ROZBEH E-SHOPU - PPC reklama

ROZBEH E-SHOPU - PPC reklama

PPC (Pay Per Click – platba za kliknutie) reklama je v súčasnosti asi najrozšírenejšia forma online marketingu. Je pomenovaná podľa spôsobu spoplatnenia, keď zadávateľ reklamy platí za kliknutie na reklamu na rozdiel od banerovej reklamy, pri ktorej sa tradične platí za zobrazenie. PPC reklamu poskytujú vyhľadávače (Google, YouTube, Seznam, Yandex), porovnávače (Heureka, Favi) a sociálne siete (Facebook, Twitter,Instagram, LinkedIn).

Z hľadiska e-shopu je dôležité vedieť, kde sa oplatí investovať do PPC reklamy. Ak máte produkt, ktorý ľudia poznajú (napr. knihu, tenisky, kosačku), začnite s PPC reklamou v porovnávačoch a vo vyhľadávačoch Google a YouTube. Ak máte nový produkt, ktorý ľudia ešte nepoznajú (napr. chcete predávať na trhu ešte neznámu značku tenisiek alebo inovatívny nábytok vlastnej výroby), začnite s PPC reklamou na sociálnych sieťach (najmä Facebook), vo vyhľadávači Google a zvážte aj banerovú reklamu. Na propagáciu nových produktov je vhodný aj YouTube, jeho vplyv veľmi rastie. Pri propagácii noviniek môžu výrazne pomôcť aj online magazíny a blogeri.

PPC reklama na porovnávačoch, Google a YouTube je vhodná, ak už poznáte kľúčové slová, cez ktoré potenciálni zákazníci hľadajú produkty. PPC reklama na Facebooku a YouTube je vhodná na vytvorenie povedomia a dopytu u potenciálnych zákazníkov, ktorí ešte o vašom produkte nevedia.

YouTube ako jediný vie pokryť aj priamy dopyt po produktoch, aj pomôcť pri vytvorení dopytu. Je to momentálne druhý najväčší vyhľadávač na svete a rastúci trend v jeho vyhľadávaniach majú práve videá typu „how to“, t. j. ako niečo spraviť, vyrobiť, opraviť, použiť atď.

Na Slovensku je niekoľko samostatných poskytovateľov online reklamy (Azet, Etarget, Modrý koník), ktorí ponúkajú aj PPC reklamu. Podľa našich skúseností je však ťažšie cez nich získať podobné výsledky ako cez Google, YouTube a Facebook. Pri rozbehu e-shopu má zmysel sa nimi zaoberať, ak viete nájsť veľký prienik vašich potenciálnych zákazníkov s ich cieľovým publikom.

Pozn.: článok je z knihy Martina Krupu - E-shop: Od nápadu po úspech

POTREBUJEM POMÔCŤ S PPC REKLAMOU