Optimalizujte rýchlosť webu pre kľudný spánok počas sezóny

Náš kolega Šimon Zámečník prezentoval minulý týždeň na MastersGate Ecommerce Summite v Senci veľmi zaujímavú developerskú tému o rýchlosti webov, resp. e-shopov. Šimon sa webom venuje už viac ako 15 rokov a dnes zastáva zodpovednú úlohu technického architekta v uičku (teda ui42). Vďaka svojim dlhoročným odborným skúsenostiam je zároveň veľmi kompetentný o týchto témach prednášať.

Pôvodne bolo jeho vystúpenie plánované podvečer na hlavnom pódiu. Súbežne s ním sme však mali v programe zaradenú na Case study stage-i tému GDPR, ktorú mal prezentovať Palo Adamec z KPMG. Uprostred dňa vznikol po tejto vysoko aktuálnej téme veľký dopyt a naši návštevníci si odhlasovali zmenu v programe. Tak sme kúsok improvizovali. A tak sme týchto dvoch borcov prehodili a Šimon rozbehol svoju tému v útulných priestoroch mini kina, kde sa case studies celý deň prezentovali. 

Téma bola dostatočne atraktívna, spíker hovoril veľmi pútavo, čo pritiahlo dostatočné publikum a Šimon mal prednášku tak akurátne zaplnenú. 

Kľúčové bolo vysvetliť a rozobrať hlavné dve oblasti pre rýchlosť webov - backend a frontend a popísanie hlavných rozdielov medzi ich optimalizáciou. Klienti tieto oblasti často nerozlišujú a nemajú jasnú predstavu, ktorá má na čo dopad. Problematika optimalizácie je veľmi široká a plná technických detailov pre developerov, ale Šimon sa snažil podať ju čo najzrozumiteľnejšie aj pre majiteľov a marketérov, pre ktorých je dôležitá z pohľadu zisku - čím je stránka rýchlejšia, dosahuje vyššie konverzie.

Okrem konkrétnych príkladov, ako optimalizovať weby, bolo súčasťou prednášky aj to, ako samotnú rýchlosť merať, či už nástrojmi na analýzu frontendu ako napr. Google PageSpeed Insights alebo monitorovaním a záťažovými testami na backende. Napriek miestami technickejšej povahe prednášky návštevníkov téma zaujala a na jej konci mali množstvo otázok. Pre obmedzený čas stihol Šimon odpovedať len na niektoré, ostatné si s ním poslucháči prešli osobne.

Najradšej sa učím od odborníkov, pretože sú doslova nasiaknutí svojím "remeslom". Presne taký pocit som mal zo Šimonovej prezentácie. Je radosť počúvať človeka hovoriť o veciach, ktorými sa zaoberá na každodennej báze. Problematika web developmentu je mi blízka, a preto mi vôbec neprekážalo, že prezentácia bola miestami doslova odborná. Rýchlosť webu je dnes veľmi aktuálnou témou. Aj keď zrejme z pozície online marketéra nevyužijem všetky tipy na zrýchlenie načítania stránok v praxi, som vďačný za prehľad, ktorý som vďaka tejto prednáške získal. (Vilém Tetřev, Online Marketing Specialist a priamy účastník MastersGate Ecommerce Summitu)

Návštevníci podujatia, ktorí boli v case study stage si mohli vypočuť celú túto zaujímavú Šimonovu prezentáciu. Tak isto aj tí, ktorí boli v tom čase na main stage a počúvali GDPR, sa k prezentácii dostanú vďaka videozáznamu. 

Ak však máte aj vy ostatní, ktorí ste sa z rôznych dôvodov nemohli zúčastniť prezentácie a MastersGate Summitu, záujem o tému optimalizácie rýchlosti webu, neváhajte sa na nás obrátiť