Online konferencia Website Story ukázala, že na "východe stále niečo je"

Online konferencia Website Story ukázala, že na "východe stále niečo je"

Hoci krásne priestory Slovenskej sporiteľne nemohli privítať návštevníkov osobne, úspešné príbehy webov, ktoré predávajú, si online vypočuli stovky z vás.

Program Website story, ktorého cieľom bolo priblížiť inšpiratívne príbehy úspešných slovenských eshopov a webov, bol nabitý od rána až do svojho konca a súdiac podľa otázok v Slido, vás témy skutočne zaujali a inšpirovali.

Online konferenciu moderovala dvojica: Vera Wisterová a Martin Krupa, spoluzakladateľ ui42, ktorým to spolu skvele ladilo. 

Vera Wisterová:

Som veľmi rada, že som mala možnosť moderovať Website Story, konferenciu, ktorá mnohým (vrátane mňa) otvorila oči a zmenila pohľad na fungovanie v rámci e-commerce. Skvelý deň nabitý informáciami, ktoré by som na googli nenašla. Ak to mám zhrnúť v niekoľkých vetách - Rišo z Dedolesu ma presvedčil, že love brandy sú mýtus. Bratia z Ahooy zas potvrdili, že tvrdá práca a nadšenie prináša úspech v každom segmente, aj tom e-commercovom. A debata s Katkou z Oblečsadoroboty.sk mi miestami priniesla zimomriavky, keďže ich e-shop bol jediný, ktorý na začiatku pandémie predával respirátory a rúška, a tak práve oni boli ako prví vo "vojnovom stave". Takú kombináciu príbehov zo života, inšpirácie a nadšenia (aj zo strany organizátorov z ui42) na jednom mieste človek zažije len párkrát. Som rada, a ďakujem, že som mohla byť pri tom.

Postupne sa pred kamerami a vo svetle reflektorov vystriedali ostrieľaní spíkri, marketingový tréner škrečkov, športový psychológ aj majitelia eshopu, ktorí vo voľnom čase búrajú steny a sťahujú tlačiarenské stroje. 

Ako prvý nám, Matej Horňák, analytik Slovenskej sporiteľne, predstavil ekonomický pohľad na pándémiou postihnutý rok, aktuálne trendy aj dlhodobý vývoj ekonomiky na Slovensku. Grafy, ktoré sme mohli vidieť, pripomínali dobrú predpoveď počasia, takže sa môžete tešiť, že na e-commerce oblohe bude svietiť slniečko aj po skončení pandémie!

Ján Žovin z programu pre začínajúcich podnikateľov v SLSP a Vladimír Vlasatý, CEO Kavavitazov.sk, v panelovke priblížili finančné odporúčania pre začínajúceho podnikateľa. Otázky divákov rozšírili diskusiu aj o praktické rady ako postupovať a aké sú potrebné kroky, ktoré začínajúci podnikateľ musí splniť v prípade, ak si plánuje na štart požičať. 

Čo by mal spĺňať dobrý finančný plán? Potrebujete k úveru ručiteľa? Poskytujú banky úvery aj počas Korona krízy a ktoré segmenty banky považujú dnes za rizikové? 

Nie je coffeebreak ako coffeebreak

Vďaka Kávoholik.sk Vera ukázala, aká šikovná je v preskakovaní 7 kilometrov káblov na 12cm podpätkoch a to všetko s kávičkou v ruke pre ľudí v réžii, ktorí si vďaka pripravenému programu aj počas coffee breaku, nemohli pre ňu odskočiť sami. (Za čo Vere, samozrejme, ďakujeme!)

V druhom bloku sme postupne počuli príbehy dvoch úspešných žien v e-commerce. Andrea Podstrelencová, CEO Holokolo.sk a po nej Lucia Komorechová, marketing manager Kompava.sk porozprávali nielen čím všetkým si ako ženy a matky v biznise preskákali, ale priblížili aj viaceré kroky, ktoré museli urobiť na ceste za úspechom. 

Podobné a predsa tak rozdielne príbehy nám ukázali, ako môže viesť úspešný obchod s cyklistickým oblečením dlhoročná korporátna manažérka, ktorá navyše nebicykluje, a na druhej strane ako si vedie vyštudovaná farmaceutka na čele marketingového oddelenia v rodinnej firme. 

Lucia Komorechová, kompava.sk:

Online konferencia Website Story bola perfektná. Na sekundu zorganizovaná, perfektný program plný zaujímavých informácií a tém. Organizátori i moderátori boli pripravení a veľmi uvoľnení, čo navodzovalo domácu atmosféru a informácie priamo z “kuchyne” danej spoločnosti. Som veľmi vďačná za príležitosť byť súčasťou tohto výnimočného projektu. Pre zakladajúce e-shopy i novozniknité si myslím, že boli zodpovedané zaujímavé otázky pre rozvoj a uplatnenie sa na trhu.

