7 dôvodov, prečo ísť na cenové porovnávače

Cenové porovnávače sú jednou z možností, ako zvýšiť predaj produktov. Ich výhodou z pohľadu zákazníka je porovnanie ceny produktu u rôznych predajcov. Namiesto zdĺhavého vyhľadávania si tak môže porovnať ponuku na jednom mieste. V prípade, ak sa mu zapáči tá vaša, s vysokou pravdepodobnosťou aj nakúpi práve vo vašom e-shope. Prečítajte si základné informácie o tom:

  • Ako funguje porovnávač cien? 
  • Aké sú najpoužívanejšie cenové porovnávače na Slovensku?
  • Či sa tento predajný kanál oplatí?
  • Čo je potrebné, ak chcete byť súčasťou porovnávača?
  • Aké sú jeho najväčšie výhody?
7 dôvodov, prečo ísť na cenové porovnávače

7 dôvodov, prečo ísť na cenové porovnávače

Cenové porovnávače sú jednou z možností, ako zvýšiť predaj produktov. Ich výhodou z pohľadu zákazníka je porovnanie ceny produktu u rôznych predajcov. Namiesto zdĺhavého vyhľadávania si tak môže porovnať ponuku na jednom mieste. V prípade, ak sa mu zapáči tá vaša, s vysokou pravdepodobnosťou aj nakúpi práve vo vašom e-shope. Prečítajte si základné informácie o tom:

  • Ako funguje porovnávač cien? 
  • Aké sú najpoužívanejšie cenové porovnávače na Slovensku?
  • Či sa tento predajný kanál oplatí?
  • Čo je potrebné, ak chcete byť súčasťou porovnávača?
  • Aké sú jeho najväčšie výhody?
7 dôvodov, prečo ísť na cenové porovnávače

Ako fungujú cenové porovnávače?

Porovnávač cien je akoby jedno veľké online trhovisko, kde sa predajcovia predbiehajú s výhodnejšou ponukou pre zákazníka. Namiesto ovocia a zeleniny však môžete na porovnávači cien ponúkať topánky, elektroniku, oblečenie, doplnky a pod. Najdôležitejším parametrom v rozhodovaní sa zákazníka je v prvom rade cena. Nie však jediným. Významnú rolu zohráva cena a možnosti dopravy, prípadne dostupnosť tovaru (napríklad v období Vianoc). Okrem toho zákazníci vnímajú reputáciu či hodnotenie predajcu (hviezdičky, rôzne ocenenia) a referencie, ktoré mu zanechávajú tí, ktorí už nakúpili. 

Zákazník si vyberie ponuku, ktorá mu najviac vyhovuje a po kliknutí na ňu je presmerovaný do vybraného e-shopu. Niektoré porovnávače, ako napríklad Heureka, ponúkajú už možnosť priameho nákupu na porovnávači. Keďže ide o CPC reklamu (cost per click), cena za porovnávač sa odvíja od toho, koľko preklikov z porovnávača na ponuku e-shopu používatelia uskutočnia (podobne ako v prípade PPC reklamy.

Najpoužívanejšie porovnávače cien na Slovensku

  • Heureka
  • Glami
  • Favi 
  • Biano
  • Pricemania
  • Najnakup

Oplatí sa byť na porovnávači cien? 

Pri porovnaní s inými možnosťami výkonnostného marketingu, predstavuje cenový porovnávač kanál s mimoriadne nízkym PNO (podiel nákladov na reklamu). Znamená to, že za umiestnenie v porovnávači alebo možnosť ponúkať v ňom svoje produkty zaplatíte len malé percento z obratu, ktorý práve vďaka nemu dosiahnete.

Ak teda máte vo svojom portfóliu produkty, ktoré predáva aj konkurencia, cenový porovnávač môže vysoko pravdepodobne zvýšiť vaše predaje. Ak však predávate tovar, ktorý je jedinečný (personalizované produkty, vlastné výrobky), zrejme nebude pre vás kanálom, ktorý by mal výrazný prínos. Dôvod je jednoduchý – niet s čím porovnávať.

Čo potrebuje e-shop, ak chce byť na porovnávači cien? 


V prvom rade feedy. Feed je súbor v XML jazyku (eXtensible Markup Language), ktorý má určitú štruktúru a charakteristiku. Súčasťou zoznamu produktov sú ich atribúty – informácie, ako napríklad cena, parametre, rozmery, veľkosť a podobne. Výhodou XML feedu je možnosť vytvárania vlastných značiek a hierarchie informácií či kategórií. Každý z porovnávačov si určuje špecifikácie k XML feedu sám. Na základe tohto súboru dokáže systém porovnávača porovnať dva rovnaké produkty a ich parametre. 

Ako byť úspešný na cenovom porovnávači? 


Základom je správne štruktúrovaný a aktualizovaný XML feed. Aktualizácie prebiehajú automaticky, je však potrebné nastaviť ich. Každý porovnávač následne čerpá informácie z feedov v určitom časovom intervale (niekoľko hodín) tak, aby zákazníkovi ponúkol relevantné informácie. Inak povedané, aby sa nestalo, že cena v porovnávači je iná, než cena v e-shope, keď sa doň preklikne. Aby všetko fungovalo tak, ako má, je potrebné dávať pozor najmä na:

  • špecifikáciu a pravidlá porovnávača – je presne dané, ako by mal vyzerať názov produktu, aké rozmery a v akom tvare by mali byť uvedené, aby boli správne spárované a uvedené v porovnaní
  • kategorizáciu produktov – ak sa v XML feede nezhoduje umiestnenie produktov v identických kategóriách, ako má zadefinované porovnávač, môže sa stať, že daný produkt nebude súčasťou vyhľadávaného porovnania a systém ho automaticky zaradí niekam, kam nepatrí
  • pravidelné generovanie feedu – v rámci nastavení CMS systému, na ktorom e-shop beží, nezabudnite na automatické generovanie XML súboru, niekoľkokrát denne, aby mal porovnávač v rámci svojich aktualizácií vždy čerstvé informácie o cene, dostupnosti a podobne

