Klesajú vám pozície vo vyhľadávači? Toto sú 4 najčastejšie chyby v SEO. Presvedčte sa, že ich nerobíte i vy

Klesajú vám pozície vo vyhľadávači? Toto sú 4 najčastejšie chyby v SEO. Presvedčte sa, že ich nerobíte i vy

SEO – optimalizácia pre vyhľadávače, je témou číslo jeden pre každého majiteľa e-shopu, ktorý chce svoje stránky dostať vo výsledkoch vyhľadávania čo najvyššie bez použitia platenej reklamy. Pravdou je, že stále omieľaná fráza “SEO je beh na dlhú trať” môže na prvý pohľad odradiť. No pre tých vytrvalých, ktorí stále veria, že bez práce nie sú koláče, prinášame štyri najčastejšie problémy, s ktorými sa SEO guru-ovia pri optimalizácii stretávajú

Presvedčte sa, že sú vaše stránky zaindexované, že máte správne vyplnené meta tagy, dôsledne sa vyhýbate duplicitám a napokon, že máte kam vďaka landing pages návštevníka webstránky nasmerovať. 

Nehádžte vyhľadávaču pri indexácii polená pod nohy. Vylepšite SEO vďaka nástroju Google Search Console

Proces, vďaka ktorému vyhľadávač webstránku vôbec vezme na vedomie, sa nazýva indexácia. Súbory a obsah stránky sa spracujú a pridajú do databázy, aby sa informácie zo stránky mohli zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania. Aby indexácia prebehla správne, musíte Google na svoj web pustiť. A podľa možností mu celý proces čo najviac uľahčiť. 

Je to už dlhší čas, čo vaše stránky nie sú zaindexované? Alebo sa nezobrazujú všetky? Tu je niekoľko možných príčin a tipy, ako to vyriešiť.

1. Optimalizácia začína v základoch stránky. Vytvorte si sitemap, pomôže vyhľadávaču zorientovať 

Sitemap (mapa stránky) je súbor, ktorý obsahuje zoznam najdôležitejších stránok webu. Obvykle je vytvorená vo formáte XML a obsahuje URL adresy a metadáta, pomocou ktorých prebehnú a zaindexujú roboty Google-u webstránku omnoho rýchlejšie. 

2. SEO nástroj pre každého? Google Search Console je zdarma

Ak nahráte sitemap do free nástroja Google Search Console, je to najrýchlejšia cesta, ako ju sprístupniť vyhľadávaču. Okrem iného viete tento tool využívať na spätnú kontrolu a prehľad o tom, ktoré stránky sú zaindexované.

3. Rozhodnite sa, ktoré stránky indexovať a odstráňte duplicity

O tom, ktoré stránky bude Google indexovať, môžete rozhodnúť sami. Zbytočné stránky pokojne zablokujte. Platí to však aj naopak, presvedčte sa, že nemáte stránky blokované v robots.txt, odstráňte neželané duplicity a napokon sa preverte, že stránky nesmerujú niekam, kam nechcete.

4. Bez prehľadnej štruktúry stránok sa v optimalizácii ďaleko nepohonete

Často sa stáva, že web alebo e-shop škodí sám sebe nepremyslenou štruktúrou. Logické rozdelenie na hlavné stránky a podstránky, prehľadné kategórie a podkategórie, ktoré na seba vzájomne nadväzujú interným prelinkovaním, je alfa-omega, ak chcete zamakať na SEO. 

Podceňovať meta tagy sa nevyplatí. Skombinujte automatizáciu a manuálne zásahy pre čo najlepšiu optimalizáciu

V SEO hrajú veľkú rolu detaily. Ak máte unikátny a prínosný obsah, prehľadnú štruktúru stránky, jej rýchle načítanie a tie správne kľúčové slová, na ktoré ste celý web optimalizovali, ste na dobrej ceste svoje pozície vylepšiť. Samozrejme, faktorov, ktoré vplývajú na SEO je omnoho viac. O najnovších trendoch v optimalizácii sme písali nedávno v článku, o kvalitnom obsahu a význame tých správnych kľúčových slov

Apropo, použili ste kľúčové slová aj v meta tagoch? I tie sa môžu javiť ako detaily, no rozhodne by ste ich nemali odbaviť kývnutím ruky. 

Meta popis a meta titulok sú presne tie informácie, ktoré sa vo výsledkoch vyhľadávania v SERP-e (stránka s výsledkami vyhľadávania) zobrazujú. Okrem toho, že práve po ich prečítaní používateľ často zváži, či na stránku klikne alebo nie, sú to taktiež texty, do ktorých by ste mali kľúčové slovo vhodne zakomponovať. Ako by mali vyzerať?

Ako vyzerá meta title – nadpis, ktorý je v súlade s odporúčaniami SEO?