"Museli sme vypnúť marketing"

Ako biznis zasiahla pandémia, ako sa strihali gumičky k rúškam či naháňali dodávky respirátorov nám porozprávali majitelia ďalších dvoch úspešných slovenských eshopov, ktorých si fanúšikovia MastersGate môžu pamätať ako víťazov v roku 2017: Katarína Bobáková z Oblecsadoroboty.sk a Michal Kozmér z Bubulákovo.sk. Už v roku 2017 v nich porota, na čele s Martinom Krupom, videla veľký potenciál a ten sa počas pandémie len potvrdil. Dnes sú ich projekty úspešné, a Katka a Michal stále rovnako spontánni a ľudskí.

Fascinujúci štart poobednej časti

Štart poobedného bloku si zobral na starosť športový psychológ a kouč Adam Truhlář, ktorý mal ambíciu virtuálne prebrať obedom opantané publikum a my veríme, že sa mu to s jeho prednáškou “Čím môže vrcholový športovec inšpirovať podnikateľa v e-commerce?” podarilo.

Viete sa skutočne sústrediť? Dokážete písať email a popritom sa nenechať vyrušiť pípnutím notifikácie na mobile? Dokážete sa naopak úplne dekoncentrovať na to, aby prišla idea a ten správny nápad?

Inšpirácie, ktoré môžete uplatniť aj v prípade, ak sa bojíte škrečkov, nám rozdal marketingový expert Richard Mareček z momentálne pravdepodobne najvýraznejšieho slovenského eshopu, Dedoles. Dedoles je ďalší príklad úspešného eshopu, ktorý bol ocenený vo svojej kategórii na MastersGate. V roku 2015 startup s obratom 1 mil € a veľkými snami, dnes gigant s 50 mil € obratom a so snami o nič menšími.

Prečo si myslí, že niečo ako “lovebrand” neexistuje? Čo si môže z tak masívnej marketingovej kampane odniesť malý eshop? Prečo reklamu potrebuje každý a ako merať, či váš maskot už nie je otravný? Ako bonus odporučil povinné čítanie pre každého, kto chce marketing chápať strategickejšie ako spustenie vyhľadávacích kampaní.

Ján Gonda, ahooy.sk:

Pamätám si, keď som volal prvýkrát do uička a Aďo (Andrej Kajan, CEO ui42) povedal: "chalani, my vám nepostavíme len eshop, ale stávame sa vašimi partnermi v biznise", a už vtedy sme si povedali, že tohto partnera chceme.

Na záver sa pred kamerami stretli 2 odlišné svety. Adrián Dvorský, z Najšport.sk diskutoval s bratmi Jánom a Majom Gondovcami, zakladateľmi Ahooy.sk, o rôznych prístupoch k štartu, rastu a jednotlivých strategických krokoch v živote e-commerce biznisu. 

Zatiaľ čo sa mnohí z vás určite našli v príbehu mladých a ambicióznych bratov z Oravy, ktorí najskôr strihajú a potom merajú (resp. najskôr kúpia tlačiarenský stroj a potom pre neho búrajú vchod do budovy) a za jeden rok dokázali vyrásť z desiatky objednávok mesačne na niekoľko tisíc, Najšport.sk ukázal, že svoj biznis postupne stavia od servisu a požičovne lyží, až po dnes už veľkého predajcu bicyklov s obrovskou predajňou v Bratislave.

Pýtate sa, kde sa dozviete odpovede na položené otázky? Všetky si môžete vypočuť zo záznamu dostupného na YOUTUBE.

10 spíkrov. Viac ako tisícka prehratí a viac ako 70 zodpovedaných otázok.  Prierez spektrom tém od finančného poradenstva, cez budovanie, rast, výber strategických partnerov či expanziu, až po mentálny koučing. To bolo tohtoročné online pokračovanie úspešnej e-commerce konferencie v minulosti známej ako MastersGate, v spolupráci ui42 a Slovenská sporiteľňa, Website Story.

Napriek tomu, že sme sa zhodli, že aj online event má svoje čaro, už teraz dúfame, že sa najbližšie uvidíme osobne. 

Snívate o tom, že raz budete na ich mieste stáť aj vy a prezentovať svoju úspešnú biznisovú cestu? Na veľké sny potrebujete veľkého partnera. 

Ozvite sa nám na sales@ui42.sk a my vám pomôžeme zorientovať v online priestore. 

Zúčasnili ste sa, alebo ste si záznam pozreli dodatočne? Dajte nám vedieť váš názor vyplnením krátkeho dotazníkajeho vyplnením budete zaradený do žrebovania o:

  • 3 e-booky "E-shop od nápadu po úspech" od zakladateľa ui42, Martina Krupu
  • 2x2 vstupy na event jesene 2021, konferenciu #akonato od Slovenskej sporiteľne
  • 1 vstup na SKDP webinár na tému "Obchodnovanie na internete z pohľadu zákona o DPH"