7 dôvodov, prečo by e-shop mal byť na porovnávači cien 

Výhody cenových porovnávačov využívajú nielen veľkí e-commerce hráči, ale aj stredne veľké a menšie e-shopy, ktoré tak môžu pri dodržaní vyššie uvedených bodov vytvoriť pre zákazníka zaujímavú ponuku. Napokon nie je to vždy len najnižšia cena, čo zákazníka presvedčí na nákup. Príkladom je vyhovujúca forma alebo rýchlosť dopravy alebo renomé obchodu. Práve na porovnávačoch získavajú predajcovia rôzne identifikátory o spokojnosti zákazníkov, ako napríklad nálepku “overené zákazníkmi”, “obchod roka 2023” a podobne. 

Aké sú ďalšie dôvody, prečo by ste mali porovnávač cien vyskúšať aj vy?

Zvýšenie predaja a obratov 


Pri dobre štruktúrovanom a aktualizovanom feede má e-shop možnosť umiestniť sa na priečkach porovnávania, na ktoré zákazníci najčastejšie klikajú. Výsledkom je konverzia v podobe prekliku na e-shop a následne predaj. Zapojením porovnávača do cien mixu predajných a marketingových kanálov, sa zvyšuje predaj a teda aj obrat e-shopu.

Získanie nových zákazníkov 


Na cenových porovnávačoch sú zákazníci, ktorí by sa možno na váš e-shop za normálnych okolností nedostali. Ďalšou výhodou je, že sa nachádzajú vo fáze nákupného procesu, kedy už neporovnávajú jednotlivé produkty a nehľadajú bližšie informácie (nie je potrebné ich presviedčať o benefitoch a podobne). Z pohľadu STDC modelu (SEE-THINK-DO-CARE) sú práve časti “DO”, kedy chcú zrealizovať nákup. 

Zvýšenie povedomia o značke 

Zákazníci využívajúci porovnávače cien často vnímajú aj predajcov na nižších priečkach. Práve to je cesta, ako sa zviditeľniť a dať o sebe vedieť. Ak sa váš e-shop objaví v niekoľkých porovnaniach, zákazník vás začne vnímať ako hráča na trhu, ktorý ponúka predaj v danom segmente. Súčasťou budovania povedomia a brandu môže byť aj prestížne ocenenie, ktoré získajú e-shopy na základe hodnotenia od zákazníkov. K rozhodnutiu nakúpiť práve vo vašom e-shope môžu prispieť aj recenzie a skúsenosti, ktoré zákazníci s realizovaným nákupom zdieľajú.

Prehľad o konkurencii 

Ak je sledovanie a vyhodnocovanie konkurencie pre vás dôležitým zdrojom pre rozhodovanie sa, ste tu správne. Práve porovnávač cien je ideálne miesto, kde nájdete všetku svoju konkurenciu pohromade. Môžete tak odpozorovať nielen cenovú politiku v rámci produktov, ale taktiež iné konkurenčné výhody, ktoré e-shopy ponúkajú. Napríklad darček zdarma, nový typ dopravy alebo iný benefit pre zákazníka. Cenové porovnávače sú dobrým zdrojom pre všeobecné monitorovanie a celkový obraz o vašej konkurencii v danom segmente.

Lepšie SEO 

Porovnávač cien má z pohľadu hodnotenia vyhľadávača vysoké skóre. Znamená to, že ak zákazník vykoná konverziu v podobe prekliku na váš e-shop priamo z porovnávača, zlepšuje to aj vaše hodnotenie z pohľadu optimalizácie pre vyhľadávač (SEO).

Dynamické preceňovanie

Mnohé renomované e-shopy používajú dynamické preceňovanie ako súčasť svojej obchodnej stratégie. V rámci cenového porovnávača máte však možnosť nastaviť cenotvorbu tak, aby ste zákazníka presvedčili o svojej konkurenčnej výhode – nižšej cene. A to stále v rámci zachovania ziskovosti a dostatočne atraktívnej marže.

Reporty a kvalitné dáta

Umiestnením produktov na porovnávači cien získate množstvo výhodných aplikácií na reportovanie od tretej strany. Na základe výsledkov z týchto reportov a analýz môžete prispôsobiť svoje rozhodovanie sa o ďalšej cenovej politike, skladových zásobách a iných dôležitých aspektoch. Nie je to len o tom “byť na porovnávači”. Podobne, ako v prípade reportov, získavate relevantné a kvalitné dáta, ktoré môžete ďalej využiť na ďalšie e-commerce a marketingové aktivity.

Z toho jasne vyplýva, že ak na porovnávači cien ešte nie ste, rozhodne stojí tento predajný kanál za zváženie. Nie je to nič náročné, najmä ak už máte XML feed s produktami, ktorý používate napríklad v Google Ads alebo Facebook reklame. Stačí ho prispôsobiť požiadavkám konkrétneho cenového porovnáča, preveriť kategorizáciu a napokon nastaviť automatické generovanie, aby boli informácie vždy aktuálne. A môžete odštartovať nový spôsob predaja s porovnateľne nižšími nákladmi na reklamu.

Presvedčili vás výhody porovnávača? Alebo už na Heuréke, Najnakupe či Pricemanii ste, ale neprináša to očakávané výsledky? Ozvite sa nám, v ui42 si posvietime na váš XML feed a zoptimalizujeme ho tak, aby vám porovnávače prinášali viac konverzií.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečim pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.