Porovnávače cien

Čo to znamená

Porovnávač cien je online nástroj, ktorý umožňuje porovnať ceny rôznych produktov alebo služieb od rôznych predajcov.

Viac info

Cieľom porovnávača cien je pomôcť zákazníkom nájsť najlepšiu ponuku za najnižšiu cenu. Porovnávače cien môžu byť zamerané na špecifický druh produktov, ako sú napríklad elektronické zariadenia, knihy alebo letenky, alebo môžu ponúkať porovnanie cien pre všetky druhy produktov. Zákazníci môžu vyhľadávať produkty podľa kategórie, názvu alebo popisu a porovnávač cien im ukáže ceny od rôznych predajcov. Porovnávače cien môžu byť veľmi užitočné pre zákazníkov, ktorí hľadajú najlepšiu ponuku, ale je dôležité si uvedomiť, že nie všetky porovnávače cien sú rovnako presné a úplné. Niektoré môžu nezahŕňať všetkých predajcov alebo môžu mať staré alebo nepresné informácie o cenách. Preto je dôležité používať viacero zdrojov a overiť si ceny aj na stránkach jednotlivých predajcov.

Cenové porovnávače

Porovnávač (angl. comparison shopping website) je vlastne vyhľadávač, ktorý návštevníci e-shopov používajú na filtrovanie a porovnávanie produktov podľa ceny, vlastností, hodnotení a ďalších kritérií. O porovnávačoch sme písali, ako o vhodnom nástroj na prieskum cien a ďalších aspektov konkurencie.  Len pripomenieme, že na Slovensku a Čechách je momentálne najväčším porovnávačom Heureka.sk resp. Heureka.cz, v Maďarsku Arukereso.hu a v Rumunsku Compari.ro, v Poľsku Ceneo.pl. V Rakúsku a Nemecku sú cenové porovnávače menej dominantné a tam je potrebné pripraviť sa na marketing cez Ebay a Amazon. V niektorých krajinách patria medzi porovnávače aj Google Nákupy (angl. Google Shopping), ktoré spomíname v nasledujúcej kapitole. O exporte píšeme viacej v samostanej kapitole.

Zákazníci porovnávačov

Cenové porovnávače využívajú najmä zákazníci, keď už vedia, aký produkt chcú. Úvodnú fázu prieskumu už majú za sebou a hľadajú, v ktorom e-shope ho kúpia. Ak predávate v e-shope produkty, ktoré vyrábate len vy, napríklad tričká na zákazku, štandardné porovnávače nie sú vhodná forma marketingu. Ste jediní a zákazník vás nemá s kým porovnať. 

V poslednej dobe sa objavujú aj porovnávače pre oblasti, kde zákazník nevie presne, čo chce a hľadá inšpiráciu, napríklad Favi.sk pre nábytok,  Glami.sk pre módu a univerzálny Shopalike.sk. Kladú veľký dôraz na dizajn samotných stránok a najmä pekné a kvalitné fotky produktov, menej na štandardizované parametre, ako na klasických porovnávačoch typu Heureka. 

 

Úspech porovnávačov

u nás aj vo viacerých susedných krajinách strednej  východnej Európy je založený na našej nákupnej mentalite a aktuálnej ekonomickej situácii, keď hľadáme najmä nízke ceny. Už však nie je celkom pravda, že na predaj cez porovnávače sú nevyhnutné nízke ceny. 

Porovnávače sa totiž prirodzene snažia preferovať renomované e-shopy, ktoré im za to radi zaplatia. Preto prichádzajú porovnávače s novými formátmi reklamy a akciami, ktoré zdôrazňujú iné aspekty produktov a e-shopov než je len nízka cena. Ide hlavne o hodnotenia a skladovú dostupnosť, ktorá je dôležitá najmä počas sezóny, napr. vianočnej. Vždy pomôže aj zobrazenie výhod e-shopu a samozrejme jeho reputácia a značka.

Heureka napríklad organizuje každý rok v novembri akciu “deň dopravy zadarmo,” ktorá niektorým e-shopom dokáže urobiť týždňový obrat za jeden deň.

Porovnávače zarábajú podobne ako už spomínané formy PPC reklamy, t.j. e-shopy platia za kliknutia na linky zverejnené v porovnávačoch. Z pohľadu e-shopu je dôležité byť na atraktívnych miestach v porovnávači, aby potenciálni zákazníci klikli na odkaz do vášho e-shopu. Atraktívne miesta sú zvyčajne drahšie a tak je situácia podobná ako v inej PPC reklame, kde hľadáte kompromis medzi nákladmi a potenciálnym ziskom.

Ako zvýšiť obrat v eshopoch

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.