7 tipov pre eshopy, ako vyťažiť z Facebook reklamy maximum

Facebook reklama (Facebook Advertising/Facebook Ads) je dnes už bežnou súčasťou marketingového mixu. Častým problémom však býva jej nízka efektivita, napríklad v porovnaní s Google reklamou. Ako teda pristupovať k Facebook Ads, aby bola reklama pre e-shop prínosná? Vyskúšajte týchto sedem ľahko aplikovateľných tipov z praxe.

7 tipov pre eshopy, ako vyťažiť z Facebook reklamy maximum

7 tipov pre eshopy, ako vyťažiť z Facebook reklamy maximum

Facebook reklama (Facebook Advertising/Facebook Ads) je dnes už bežnou súčasťou marketingového mixu. Častým problémom však býva jej nízka efektivita, napríklad v porovnaní s Google reklamou. Ako teda pristupovať k Facebook Ads, aby bola reklama pre e-shop prínosná? Vyskúšajte týchto sedem ľahko aplikovateľných tipov z praxe.

7 tipov pre eshopy, ako vyťažiť z Facebook reklamy maximum

AKTUALIZOVANÉ: Blogový článok sme pôvodne publikovali 7.2.2023 a aktualizovali 14.4.2024. 

1. Zadefinujte si jeden cieľ v Facebook Ads 

Cieľ alebo inak povedané KPI (Key Performance Indicators – kľúčový parameter výkonnosti) je pre Facebook reklamu veľmi dôležitý. Často sa stáva, že reklamou sa snažíme dosiahnuť nielen viac konverzií, ale aj lepší PNO (podiel nákladov na obrate) alebo ROAs (návratnosť investície z reklamy), prípadne zvýšiť návštevnosť. Takýto prístup nie je efektívny, nakoľko si vymenované ciele konkurujú. Vyberte si preto len jeden merateľný cieľ. Ľahko potom vyselektujete kampane, ktoré cieľ dosahujú a dostanú väčší budget, a na druhej strane tie, ktoré cieľ nedosahujú a tým pridelíte rozpočet menší.

2. Vo Facebook reklame exceluje dynamický remarketing na vloženie do košíka 

Návštevníci webu, ktorí si už vložili tovar do košíka, avšak nedokončili nákup, sú v tomto prípade vašou cieľovou skupinou. Aj vám sa niekedy stalo, že vás pred dokončením nákupu niečo vyrušilo? Pútavý banner s produktom, ktorý v košíku na vás stále čaká, je skvelou pripomienkou. Najmä, ak sa vám zobrazí hneď pri prvej návšteve Facebooku.

Remarketing na vloženie do košíka je dlhodobo jeden z najefektívnejších typov kampaní. Na Facebook reklame sa navyše dá nastaviť veľmi jednoducho. Dobrou radou je vytvoriť si viacero ad setov (reklamných setov) podľa počtu dní od pridania do košíka – 1 deň, 7 dní, 14 dní. Rýchlo tak zistíte, že ich výkonnosť je rôzna a pre tie ad sety, ktoré dosahujú lepšie výsledky, môžete nastaviť vyšší budget.

3. Vyskúšajte dynamický remarketing pre pozretie produktov

Dynamický remarketing pre pozretie produktov je tradičnou zostavou Facebook reklamy. Ako vylepšiť jeho výsledky? Aj tu zohráva veľkú rolu informácia, koľko dní ubehlo od prezerania vybraného produktu. Kameňom úrazu býva, ak nastavíte Facebook reklamu len v rámci jedného setu s dĺžkou trvania 30 dní. Vytvorením viacerých reklamných setov s rôznou dĺžkou (napr. 1, 3, 7, 14 dní) dokážete efektívnejšie rozdeliť rozpočet medzi lepšie fungujúce ad sety a tie, ktoré majú výsledky slabšie. 

V prípade veľkého e-shopu môžete ísť dokonca ešte o krok ďalej. Vytvorte si ďalší dynamický remarketing len na top kategórie, ktoré si vyberiete zo svojho katalógu. Takto dokážete lepšie optimalizovať kreatívu a text reklamy. Výsledok, v podobe vyššej výkonnosti takýchto kampaní, na seba nenechá dlho čakať.

4. Pri Facebook reklame nezabúdajte na followerov

Pri platenej Facebook reklame sa často prehliadajú followeri (sledovatelia) fanpage. A to je chyba. Vaši sledovatelia sú publikum, ktoré od vás očakáva obsah na Facebooku a má už spojenie s vašim brandom. Vyskúšajte pridať followerov ako cieľové publikum do súčasných a nových reklám. Budete príjemne prekvapení, keď zistíte, že výkonnosť tohto publika býva zväčša nadpriemerná

5. Lookalike publikum pre nákup na získanie nových

Ďalším rýchlym a jednoduchým tipom, ako z Facebook Ads vyťažiť maximum, je vytvorenie looklike publika pre event purchase – dokončenie nákupu. V jednoduchosti to znamená, že zadáte Facebooku požiadavku, aby našiel podobných používateľov, ako sú vaši zákazníci. Tak, ako vyššie uvedené tipy, aj toto publikum máva nadpriemerné výsledky a je ideálne práve pre kampane zamerané na získanie nových zákazníkov.

6. Facebook advertising je spôsob, ako osloviť aj vašich existujúcich zákazníkov

Je potrebné riešiť Facebook reklamu aj smerom k existujúcim zákazníkom? Určite áno. Najmä, ak je pre váš e-shop charakteristický opakovaný nákup. Výhodou je, že existujúci zákazník už pozná brand a má skúsenosť aj so samotným nákupom

Vďaka Facebook publikám si ľahko vytvoríte nastavíte napríklad takúto kombináciu:

  • používatelia, ktorí u nás už nakúpili 
  • svoj nákup zrealizovali 60 – 180 dní dozadu

Takéto publikum je ideálne pre komunikáciu aktuálnych zliav alebo akcií.

7. Vyskúšajte novinku vo Facebook Ads – Advantage+ kampaň

Facebook Advantage+ kampaň je novým typom plne automatizovanej kampane. Táto kampaň cieli nielen ako remarketing – na zákazníkov, ktorí už nakúpili, ale hľadá aj zákazníkov nových. Advantage+ tiež automatizuje tvorbu kreatívy a vyberá tie najlepšie varianty pre rôzne umiestnenia. Túto kampaň preto určite odporúčame otestovať aj vo vašom účte. 

Bonusový tip k štruktúre Facebook účtu na záver 

Štruktúra Facebook kampaní je kľúčový faktor pre efektívnosť Facebook reklamy. Každá nová kampaň spúšťa proces učenia biddingovej stratégie. Snažte sa preto upustiť od frekventovaného vypínania a zapínania kampaní. Lepším riešením je mať pár dlhodobých kampaní, kde sa menia kreatívy (napr. pridávajú aktuálne akcie a novinky) podľa potreby. Takýmto prístupom docielite stabilnú výkonnosť Facebook reklamy, ktorá inak pri výrazných zmenách riadne kolíše.

Zisková Facebook reklama so stabilnými výsledkami je snom každého marketéra a majiteľa eshopu. Chce to len mať jasnú stratégiu, využívať prednosti prostredia sociálnych sietí a vedieť, ako na to. Veríme, že s týmito tipmi budú aj vaše Facebook Ads efektívnejšie. 

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.