Marketing Rulezz: Roman Helt odhaľuje či Performance stále RULEZZ(?)

Na najväčšej marketingovej konferencii na Slovensku, Marketing Rulezz, sa rámci workshopu podelil o svoje tipy pre eshopy aj marketingový expert Roman HeltPodľa neho už totižto performance marketing nie je jediným kľúčom k úspechu v online. Čo všetko by ste mali urobiť, aby ste predbehli konkurenciu? Pozrite si prednášku alebo si prečítajte pár tipov, ktoré zazneli v panelovej diskusii. 

Marketing Rulezz: Roman Helt odhaľuje či Performance stále RULEZZ(?)

Marketing Rulezz: Roman Helt odhaľuje či Performance stále RULEZZ(?)

Na najväčšej marketingovej konferencii na Slovensku, Marketing Rulezz, sa rámci workshopu podelil o svoje tipy pre eshopy aj marketingový expert Roman HeltPodľa neho už totižto performance marketing nie je jediným kľúčom k úspechu v online. Čo všetko by ste mali urobiť, aby ste predbehli konkurenciu? Pozrite si prednášku alebo si prečítajte pár tipov, ktoré zazneli v panelovej diskusii. 

Marketing Rulezz: Roman Helt odhaľuje či Performance stále RULEZZ(?)

Marketing Rulezz sa tento rok konal 22. novembra 2023 v Starej tržnici v Bratislave a hlavnou témou konferencie boli trendy a efektivita v reklame, marketingu a digitálnom svete. Medzi hviezdami boli svetoznámy marketingový guru Les Binet, profesorka Magda Nenycz-Thiel z Austrálie či Michal Pastier. Samozrejme, nesmelo tam chýbať ani ui42 v podaní Romana Helta, Performance Marketingového riaditeľa, ktorého prišli podporiť aj ostatní uičkári

Performance stále RULEZZ(?)

Po rekordných dvoch rokoch sa e-commerce dostal do predkoronových čísiel. Mnohým e-shopom a online značkám to ale spravilo škrt cez rozpočet, pretože si na "nový štandard" celkom radi zvykli. Aké sú dnešné výzvy e-commerce trhu a dokáže ešte performance marketing presvedčiť výsledkami? 

Roman Helt spolu s Danielom Tvrzom a Marekom Šulikom podrobne prebrali výzvy performance marketingu, ktorý je podľa nich aj naďalej dôležitým nástrojom pre marketingové kampane. Dokáže totižto efektívne dosiahnuť stanovené ciele, ako je zvýšenie predaja, brand awareness alebo návštevnosť webu.

1. Buďte pripravený na zmenu

Berte každú krízu ako príležitosť, poučenie a zlepšenie. 

2. Učte sa z vlastných chýb

Extrémny rast neznamená vždy ziskovosť. Lepšie plánujte, sledujte trh i konkurentov, optimalizujte výdavky a automatizujte procesy

3. Krízy sa opakujú

Krízy sa opakujú, no nedajú predpovedať. Vedia nás však naučiť reagovať a pripraviť sa na ne. Preto analyzujte, plánujte a nebojte sa prispôsobovať.  

4. Nevsádzajte len na výkonnostný marketing

Nezameriavajte sa len na performance marketing, ale rozšírte svoje marketingové aktivity

5. Sledujte trh

Toto treba opäť spomenúť, pretože vďaka správaniu trhu budete vedieť lepšie plánovať. Ak nejaký segment klesá, tak sa viete lepšie pripraviť, a poprípade presunúť svoje aktivity na niečo iné. 

Ak klesá nám, klesá aj konkurentom.

6. Online trhoviská

Slovenský trh predstavuje pre market places (Mall, Allegro, online trhovisko Kaufland, Alza, Amazon) veľkú výzvu, pretože im slovenské e-shopy ešte neprikladajú takú váhu. Predaj cez ne sa totižto nie každému eshopu oplatí. V budúcnosti sa však predaju cez online trhoviská nebude dať vyhnúť.

7. Customer Experience a User Experience

Kľúčovým faktorom pre úspech marketingových kampaní je aj používateľská skúsenosť s eshopom. Ak je zákazník spokojný s produktom alebo službou, je pravdepodobnejšie, že ju odporučí svojim známym a kúpi si ju znova. Je preto potrebné byť pozorný k ich potrebám a požiadavkám.

8. Doručenie tovaru

Dôležitá je cena, rýchlosť a dostupnosť. Snažte sa svojim zákazníkom uľahčiť a spríjemniť nakupovanie. Potvrdenenou objednávkou v e-shope to ešte nekončí.

9. Cena produktov

Aktívne sledujte trh, konkurentov a trendy. Nestačí nastaviť prirážku raz pri naskladnení. Pracujte s maržou. Automaticky upravujte cenu produktov aj niekoľkokrát denne keď je to potrebné.

10. Content (je king :))

Obsah na eshope je veľmi dôležitý, a to hlavne z toho dôvodu, že musí zastúpiť obchodného zástupcu z kamennej predajne. Zamerajte sa preto na fotky, videá, popisy, odporúčania a zobrazujte hlavne to, o čo má zákazník najpravdepodobnejší záujem. Napríklad aj taký storytelling dokáže vytvoriť silné spojenie medzi značkou a zákazníkmi.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečim pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.