Ako sme pomohli zvýšiť dánskej cestovke konverzie o 10%

Myslím si, že mi dá každý za pravdu, keď poviem, že žijeme v dobe nekonečných možností. Ešte nikdy nebolo také jednoduché vytvoriť si vlastnú web stránku, blog či eshop. Častokrát nám stačí pár klikov. Ako však naše výtvory udržať pri živote? To je už ťažšia otázka, všakže?

Dôkazom toho sú aj zástupy našich klientov, ktorí pravidelne prichádzajú s prosbami ako:

  • vybudovať konkurencieschopný a úspešný projekt?
  • zvýšiť konverzie?
  • znásobiť zisk?

Inšpirujte sa krokmi, ktoré sme podnikli na posilnenie konverzií nášho klienta, dánskej cestovnej kancelárie, Risskov – Bilferie

Čísla nepustia!

Nevyhnutným štartom každého úspešného projektu je analýza, vďaka ktorej sa dopracujete k lepším a presnejším výsledkom. Či už hovoríme o Google Analytics, zmapovaní lokálneho trhu alebo o spoznaní pracovných návykov konkrétneho tímu.

A tak sme teda vycestovali do Dánska. Úprimne, táto skúsenosť bola na nezaplatenie. Nielenže sme spoznali odlišnú kultúru a ich spôsob práce, no podarilo sa nám pomerne rýchlo podchytiť achillovu pätu marketingového oddelenia a oddelenia logistiky.  Na základe dát sme získali prehľad o cieľovej skupine – t.j. používateľoch webu a ich správaní na stránke.

Tie napríklad ukázali že klienti Risskov – Bilferie sú ľudia v zrelšom veku 40+, ktorí nemajú radi zmeny. Rozhodli sme sa preto pre tradičnejšiu formu komunikácie, pre zaslanie newslettra. Ten odišiel pred samotným spustením stránky a taktiež v deň jej spustenia.

Štart novej web stránky prebehol nad očakávania úspešne. Nárast konverzie bol prvé 2 týždne až 200%. Neskôr sa ustálil na +10% a priemerná dĺžka návštevy na stránke sa zvýšila 3-násobne. Pozitívne výsledky nás vždy veľmi potešia, najmä keď vidíme, že sme pomohli klientovi vyriešiť problém.

Malý bonus pre Vás: Tipy a triky na zvýšenie konverzie.

  • Menej je viac
    Viacero psychológov a behaviorálnych ekonómov skúmajúcich nákupné správanie a rozhodovanie potvrdilo, že s nárastom možností sa zvyšuje nerozhodnosť u zákazníkov, ktorá často vedie k neukončeniu nákupného procesu. Niektorí zákazníci pritom potrebujú pri nákupe len postrčiť. Cesta ako im pomôcť je vyzdvihnutie lepšieho a výnosnejšieho produktu pred produkty ostatné. Na zákazníkov to pôsobí lepšie ako siahodlhý zoznam rovnocenných produktov.
  • Ak nemusíte, nepoužívajte dropdown boxy
    Väčšina používateľov pri výbere hotela vyklikáva vo filtri tie isté položky. Potrebuje napríklad izbu pre rodinu, polpenziu, internet. Namiesto toho, aby ste ich zákazníkovi skryli do dropdown boxu, ukážte ich tak, aby si mohol položky zvoliť na prvý klik. Ušetrí mu to čas a rýchlejšie nájde, čo potrebuje.



    Pri responzívnej verzii stačí zobraziť prvé 2 - 3 riadky najklikanejších položiek. Dáta z Google Analytics vám pomôžu s ich identifikáciou.



  • Budujte si dôveryhodnosť
    Ďalším zo skvelých spôsobov ako zvýšiť konverziu sú recenzie. Ukážte, že iní zákazníci už boli s ponúkanou službou spokojní. Nechajte iných, aby o vás hovorili a robte všetko preto, aby to bolo v dobrom.

  • Poukážte na výhody
    Akonáhle zákazník prešiel nákupným procesom, podporte ho a dajte mu najavo,  že urobil skvelú vec.  Ušetril na objednávke? Zobrazte mu to. Získal dnešným nákupom špeciálnu zľavu? Ukážte mu ju. Akákoľvek výhoda, ku ktorej sa dopracoval ho uistí v tom, že daný produkt naozaj chce/l kúpiť a nákup aj dokončí a neskôr zopakuje.

Ďakujeme za pozornosť a želáme veľa úspešných spoluprác. A ak sme vás článkom zaujali, neváhajte nás v prípade otázok kontaktovať