Viete, ako merať konverziu a čo je to konverzný pomer?

Konverzia je kľúčový pojem pri sledovaní a vyhodnocovaní dát v e-shope alebo na webe. Nie ste si celkom istí, čo to vlastne konverzia a s ňou súvisiaci konverzný pomer je, prípadne ako konverzie vôbec merať? 

Viete, ako merať konverziu a čo je to konverzný pomer?

Viete, ako merať konverziu a čo je to konverzný pomer?

Konverzia je kľúčový pojem pri sledovaní a vyhodnocovaní dát v e-shope alebo na webe. Nie ste si celkom istí, čo to vlastne konverzia a s ňou súvisiaci konverzný pomer je, prípadne ako konverzie vôbec merať? 

Viete, ako merať konverziu a čo je to konverzný pomer?

Čo je to konverzia?

Konverzia v marketingu je cieľ, ktorý z pohľadu e-commerce sledujeme. Iným slovom, je to určitá akcia, ktorú návštevník na webstránke alebo v aplikácii vykoná. Príkladom konverzie pre e-shop je väčšinou objednávka, pre obsahový web napríklad kliknutie na tlačidlo odoberať newsletter. Podľa toho, na čo sa presne chceme z pohľadu sledovaných cieľov zamerať, rozlišujeme niekoľko druhov konverzií.

Druhy konverzií

Najčastejšie typy konverzií (akcií), ktoré návštevník na webe môže vykonať sú napríklad:

  • objednávka produktu,
  • objednávka služby,
  • prihlásenie sa na odber noviniek/newsletter-a,
  • prevzatie (stiahnutie) bonusového obsahu – napríklad e-book,
  • vyplnenie kontaktného formulára,
  • prihlásenie sa na notifikácie (v mobilnej aplikácii),
  • prihlásenie sa na online kurz alebo službu pomocou formulára,
  • prevzatie a spustenie free/trial verzie programu,
  • kliknutie na call-to-action prvok na niektorej z podstránok,
  • stiahnutie aplikácie,
  • kliknutie na hyperlinkový odkaz,
  • prechod z bezplatného konta na platené používateľské konto.

K dosiahnutiu konverzie často vedú aj menšie kroky – takzvané mikrokonverzie. Ide o kroky (akcie), ktoré používateľ vykoná pred samotnou konverziou. Ak je napríklad hlavným cieľom predaj bicykla, mikrokonverziou môže byť preklik z recenzie, ktorú si používateľ prečítal na sociálnej sieti. O tom, ako ich merať a vyhodnocovať vo svoj prospech, si môžete prečítať v článku v našom blogu.

Čo je to konverzný pomer?

Konverzný pomer je metrika, ktorá vyjadruje percento všetkých používateľov webu, ktorí konverziu dosiahnu. Na jeho výpočet sa používa jednoduchý vzorec:

konverzný pomer = počet používateľov, ktorí konverziu vykonali / počet všetkých návštevníkov webu * 100

Tak napríklad, ak má e-shop s topánkami 1000 návštevníkov a z toho si traja reálne aj produkty objednajú, konverzný pomer je 0,3.

Cieľom každého e-shopu alebo webu je dosiahnuť čo najvyšší konverzný pomer. Je to hlavný ukazovateľ toho, že je projekt úspešný a plní svoje hlavné ciele.

Ako merať konverzie?

Meranie konverzií môže prebiehať pomocou niekoľkých nástrojov. Pri ich výbere je dôležité hľadieť na konkrétny typ kampane alebo samotného projektu a vybrať si spôsob merania, ktorý poskytuje čo najpresnejšie údaje. 

Rôzne analytické nástroje totiž používajú odlišné atribučné modely, prípadne sa môže stať, že používateľ dokončí konverziu na inom zariadení a preruší sa tak sledovaná cesta. Rovnako je to v prípade neprepojených účtov jednotlivých nástrojov, cookies, ktoré používateľ nepovolí a napríklad aj objednávok s omnoho dlhším rámcom, než sledujú analytické nástroje. Ktoré sú to?

  • Google Analytics
  • Google Ads
  • Facebook Pixel
  • iné platené nástroje a aplikácie na meranie konverzií, prípadne ich pluginy

Ako zvýšiť konverzný pomer?

Možností, ako dosiahnuť viac konverzií, je niekoľko. V podstate ide o hlavný cieľ každého e-commerce projektu. Možno ho zvýšiť v prvom rade platenými kampaňami alebo optimalizáciou webu, aby vôbec návšetvník na jeho stránky prišiel a v druhom kroku úpravou obsahu na stránkach. Aké konkrétne chyby alebo problémy môžu na webe byť, odhaľuje UX testovanie. Na základe jeho výsledkov dokážu UX dizajnéri navrhnúť zlepšenia, ktoré priamo vedú k lepšej používateľskej skúsenosti s webom a zákonite aj zvyšujú počet konverzií. Príkladmi, ktoré prinášajú reálne zvýšenie konverzného pomer sú: 

  • CTA – call to action prvky/buttony 
  • prehľadné a stručné formuláre
  • recenzie zákazníkov a spokojných používateľov
  • A/B testovanie alebo iný z nástrojov, ktorý pomáha zlepšiť použiteľnosť webstránky
  • unikátny, relevantný a zaujímavý obsah
  • rýchlosť webu 
  • remarketing
  • responzívny dizajn
  • optimalizované stránky
  • automatizované odporúčania

UIČKOVSKÝ TIP: Viac o tom, čo sú automatizované odporúčania na báze umelej inteligencie a ako zvyšujú konverzný pomere na webe, sme písali v článku Automatizované odporúčania pre e-shopy. Prečo ich potrebujete?

Konverzia je v online marketingu dôležitá metrika, ktorá pomocou konverzného pomeru vyčísľuje úspešnosť e-shopu alebo webstránky. Radi by ste zvýšili konverzný pomer na tom vašej? Ozvite sa nám, v one – stop shop agentúre ui42 robíme všetko, vďaka čomu môžete dosiahnuť vyššie čísla.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Prečítajte si tiež

Ďakujeme za odber!
Čoskoro dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.