Valentín: Ako zarobiť na láske marketingovou stratégiou

Špeciálne dni ako Valentín, Halloween, Deň matiek či Black Friday majú vo svete e-commerce zásadný význam, keďže predstavujú skvelé príležitosti na zvýšenie tržieb a posilnenie brand image-u značky. Tieto sviatky a tematické dni priťahujú zvýšenú pozornosť spotrebiteľov, ktorí sú motivovaní nakupovať darčeky pre svojich blízkych alebo využívať sezónne zľavy. Tajomstvo efektívnych - nielen valentínskych - kampaní spočíva v strategickom marketingu, ktorý rezonuje s túžbou zákazníkov vyjadriť svoju lásku. Ako budovať silný brand, maximalizovať svoj úspech skrz moderné nástroje a získať si (nielen) srdcia svojich zákazníkov?

Valentín: Ako zarobiť na láske marketingovou stratégiou

Valentín: Ako zarobiť na láske marketingovou stratégiou

Špeciálne dni ako Valentín, Halloween, Deň matiek či Black Friday majú vo svete e-commerce zásadný význam, keďže predstavujú skvelé príležitosti na zvýšenie tržieb a posilnenie brand image-u značky. Tieto sviatky a tematické dni priťahujú zvýšenú pozornosť spotrebiteľov, ktorí sú motivovaní nakupovať darčeky pre svojich blízkych alebo využívať sezónne zľavy. Tajomstvo efektívnych - nielen valentínskych - kampaní spočíva v strategickom marketingu, ktorý rezonuje s túžbou zákazníkov vyjadriť svoju lásku. Ako budovať silný brand, maximalizovať svoj úspech skrz moderné nástroje a získať si (nielen) srdcia svojich zákazníkov?

Valentín: Ako zarobiť na láske marketingovou stratégiou

Zatiaľ čo sa mnohí z nás horlivo snažia dodržiavať novoročné predsavzatia, šikovní marketéri a e-commerce špecialisti vedia, že kým sú fitness centrá v januári plné, je čas plánovať valentínske kampane. V roku 2023 len v USA dosiahli tržby na Valentína ohromujúcu hodnotu 26 miliárd dolárov, čo predstavuje 8 % nárast oproti predchádzajúcemu roku. Napriek inflácii a napätým rozpočtom v mnohých domácnostiach, predpoklad, že výdavky v roku 2024 opäť porastú, je naozaj vysoký. Ako dosiahnuť čo najefektívnejšiu kampaň?

Buďte pripravení

Včasná príprava je kľúčom k získaniu “vzorných“ zaľúbencov, ale aj tých, čo nakupujú na poslednú chvíľu. Sviatky a mimoriadne dni ako je Valentín, si vyžadujú do detailu načasovanú marketingovú stratégiu. Pripravený a premyslený plán poskytuje strategickú výhodu, ktorá sa prispôsobí organizovaným plánovačom aj oneskorencom. Zabezpečí, že vaša značka bude v popredí celého prípravného pred-valentínskeho obdobia. Z analytických údajov vyplýva, že prvý výrazný nárast konverzií súvisiacich s Valentínom sa začína približne tri týždne pred ním. Ak chcete vedieť viac o tom, ako efektívne zvýšiť konverziu a priemernú hodnotu objednávky na vašom webe, prečítajte si blogový príspevok od CEO ui42, Andreja Kajana.

Spustením valentínskej kampane v druhej polovici januára sa vyhnete novoročnému reklamnému zmätku a zacielite na svojich zákazníkov včas. 

Neposielajte ľúbostné listy, ale úspešné emailové kampane

Pokiaľ ide o podporu predaja, e-mail marketing bol vždy jedným z najúčinnejších kanálov, najmä vzhľadom na jeho schopnosť hyper-personalizácie obsahu a ponúk, ktorú spotrebitelia vyžadujú. Ako sa uistiť, že vaše e-mailové úsilie prináša spotrebiteľom hodnoty a konverzie?

Už len 22 dní, prosím nezabudni, čas sa blíži

Oboznámte svojich zákazníkov s vašou valentínskou ponukou včas. Konkrétne produkty, ponuky a hlavne dôvody, prečo by mali nakupovať práve u vás. Taktiež je vhodné poskytnúť možnosť príjemcom odmietnuť valentínsky marketing. Môže to byť skvelý spôsob, ako podporiť lepšie vzťahy medzi značkou a spotrebiteľmi a nebombardovať ich nerelevantným obsahom. O tom, ako vytvoriť vhodný obsah šitý na mieru vašim zákazníkom sa s nami môžete poradiť.

Pomôžte svojmu zákazníkovi s ťažkým rozhodnutím

Jednoduchý darčekový sprievodca = jednoduchá výhra. Zvýrazní vaše špecifické kolekcie a valentínske produkty. S kategorizáciou sa môžete vyhrať podľa druhu sortimentu, ktorý ponúkate. Štandardné a prehľadné rozdelenie “Pre ňu“ a “Pre neho“ však platí univerzálne. Kreativite sa medze nekladú.

Pripomeňte sa – Upsell, Cross-sell, výpredaje

Potvrdzovací e-mail budete (respektíve - mali by ste) posielať tak či tak, otázkou je teda prečo nevyužiť príležitosť na podporu ďalšieho predaja? Jednoduchý príklad: Čokoláda je skvelým doplnkom ku kvetom, a ak si Martin zakúpil náhrdelník, jednoznačne by k nemu mal kúpiť svojej priateľke aj náušnice. Možno ich len zabudol pridať do košíka.

Povzbuďte zákazníkov na nákupnej ceste oznámením akýchkoľvek bleskových výpredajov alebo časovo obmedzených ponúk. Zdôraznite naliehavosť a rýchle rozhodovanie, efektívnym a jednoduchým spôsobom je použitie časového odpočítavania.

Netreba zabudnúť na slobodných

Podľa údajov z viac ako 230 krajín žije na svete približne 2,12 miliardy slobodných ľudí. To je celkom veľa spotrebiteľov, ktorí nemajú záujem o čokoládu v tvare srdiečka, ale aj tak ich môžete správnym posolstvom presvedčiť, aby si niečo kúpili. Je len na vás, ako presvedčíte svojho single zákazníka, aby si aj on doprial a oslávil sviatok lásky.

Vyjadrite lásku aj vy

Valentín je ideálny čas na to, aby ste svojim zákazníkom nenútene preukázali náklonnosť. Ďakovný e-mail spojený so zľavovým kódom, poukážkou, alebo ponukou na mieru je niečo, čo vaši zákazníci rozhodne ocenia.                 

Začnite včas, prispôsobte sa trendom a jednotlivým sviatkom, buďte kreatívni a poskytnite záchranné lano pre oneskorencov. Oslovte čo najviac ľudí a poskytnite darčeky alebo zážitky, ktoré sú premyslené, tématické, a dajú sa kúpiť pohodlne a jednoducho – kliknutím na váš web. A nezabudnite, že to, čo funguje, respektíve nefunguje, sa dá aplikovať aj na Deň matiek, Black Friday, Halloween či Cyber Monday.


Potrebujete poradiť? Nenechajte si ujsť príležitosť a začnite transformovať váš marketing už dnes. Kontaktujte nás a získajte profesionálnu pomoc s vašou marketingovou stratégiou. Spoločne dosiahneme vaše ciele rýchlejšie a efektívnejšie.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.