Čo očakávajú zákazníci na sociálnych sieťach od obsahu?

Čo očakávajú zákazníci na sociálnych sieťach od obsahu?

Slovo content - obsah - sa stalo nástrojom určeným na pomenovanie širokého spektra prvkov. V slovníku ho majú všetci agentúry, influenceri aj bežní používatelia. Čo všetko sa ale skrýva pod týmto pojmom označujúcim celé jedno odvetvie tvorivého biznisu?

Čo znamená content marketing a aká je jeho funkcia?

Content znamená obsah. V reklame je tento obsah nástrojom, ktorý má prilákať pozornosť potenciálneho zákazníka. Možností je pri tom mnoho - obsahom označujeme všetko od letákov vhadzovaných do schránky až po blogy, podcasty či spoty umiestnené do tých najzaujímavejších úsekov videí. V digitálnom svete však hovoríme práve o tých digitálnych formách, ktoré tvoria podstatu sociálnych sietí.

Potenciálnych zákazníkov teda obsahom zabávame, hráme na emócie, ale aj informujeme. Zákazník oboznámený napríklad s benefitmi robotických vysávačov si jeden zadováži s väčšou pravdepodobnosťou než ten, ktorý o tomto type výrobku techniky nič netuší. Každý produkt je predajný, ak má potenciál vyriešiť niečiu potrebu či problém, ale v marketingu takúto komunikáciu tvoríme prostredníctvom emócie.

Aký by mal marketingový obsah byť?

Pokiaľ je váš obsah aspoň trochu zábavný, máte nakročené k úspechu - mnohokrát sa unikátne a vtipné video distribuovalo takpovediac aj “samé”, teda víralne bez dodatočných zásahov autora. Užitočný môže byť aj vzdelávací obsah alebo tipy a triky, ktoré užívateľ uplatní v každodennom živote. V tomto prípade hovoríme o relevantnosti, teda spojení, súvise, či užitočnosti. Jej mieru hodnotí nielen napríklad algoritmus Google Ads pri posudzovaní vašej reklamy, ale podvedome aj váš zákazník.

Tvorba stratégie

Ako ale skvelú tortu neupečiete len nahádzaním kvalitných surovín na kopu, tak ani obsah neposlúži svojmu účelu bez stratégie. Narozdiel od trvania prípravy jedla sa však plynutie marketingovej stratégie počíta v mesiacoch až rokoch. Stratégia sa prispôsobuje cieľovej skupine či konkrétnym výsledkom, ktoré by sme radi daným obsahom dosiahli.

Je vaším cieľom zvýšiť povedomie o značke či výhodách konkrétneho produktu? O vedomostiach nadobudnutých absolvovaním zakúpeného kurzu? Stratégia, tak ako aj recept na koláč, jednoducho musí byť prítomná. Myslíme pri nej na naplnenie potrieb zákazníka, ktorého spokojnosť je neodmysliteľne spojená s úspechom firmy. S vaším cieľom oboznámte svojho špecialistu v marketingovej agentúre, ktorý informácie využije na vytvorenie plánu na mieru.

Úspešná distribúcia obsahu

Distribúcia contentu tiež nie je okrajovou témou, keďže aj upečená torta si musí nájsť efektívnu cestu k spotrebiteľovi. Obsah sa preto musí pohybovať v správnej chvíli po kanáloch, na ktorých je prítomná jeho cieľová skupina. Napríklad recenzia zapekacích mís bude mať kvalitnejší dosah popri nedeľnej relácii o varení než na blogu o bicyklovaní, ako aj v čase pred Vianocami než počas dovolenkovej sezóny.

Pre svoj content marketing môžete vymyslieť nespočet riešení. Avšak bezhlavé pridávanie milých fotografií na Instagram nie je tá správna cesta, ktorá by vám zaručene pomohla preraziť na trhu. Pokiaľ to so svojím podnikaním myslíte naozaj vážne, poraďte sa ohľadom svojho obsahu a stratégie s odborníkmi. V ui42 sme na to pripravení!

Radi pre vás vytvoríme zaujímavý a kvalitný content. 

Stačí ak nás kontaktujete na info@ui42.com