  • obsahuje 50-60 znakov
  • obsahuje kľúčové slovo (ideálne na začiatku)
  • zahŕňa brand/značku/názov
  • je jedinečný

Meta description – krátky popis stránky, nesmie pri optimalizácii chýbať

  • obsahuje 150-160 znakov
  • obsahuje kľúčové slovo (prípadne jeho obmenu/vyskloňovaný tvar)
  • zahŕňa sloveso alebo výzvu, ktorá navodí dojem k akcii – prekliku na stránku 
  • krátko zhrnie čo je obsahom stránky

Oba meta tagy by mali byť unikátne. Znamená to, že pre dve rôzne stránky neexistujú dva rovnaké titulky a popisy. Pri weboch s niekoľkým stránkami to, samozrejme, nie je problém a doplniť ich ručne nezaberie veľa času. 

Ako však vyriešiť napríklad e-shop s tisíckami produktov? Stačí vytvoriť kľúč, podľa ktorého web developer vytvorí meta tagy na základe automatizácie. Pre hlavné a tie najdôležitejšie stránky (kategórie, obsahové stránky a pod.) však odporúčame ich manuálne vytvorenie

Súčasťou SEO je vytvorenie vstupných stránok – landing pages, miest kam chcete návštevníka nasmerovať

Optimalizácia bez analýzy kľúčových slov je ako opravár bez náradia. Keď máte keywords správne zapracované v obsahu aj v meta tagoch, ostáva jediné. Presvedčiť sa, že ku každému relevantnému kľúčovému slovu existuje aj vstupná stránka. V praxi to znamená, že ak prevádzkujete obchod so spodnou bielizňou a na základe analýzy zistíte, že na výraz “podprsenka bez kostíc” prebieha mesačne výrazný objem hľadaní, vytvoríte práve k tomuto výrazu vhodnú stránku. Bude obsahovať ponuku podprseniek bez kostíc a presne na túto stránku potenciálneho zákazníka aj pošlete. 

Práve takéto landing pades, ktorých obsah a meta tagy korešpondujú s hľadaným kľúčovým slovom, majú v indexácii a následnom zobrazovaní vo vyhľadávači väčšiu šancu. Problém nastáva, ak je stránka zameraná na nesprávne kľúčové slová, je ich príliš alebo web na hľadané kľúčové slovo nemá vytvorenú žiadnu landing page.

 

Čierna diera každej optimalizácie? Odstráňte duplicity. Kde všade ich môžete nájsť?

O duplicitách sme sa už niekoľkokrát zmienili. Prvým prípadom je obsah, ktorý jednoducho skopírujete na viacerých stránkach, prípadne ho prevezmete z iného webu. Dnes už vyhľadávač ľahko preverí, kde bol obsah uverejnený skôr a kto je plagiátorom. Pohoršiť vám však môže i používanie rovnakého obsahu v rámci vášho webu. Ak plánujete zapracovať na SEO – dajte si tú námahu a vytvorte unikátne:

  • texty na stránkach
  • popisy produktov
  • články
  • meta titulky
  • meta popisy

Pri variantoch produktov v e-shope (rovnaký produkt, ale rôzna farba, materiál a pod.) je riešením označenie hlavných a podradených stránok pomocou tagu canonical a self-canonical a v prípade, ak riešite viacjazyčný web, pomôže vám hreflang tag (alternate tag), ktorým zadefinujete jazyk aj oblasť, pre ktorú je jazyková mutácia určená.

Dobrá rada na záver: Ak chcete v optimalizácii uspieť, nezaspite na vavrínoch. Hľadajte nové kľúčové slová a aktualizujte obsah

Pripraviť kvalitný obsah, vybrať správne kľúčové slová, vytvoriť pomocou nich unikátne meta tagy a napárovať k nim landing pages, však stále nestačí. SEO je v podstate nikdy nekončiaci proces. Trendy vo vyhľadávaní sa totiž neustále menia a to, čo hľadali vaši potenciálni klienti pred rokom, nemusí korešpondovať s aktuálnou situáciou. Preto je vhodné kľúčové slová na pravidelnej báze sledovať a podľa potreby ich obmieňať. 

TIP z ui42:

Zapracujte na spojení vyhľadávaných kľúčových slov a sezónnosti alebo jednorázových akcií a mimoriadnych situácií. Príkladom sú udalosti ako olympiáda či majstrovstvá sveta. Alebo, aktuálny Covid-19. Ak ste dosiaľ optimalizovali svoj web na kľúčové slovo “ochranné rúško”, váš tromf rukách mohlo byť nedávno spojenie “rúško covid”.

Nuž, a napokon, všemohúci content. Ani v tomto prípade neplatí – co je psáno, to je dáno. Nezabudnite články na svojom blogu aktualizovať o nové informácie, prípadne rozšíriť o výživnejšie časti. Nové články navrhujte okolo skupiny podobných kľúčových slov a nezabudnite doplniť call to action prvky v miestach, kde to prirodzene vyplýva z kontextu. Napríklad:

Ak potrebujete pomôcť s optimalizáciou svojho projektu, prehoďme o tom zopár slov. Samozrejme, tých kľúčových. V ui42 radi posunieme váš projekt na vyššie pozície vo vyhľadávaní.  

KONTAKTUJTE NÁS