Optimalizujte rýchlosť webu pre kľudný spánok počas sezóny

Optimalizujte rýchlosť webu pre kľudný spánok počas sezóny

Náš kolega Šimon Zámečník prezentoval minulý týždeň na MastersGate Ecommerce Summite v Senci veľmi zaujímavú developerskú tému o rýchlosti webov, resp. e-shopov. Šimon sa webom venuje už viac ako 15 rokov a dnes zastáva zodpovednú úlohu technického architekta v uičku (teda ui42). Vďaka svojim dlhoročným odborným skúsenostiam je zároveň veľmi kompetentný o týchto témach prednášať.

Prezentácia o optimalizácii rýchlosti webu

Pôvodne bolo jeho vystúpenie plánované podvečer na hlavnom pódiu. Súbežne s ním sme však mali v programe zaradenú na Case study stage-i tému GDPR, ktorú mal prezentovať Palo Adamec z KPMG. Uprostred dňa vznikol po tejto vysoko aktuálnej téme veľký dopyt a naši návštevníci si odhlasovali zmenu v programe. Tak sme kúsok improvizovali. A tak sme týchto dvoch borcov prehodili a Šimon rozbehol svoju tému v útulných priestoroch mini kina, kde sa case studies celý deň prezentovali. 

Téma bola dostatočne atraktívna, spíker hovoril veľmi pútavo, čo pritiahlo dostatočné publikum a Šimon mal prednášku tak akurátne zaplnenú. 

Prednáška na konferencii s publikom

Kľúčové bolo vysvetliť a rozobrať hlavné dve oblasti pre rýchlosť webov - backend a frontend a popísanie hlavných rozdielov medzi ich optimalizáciou. Klienti tieto oblasti často nerozlišujú a nemajú jasnú predstavu, ktorá má na čo dopad. Problematika optimalizácie je veľmi široká a plná technických detailov pre developerov, ale Šimon sa snažil podať ju čo najzrozumiteľnejšie aj pre majiteľov a marketérov, pre ktorých je dôležitá z pohľadu zisku - čím je stránka rýchlejšia, dosahuje vyššie konverzie.

Infografika o optimalizácii rýchlosti webu s dôrazom na frontend a backend.

Okrem konkrétnych príkladov, ako optimalizovať weby, bolo súčasťou prednášky aj to, ako samotnú rýchlosť merať, či už nástrojmi na analýzu frontendu ako napr. Google PageSpeed Insights alebo monitorovaním a záťažovými testami na backende. Napriek miestami technickejšej povahe prednášky návštevníkov téma zaujala a na jej konci mali množstvo otázok. Pre obmedzený čas stihol Šimon odpovedať len na niektoré, ostatné si s ním poslucháči prešli osobne.

Najradšej sa učím od odborníkov, pretože sú doslova nasiaknutí svojím "remeslom". Presne taký pocit som mal zo Šimonovej prezentácie. Je radosť počúvať človeka hovoriť o veciach, ktorými sa zaoberá na každodennej báze. Problematika web developmentu je mi blízka, a preto mi vôbec neprekážalo, že prezentácia bola miestami doslova odborná. Rýchlosť webu je dnes veľmi aktuálnou témou. Aj keď zrejme z pozície online marketéra nevyužijem všetky tipy na zrýchlenie načítania stránok v praxi, som vďačný za prehľad, ktorý som vďaka tejto prednáške získal. (Vilém Tetřev, Online Marketing Specialist a priamy účastník MastersGate Ecommerce Summitu)

Infografika o rýchlosti webu s bodmi na meranie frontendu a backendu.

Návštevníci podujatia, ktorí boli v case study stage si mohli vypočuť celú túto zaujímavú Šimonovu prezentáciu. Tak isto aj tí, ktorí boli v tom čase na main stage a počúvali GDPR, sa k prezentácii dostanú vďaka videozáznamu. 

Ak však máte aj vy ostatní, ktorí ste sa z rôznych dôvodov nemohli zúčastniť prezentácie a MastersGate Summitu, záujem o tému optimalizácie rýchlosti webu, neváhajte sa na nás obrátiť

Prečítajte si tiež

 

Ďakujeme za odber!
Čaká vás ešte jeden krok. Kliknite na potvrdzovací odkaz, ktorý máte v emaili.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr