Prinášame 42 tipov z Website Story na úspešný e-commerce projekt

Prinášame 42 tipov z Website Story na úspešný e-commerce projekt

Od tohtoročného online pokračovania úspešnej e-commerce konferencie Website Story ubehol už viac ako mesiac. Ešte raz vám ďakujeme za skvelú sledovanosť a spätnú väzbu, ktorá nám potvrdila, že takéto podujatie má zmysel aj v online priestore. 

V ui42 však nechceme, aby cenné poznatky a zaujímavosti upadli do zabudnutia, a preto sme si pre vás prichystali 42 účinných a overených tipov na úspešný e-commerce projekt. Veríme, že vás inšpirujú a pomôžu zorientovať sa alebo nasmerovať vo chvíli, keď sa váš online biznis ocitne na bode mrazu.

  1. Urobte si prieskum. Na začiatku e-commerce podnikania je dôležité vedieť, čo vlastne ľudia chcú a potrebujú. 
  2. Vytvorte zaujímavý produkt, ktorým sa odlíšite.
  3. Porozmýšľajte nad tým, aký brand by ste chceli vytvoriť.
  4. Uskutočnite analýzu trhu a následne vytvorte podľa nej stratégiu.
  5. Pridajte emóciu. E-shop by nemal byť len o predaji, ale aj o zaujímavom príbehu a pridanej hodnote.
  6. Zvážte flexibilitu e-commerce prostredia.
  7. Nebojte sa pustiť do vlastného e-shopu či iného e-commerce projektu naplno a prenechajte svoj full time job, ktorý vás už nenapĺňa, niekomu inému. 
  8. Dôverujte si a skočte do toho naplno. To je ten hlavný míľnik, kedy začne váš nápad a online biznis rásť, pretože sa 8-10 hodín venujete svojmu snu.
  9. Úlohy a náplň práce stanovte už v úvode, aby ľavá ruka vedela, čo robí pravá. Presné rozdelenie zodpovednosti v rámci tímov zabezpečí plynulý priebeh a aj adaptáciu pri raste firmy.
  10. Vytvorte “bunky”, ktoré medzi sebou budú spolupracovať v prospech celého organizmu.
  11. Vnímajte svoj e-shop ako podnikovú výkladnú skriňu.
  12. Myslite o krok vpred a buďte pripravení. Staviť hneď v úvode na e-shop na mieru, ktorý je o niečo väčšou finančnou investíciou, je správny krok. Pomôže vám pri bezproblémovom raste alebo  nečakaných prekážkach a výzvach (napr. veľkokapacitné objednávky počas pandémie, ktoré bez riešenia na mieru len ťažko pokryjete).
  13. Naučte sa odhadnúť kapacity vášho e-shopu na zvládnuteľný level.
  14. Venujte sa nielen hlavným produktovým kategóriám, ale aj vedľajším a rozvíjajte ich na úroveň populárnych.
  15. Stavte na dobre pripravený logistický systém.
  16. Aplikujte automatizáciu, ktorá dokáže zväčšiť kapacitu, no znížiť náklady na personál.
  17. Urobte vzorky svojich produktov. Zákazníci neradi kupujú niečo, čo nevedia ochutnať, ovoňať, prípadne ucítiť.
  18. Ak chcete rásť, začnite myslieť vo veľkom.
  19. Prečo rásť? Pretože trh preferuje nové a veľké. Ak nie ste veľký, tak je dobré, že ste nový. Zostať stáť na bode mrazu, ako stará a malá značka, je však prvým krokom priamo do pasce. 
  20. Neustále rásť, vystúpiť zo svojho tieňa a vyvíjať sa je dôkazom, že svojim zákazníkom viete ponúknuť viac, než konkurencia. 
  21. Väčšie značky majú lojálnejších zákazníkov v porovnaní so značkami malými.
  22. Značky žijú z občasných zákazníkov, ktorí tvoria najväčšiu skupinu vo všetkých kategóriách. 
  23. Platí, že veľké firmy majú väčší podiel občasných zákazníkov.
  24. Je veľmi málo ľudí, ktorí majú silný emocionálny vzťah k značke. Z toho vyplýva, že aj ich podiel na obrate vykazuje ešte nižšie čísla. 
  25. Neupadnite do zabudnutia. Občasní zákazníci vedia veľmi rýchlo zabudnúť, a preto je dôležité, pravidelne sa im pripomínať. 
  26. Pripomínajte sa premyslene. Kombinácia známeho s novým prináša najväčšiu mieru preklikovosti na reklamu. 
  27. Vsaďte na brandovú reklamu, je lepšia ako akvizičná.
  28. Nezabúdajte na zákazníkov, ktorí nemajú k značkám silný vzťah. Majú však niekoľko obľúbených, u ktorých striedavo nakupujú.
  29. Kedy firma rastie? Vtedy, keď získava nových zákazníkov a má dobre nastavený business model.
  30. Cena produktu nemá zásadný vplyv na získavanie nových zákazníkov. 
  31. Značka môže ďalej rásť vďaka lepšej fyzickej dostupnosti, ktorú predstavuje e-shop, predajňa, lepšia optimalizácia pre vyhľadávače, nové platobné metódy či spôsoby doručenia.
  32. Nezabúdajte na zákaznícku podporu. Nie je to už len pridaná hodnota e-shopu, ale priam nevyhnutnosť. Mala by preto byť veľmi dobre nastavená a vyladená.
  33. Rýchlosť doručenia tovaru je kľúčová.
  34. Marketing nie je samostatná jednotka, ale pojítko vo firme, od výroby až po obchod. 
  35. Využívajte online marketing. Je totiž, na rozdiel od offline-u, merateľný. Viete zistiť koľko zákazníkov vám prinesie vybraný kanál a akú má pre vás hodnotu. Tú viete následne optimalizovať. 
  36. Distribúcia je dôležitá. Najlepšou možnosťou prezentovania obsahu je kombinácia viacerých marketingových kanálov, pretože nie je dôležité ho len tvoriť, ale aj šíriť.
  37. Naučte sa rýchlo reagovať na dopyt zákazníkov. Načúvať im a prispôsobovať sa ich potrebám. 
  38. Nevzdávajte sa, ak prvý rok neprinesie žiadne výsledky.
  39. Aj tu platí, že trpezlivosť je dôležitá. Skutočne tie ruže prináša.
  40. Majte oči stále na stopkách. Nové nápady prichádzajú nečakane.
  41. Vždy je kam rásť.
  42. Stavte na partnera, ktorý vám všetky tieto body zabezpečí pod jednou strechou. V ui42 sme pripravení pomôcť vám k splneniu vašich snov :)

Nestihli ste jedinečný online e-commerce event Website story? Ak si chcete niektorú z prednášok či dokonca celodenný program pozrieť ešte raz, prinášame vám celý záznam. 

Ak si stále neviete dať rady, kde začať alebo ste sa ocitli na povestnom mŕtvom bode,  odporúčame zrealizovať audit vášho webu. Je to najlepší odrazový mostík pre zlepšenie vašej pozície v online prostredí a odstránenie problémov, ktoré vám bránia v tom, aby ste rástli. 

CHCEM LEPŠÍ WEB