PPC

Čo to znamená

PPC je skratkou pre Pay-Per-Click, je typ internetovej reklamy, pri ktorom platí reklamný zákazník iba za každý kliknutý odkaz na jeho reklamu.

Viac info

PPC reklamy sa zvyčajne zobrazujú na vyhľadávačoch, sociálnych sieťach a iných webových stránkach a sú založené na tom, že zákazník platí iba za tých používateľov, ktorí kliknú na jeho reklamu. Zvyčajne sú zobrazované na základe kľúčových slov. Ak používateľ zadá do vyhľadávača kľúčové slovo, ktoré súvisí s reklamou, zobrazí sa mu reklama na vrchu alebo na boku vyhľadávača. Cieľom PPC reklamy je získať čo najviac klikov a zároveň zvýšiť návštevnosť reklamnej stránky. Táto forma reklamy je výhodná, pretože sa platí len za kliky, ktoré skutočne niekto vykoná a nie za počet zobrazení reklamy. To umožňuje presne sledovať účinnosť reklamnej kampane a optimalizovať ju tak, aby dosahovala čo najlepšie výsledky.

PPC  reklama na značku e-shopu

Častou obavou inzerovania v Google AdWords na kľúčové slová obsahujúce značku inzerenta je, že je to zbytočné. Inzerovať v Google AdWords na vlastnú značku sa zdá byť nelogické. 

Prečo platiť Googlu za to, že ukáže moju stránku na top pozícii, keď to robím bezplatne cez SEO? Dôvodov je niekoľko:

  • Istota, že zákazníci, ktorí vás hľadajú, nájdu váš e-shop určite na prvých pozíciach.
  • Platené site-linky pod vašou PPC reklamou si na rozdiel od organických site-linkov môžete napísať sami a tak priamo upozorniť na vaše aktuálne akcie.
  • Riziko, že konkurencia profituje na reklame na vašu značku je menšie. Menej možností kliknúť na konkurenčné stránky znamená viac zákazníkov pre vás.
  • Efektivita komplexných marketingových aktivít s lepšou viditeľnosťou na Googli rastie. Je veľmi pravdepodobné, že ľudia, ktorí počuli vašu značku v rádiu alebo ju videli na billboarde, ju následne hľadajú na Google. Ak potom kliknú na konkurenčný odkaz, je to škoda.
  • Množstvo ľudí aj napriek tomu, že už poznajú váš e-shop, vyhľadajú jeho názov cez Google namiesto toho, aby zadali priamo www.e-shop.sk do vyhľadávača. Je to pre nich  pohodlnejšie. Vplyv takýchto vyhľadávaní je možné zistiť podľa podielu brandových slov z celkovej návštevnosti z Googlu - podiel takýchto “brandových” slov z celkovej organickej návštevnosti môže dosiahnuť až 50%.

Automatizácia PPC kampaní

Typickým príkladom je automatizácia PPC kampaní (Google Adwords, Sklik, Heureka, ...).  V návrhu, výrobe a riadení PPC kampaní má zmysel automatizovať čo najviac. Automatizácia PPC kampaní šetrí čas, peniaze (kredit), eliminuje chyby a zároveň zvyšuje výkon kampaní.

Udržiavanie a riadenie kampaní je prácne a manuálne riadenie je z povahy veci chybové. To znamená, že na činnosti, pri ktorých v prípade manuálneho riadenia používa človek nejaký algoritmus rozhodovania, je rozumné si tento algoritmus sformulovať a zautomatizovať ho.

S automatizáciou PPC kampaní má zmysel začať hneď od začiatku. Pretože aj pri malých obchodoch ide väčšinou o stovky výrobkov a tisíce kľúčových slov. Odporúčame čím skôr automatizovať riadenie cien klikov za jednotlivé slová, ciele a zobrazenia (angl. real-time bidding - RTB). Efektívny nástroj na optimálne riadenie cien pre aukciu CPC je slovenský Magic Script, Google AdWords testuje vlastný Smart Bidding.

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.