasťou vašej online marketingovej propagácie, pozrite sa s nami na porovnanie stratégií pre optimálnu štruktúru Google Ads účtu.

SKAG verzus STAG: Vyberte si tú správnu stratégiu pre Google Ads

Hodnotný a relevantný content, ktorý sa snaží Google sprostredkovať čo najväčšiemu počtu používateľov vyhľadávača, je dôvodom mnohých nedávnych zmien v ppc reklame. Ak sa k tomu pridá hlasové vyhľadávanie, ktoré už klope na dvere aj v našich končinách, je zrejmé, že aj ads mágovia prehodnocujú štruktúru účtov svojich klientov. 

Základom je spätná väzba. Dobrú a najmä výkonnú ppc reklamu si môžete jednoducho overiť pomocou návratnosti investícií do reklamy (PNO). A tá dosiahne požadované percentá najmä vtedy, ak budú reklamy v Google Ads zobrazované relevantnému publiku v momente, kedy ho môžu skutočne osloviť

Existuje však niekoľko možností alebo skôr stratégií k tomu, ako nastaviť a ďalej optimalizovať štruktúru reklamného účtu. 

Tradičné Single Keyword Ad Groups (SKAG) – jedna reklamná skupina pre jedno kľúčové slovo

Stratégia SKAGs, ktorá stále patrí k tým dominantnejším (najmä, ak ste svoj Google Ads účet už dlhšie neoptimalizovali), je výsledkom vysoko granulárnej štruktúry účtov s desiatkami kampaní a stovkami reklamných skupín. Práve tento variant dosahoval ešte prednedávnom najlepšie výsledky v sledovaných metrikách. Všetko má však svoje pre a proti:

Výhody SKAG:

  • výrazne vyššia CTR (miera preklikov), tjst. pomer medzi počtom kliknutí na odkaz a počtom zobrazení reklamy
  • vyššie skóre kvality
  • nižšia cena za interakciu 
  • vyšší konverzný pomer

Nevýhody SKAG:

  • časová náročnosť na správu takého množstva kampaní, reklamných skupín a prostriedkov na ppc reklamu
  • problém pri potrebe rýchleho testovania úprav v jednotlivých kampaniach
  • riziko straty potenciálnych impresií (klikov) v súvislosti s vylučujúcimi kľúčovými slovami

Ako sme už spomenuli, trendom, ktorý Google postupne zasadzuje aj do svojich reklamných kampaní, je obsah a napokon i to, že vďaka neustále prepracovanejšiemu algoritmu dokáže odhaliť zámer vyhľadávania

Znamená to, že vyhľadávač vie, kedy si používateľ plánuje nové topánky kúpiť a kedy si robí len taký malý informačný prieskum o tom, aké bežecké topánky si vybrať. I z tohto dôvodu je neustále ťažšie dohliadať, kontrolovať a optimalizovať ads účet tak, aby prinášal čo najlepšie výsledky. Riešením, ktoré dokáže zohľadniť tieto faktory, je zmena stratégie pre Google reklamu.

Single Themed Ad Groups (STAG) ako alternatíva pre neustále sa vyvíjajúce Google Ads

Spojením predmetu a zámeru vyhľadávania, ale taktiež i príchodom responzívnych reklám a nových reklamných formátov, si značne rozvetvená štruktúra ads účtu pre klientov s množstvom produktov/kampaní vyžadovala nový pohľad. Tak trochu komplexnejší pre celé odvetvie, trh či minimálne kategóriu produktov. 

Stratégia STAG stavila namiesto kľúčového slova na tému

Dôležitú rolu zohrali príbuzné varianty kľúčových slov, ktoré sa zobrazujú pri významovo podobnom vyhľadávaní alebo vylepšená frázová zhoda, ktorú Google obohatil o takzvanú voľnú zhodu a zjednotil tak v jeden ukazovateľ. Podľa niektorých zdrojov spôsobil práve Google update týkajúci sa príbuzných variantov kľúčových slov pokles konverzií až o 28%.

Výhody STAG:

  • vysoké skóre kvality
  • bidding na úrovni reklamnej skupiny
  • jednoduchšia správa kampaní a celého účtu
  • CPA (platbu za akciu)/CPC je možné lepšie zadefinovať
  • dobre spracováva príbuzné varianty kľúčových slov

Nevýhody STAG:

  • nastavenie reklamnej skupiny zameranej na tému je pomerne vyčerpávajúce
  • nepriama závislosť na smart biddingu
  • možné komplikácie pri dynamickom vkladaní kľúčových slov
  • kópie reklám je ťažšie otestovať

Hoci by sa mohlo zdať, že sa kľúčové slová – alfa a omega ppc reklám, dostávajú do úzadia, aj v tomto prípade zdanie klame. Vytvorenie optimálnej štruktúry reklamného účtu podľa stratégie, ktorá sa zameriava na tému či celé odvetvie, má, samozrejme oporu v analýze kľúčových slov. Rozdiel je v tom, že sa prezieravo díva o krok vpred. To, ako Google Ads účet napokon vyzerá, vychádza nielen z výsledkov analýzy kľúčových slov, ale i prípravy štruktúry účtu využitím See Think Do Care modelu v podmienkach daného e-commerce projektu. 

Rozuzlenie: Ktorú stratégiu zvoliť, ak chcete, aby bol váš Google Ads účet čo najlepšie optimalizovaný?

PPC reklama pôsobí na prvý pohľad ako časť online marketingu, ktorá stojí na pevných a nemenných pravidlách. Minimálne však posledné zmeny a trendy, ktoré Google zavádza aj do svojich formátov Ads, dokazujú, že nič nie je nemenné. Práve tak, ako nestačí jednorázovo nastaviť svoj reklamný účet, neexistuje ani jednoznačná odpoveď na otázku: “Ktorá stratégia pre Google Ads je lepšia?”

Dôvodom je, že každý e-commerce projekt má svoje špecifiká. Rôznu mieru prepracovanosti, rozličné ciele, iné trhové postavenie, východiskovú pozíciu, inú mieru kvality landing pages a vybrané segmenty, ktorým produkty či služby poskytuje. S istotou možno tvrdiť len jedno. Žiadna stratégia nie je automatickou zárukou úspechu. Skrýva sa za tým, ako ste zrejme predpokladali, o niečo viac…

Ak sa však zvolí nevhodná stratégia, výsledkom môže byť neefektívna a najmä nerentabilná reklamná kampaň. I napriek tomu, že na jej pozadí stojí profesionálne vypracovaná analýza kľúčových slov, dostatok relevantných landing pages či nadupaný obsah. 

Máte pocit, že váš Google Ads účet už nejaký ten čas nikto riadne neprevetral? Nedosahujú reklamy očakávanú návratnosť alebo ukazovatele ich efektivity pomaly, ale isto klesajú? Obráťte sa na nás. V ui42 vyberieme stratégiu, prípadne ich kombinácie, ktoré premenia vaše ppc reklamy na účinný nástroj, ako dosiahnuť viac preklikov.

POTREBUJEM POMÔCŤ S GOOGLE ADS 

Zdroje:

https://www.oxedent.com/skag-vs-siag-vs-stag-in-google-ads/

https://klientboost.com/ppc/single-keyword-ad-groups/

https://www.seerinteractive.com/blog/conversions-decreased-with-googles-close-variant-update/