Používateľský výskum
Čo to znamená
Používateľský výskum je proces získavania informácií o používateľoch produktov alebo služieb. Používateľský výskum sa používa na pochopenie potrieb, očakávaní a správania používateľov.
Viac info
Používateľský výskum sa vykonáva rôznymi spôsobmi, vrátane:
- Rozhovory s používateľmi o ich skúsenostiach s produktom alebo službou.
- Dokumentácia - analýza dokumentov, ktoré používatelia používajú, ako sú návody na použitie alebo podporné články.
- Testovanie používateľskej interakcie - pozorovanie používateľov pri interakcii s produktom alebo službou.
- Analýza údajov o používaní - ako používatelia používajú produkt alebo službu.
Účelom používateľského výskumu je pomôcť dizajnérom a vývojárom vytvoriť produkty a služby, ktoré sú používateľsky prívetivé a vyhovujú potrebám používateľov.
Výhody používateľského výskumu
- Zlepšuje zákaznícku skúsenosť: Používateľský výskum môže pomôcť podnikom a organizáciám lepšie pochopiť potreby svojich zákazníkov a vytvoriť produkty a služby, ktoré sú pre nich príjemnejšie.
- Zvyšuje predaj: Používateľsky prívetivé produkty a služby môžu viesť k zvýšeniu predaja.
- Znižuje náklady: Používateľský výskum môže pomôcť podnikom a organizáciám znížiť náklady na vývoj a údržbu produktov a služieb.
Používateľský výskum je dôležitou súčasťou procesu dizajnu a vývoja. Môže pomôcť podnikom a organizáciám vytvoriť produkty a služby, ktoré sú úspešní.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o tejto téme, tak vám odporúčame náš blogový článok na tému Prečo sú UX, CX a zákazník pre web to najdôležitejšie?
Najnovšie blogové články
Čo je web development a kto je web developer?
Web development je dôležitá súčasť každej webstránky, ktorá chce v dnešnej dobe osloviť svojich potenciálnych zákazníkov. Ide vlastne o vývoj...
-
03.05.2024
-
12 min čítania
Ako zlepšiť SEO a byť prvý vo vyhľadávaní?
Ako zlepšiť SEO je otázka, ktorú si kladie každý e-shop alebo web, ak chce byť vo výsledkoch vyhľadávania na najklikanejších priečkach. Platí...
-
03.05.2024
-
11 min čítania
Čo je B2B a B2C a aký je medzi nimi rozdiel?
B2B a B2C sú dva pojmy, s ktorými ste sa v e-commerce a online marketingu určite stretli. Ak však doteraz presne neviete, v čom spočíva medzi...
-
24.04.2024
-
8 min čítania
13 Tajných nástrojov pre optimalizáciu kampaní Google Ads: Ako na online dominanciu?
V džungli digitálneho marketingu, kde sa odohráva neúprosný boj o zákazníkov, je Google Ads mocným nástrojom, ktorý vám môže pomôcť dosiahnuť...
-
17.04.2024
-
5 min čítania
Koľko z marketingového budgetu dávať na brand?
Častá otázka nielen našich klientov. Ale aby sme sa dopracovali k odpovedi, poďme si zhrnúť, čo je to vlastne brand a čo sú “tie ostatné kampane...
-
16.04.2024
-
6 min čítania
Čo je PPC reklama a aké typy kampaní v Google Ads poznáme?
PPC reklama je jedným z najpoužívanejších nástrojov online marketingu. Z anglického prekladu “pay per click” vyplýva, že za ňu inzerent platí...
-
15.04.2024
-
8 min čítania
SEO audit odhaľuje slabé miesta: Ako na kvalitnú SEO analýzu?
SEO audit je komplexný dokument, ktorý preverí, ako na tom webstránka z pohľadu optimalizácie pre vyhľadávače stojí. Zostavenie takéhoto auditu...
-
15.04.2024
-
20 min čítania
Testovanie použiteľnosti a jeho význam
Usability testing alebo testovanie použiteľnosti je spôsob ako odhaliť nedostatky, resp. bariéry vášho produktu alebo služby, ktoré často bránia...
-
15.04.2024
-
7 min čítania
7 tipov pre eshopy, ako vyťažiť z Facebook reklamy maximum
Facebook reklama (Facebook Advertising/Facebook Ads) je dnes už bežnou súčasťou marketingového mixu. Častým problémom však býva jej nízka efektivita...
-
14.04.2024
-
5 min čítania
14 tipov, ktoré vám pomôžu rozbehnúť váš eshop
Vlastný eshop je možnosť, ako sa realizovať nielen popri zamestnaní, ale v prípade, ak sa vám biznis rozbehne, pokojne aj full-time. Ak vám ...
-
08.04.2024
-
7 min čítania
Nenechajte si újsť novinky zo sveta UX, programovania, analytiky a marketingu.
Ďakujeme za odber!
Čoskoro dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr