Influencer Marketing
Čo to znamená
Influencer marketing, teda marketing cez influencerov, je forma marketingu, pri ktorej sa spolieha na použitie sociálnych médií a iných online kanálov, kde sa využívajú ľudia s vysokým sociálnym dosahom (nazývaní influenceri), aby pomohli predávať produkty alebo služby.
Viac info
Cieľom influencer marketingu je dosiahnuť väčšiu dôveru a autenticitu pri predstavovaní produktov alebo služieb, pretože influenceri sú často vnímaní ako dôveryhodnejší ako tradičné formy reklamy. To môže byť efektívne pre cieľové publikum, ktoré vníma tradičné reklamy ako rušivé a nerelevantné.
Influencer marketing môže byť realizovaný prostredníctvom spolupráce s influencermi na vytváraní príspevkov na sociálnych médiách, recenzií produktov alebo služieb, alebo prostredníctvom sponzorovaných príspevkov alebo zmienok o produkte. Dôležité je vybrať správneho influencera, ktorý má zodpovedajúci dosah a zodpovedajúce publikum, aby sa dosiahol požadovaný výsledok.
Influencer marketing
je hybridom starých a nových marketingových nástrojov. Vychádza z myšlienky podpory celebrít a premieša ju s modernou obsahovo sprostredkovanou marketingovou kampaňou. Hlavný rozdiel v prípade influencerského marketingu spočíva v tom, že výsledkom kampane je spolupráca značiek a influencerov.
Influencer marketing sa však neobmedzuje len na celebrity. Namiesto toho sa točí okolo influencerov, z ktorých mnohí by sa offline nikdy nepovažovali za slávnych.
Influencera je niekoho, kto má:
- moc ovplyvňovať nákupné rozhodnutia iných ľudí kvôli svojej autorite, vedomostiam, postaveniu alebo vzťahu s publikom
- nasledovníkov v špecifickej časti trhu, s ktorými sa aktívne zapája. Veľkosť publika závisí od veľkosti jeho témy v tejto časti trhu.
Jedným z najväčších chýb tradičných médií je to, že si neuvedomujú rozdiel medzi celebritami a online influencermi. Je tiež dôležité si uvedomiť, že väčšina influencerov si systematicky vybudovala pozorné a nadšené publikum. Nie je to náhoda, že títo ľudia sledujú influencerov a nie značky. Publikum sa o vašu značku skutočne nezaujíma. Starajú sa len o názory influencerov. Nesnažte sa svojim influencerom nanútiť pravidlá a obchodné praktiky. Publikum je ich a môžu sa jednoducho vzdať a vziať so sebou svojich sledovateľov.
Ako zvýšiť obrat v eshopoch
Najnovšie blogové články
Kontaktujte nás
Potrebujete poradiť?
-
Andrej Kajan
CEO
-
Samuel Štassel
Sales & Marketing
Nenechajte si ujsť novinky zo sveta UX, programovania, analytiky a marketingu.
Konzultácia zadarmo
S čím by ste potrebovali pomôcť?
Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú
Potrebujete ešte s niečím pomôcť?
Vyberte si ďalšiu oblasť