Adwords
Čo to znamená
Google AdWords (dnes známy ako Google Ads) je platforma od Google, ktorá umožňuje inzerentom vytvárať a zobrazovať reklamu v internetovom vyhľadávači Google a jeho ďalšom ekosystéme.Platforma je bezplatná a inzerenti platia len za rozpočet, ktorý minú v reklame.
Viac info
Ako funguje Google Ads (Google Adwords)?
Google zobrazuje reklamu ľuďom, ktorí niečo hľadajú alebo sa nachádzajú v obsahovej sieti (Google Display Network), ktorá je prepojená s reklamným systémom Google Ads.
Postup:
- Nahrajte do systému podklady k reklame (texty, obrázky, videá a iné).
- Určite cielenie na konkrétne publikum.
- Nastavte bidovaciu stratégiu a kľúčové slová, na ktoré sa bude reklama zobrazovať.
Platforma funguje ako aukčný systém a zároveň na princípe platby za preklik (PPC, resp. pay-per-click). To znamená, že platíte len v prípade kliknutia na reklamu. O tom, ktorá reklama sa zobrazí, rozhoduje aukčný systém.
V prípade bidovania musíte určiť, koľko ste ochotní zaplatiť za preklik na webstránku (bid). Objem minutých peňazí kontrolujete cez denný rozpočet na reklamu.
Cena za preklik (CPC, Cost per Click) závisí na viacerých faktoroch, ako je konkurenčnosť kľúčového slova alebo kvalita a kreatíva Google reklamy.
Sponzorované (reklamné) výsledky sa vo vyhľadávaní zobrazujú ako prvé.
Výhody Google Ads (Google Adwords) pre e-commerce
- Zvýšená viditeľnosť firmy a značky vo výsledkoch vyhľadávania, čo vedie k vyššiemu počtu preklikov od potenciálnych zákazníkov.
- Možnosť cielenia reklamy len na vašu cieľovú skupinu na základe kľúčových slov, demografických parametrov alebo lokality.
- Rozsiahly systém na sledovanie a vyhodnocovanie úspešnosti kampaní v Google Ads (Google Adwords). Môžete sledovať prekliky, konverzie a optimalizovať reklamu s cieľom zvýšiť návratnosť investície (Return of Investment, ROI).
- Možnosť remarketingu návštevníkov, ktorí už navštívili web.
Najnovšie blogové články
Čo je web development a kto je web developer?
-
03.05.2024
-
12 min čítania
Ako zlepšiť SEO a byť prvý vo vyhľadávaní?
-
03.05.2024
-
11 min čítania
Čo je B2B a B2C a aký je medzi nimi rozdiel?
-
24.04.2024
-
8 min čítania
13 Tajných nástrojov pre optimalizáciu kampaní Google Ads: Ako na online dominanciu?
-
17.04.2024
-
5 min čítania
Koľko z marketingového budgetu dávať na brand?
-
16.04.2024
-
6 min čítania
Čo je PPC reklama a aké typy kampaní v Google Ads poznáme?
-
15.04.2024
-
8 min čítania
SEO audit odhaľuje slabé miesta: Ako na kvalitnú SEO analýzu?
-
15.04.2024
-
20 min čítania
Testovanie použiteľnosti a jeho význam
-
15.04.2024
-
7 min čítania
7 tipov pre eshopy, ako vyťažiť z Facebook reklamy maximum
-
14.04.2024
-
5 min čítania
14 tipov, ktoré vám pomôžu rozbehnúť váš eshop
-
08.04.2024
-
7 min čítania
Nenechajte si újsť novinky zo sveta UX, programovania, analytiky a marketingu.