Website Story V. na vlne digitalizácie: Ako vyťažiť z AI maximum?

Po piaty raz sa pod názvom Website Story uskutočnila online konferencia organizovaná osvedčeným tandemom ui42 a Slovenskou sporiteľňou. A ani tentokrát neostal obľúbený event nič dlžný svojej povesti. Vyše dve hodiny nabité informáciami pre obchodníkov, marketérov a kohokoľvek, kto si nechce nechať ujsť nové trendy v e-commerce a digitalizácii, rozhodne stáli za to. Lajtmotív bol jasný. Digitálna transformácia, automatizácia a umelá inteligencia. Čo všetko na Website Story V. odznelo?

Website Story V. na vlne digitalizácie: Ako vyťažiť z AI maximum?

Website Story V. na vlne digitalizácie: Ako vyťažiť z AI maximum?

Po piaty raz sa pod názvom Website Story uskutočnila online konferencia organizovaná osvedčeným tandemom ui42 a Slovenskou sporiteľňou. A ani tentokrát neostal obľúbený event nič dlžný svojej povesti. Vyše dve hodiny nabité informáciami pre obchodníkov, marketérov a kohokoľvek, kto si nechce nechať ujsť nové trendy v e-commerce a digitalizácii, rozhodne stáli za to. Lajtmotív bol jasný. Digitálna transformácia, automatizácia a umelá inteligencia. Čo všetko na Website Story V. odznelo?

Website Story V. na vlne digitalizácie: Ako vyťažiť z AI maximum?

Marián Kočiš, analytik SLSP: Ekonomika sa pozvoľna dostane do starých koľají

Po dlhom a náročnom období, kedy ekonomiku ovplyvňovala pandémia a následne vojenský konflikt na Ukrajine, sa ťažko skúšané trhy pomaly dostávajú do kriviek, ktoré sme poznali. Marián zhrnul nielen vývoj ekonomiky za posledné obdobie a celkom pozitívne predikcie o jej ďalšom smerovaní. Pomocou jeho grafov sme nazreli na spotrebu domácností a taktiež digitalizáciu, ktorá na ekonomiku vplýva.

Podľa celosvetových prieskumov sa automatizácia prostredníctvom umelej inteligencie dotkne až štvrtiny pracovných miest, čo bude mať za následok zvýšenie produktivity aj svetového HDP. A dobrá rada od Mariána? Eshoperi by si v aktuálnom období mali ustriehnuť najmä fixné a variabilné náklady, kvalifikovaných zamestnancov a efektivitu pracovných výkonov. Pretože ďalej doplávajú tí, ktorí tieto informácie pretavia vo svoj prospech.

Juraj Holub, Remote People: Na ktoré digitalizačné trendy nezabudnúť

Konkrétne tipy na AI nástroje, ktoré e-shopu pomôžu skrátiť procesy a ušetriť náklady. Presne to zhrnul vo výživnom bloku Juraj z Remote People, ktorý stojí aj za úspešným Slido. Hoci podľa neho AI nedokáže pomôcť s tým, aby sme prekonali strach výjsť s kožou na trh, ani vybudovať dôveru zákazníka, je tu množstvo činností, ktoré na ňu e-shopy delegovať môžu. 

Juraj vymenoval hneď niekoľko efektívnych AI tool-ov, ktoré im pomohli pre štarte nového projektu. A dokonca konkrétne ukázal, ako môže umelá inteligencia pomôcť pretaviť nápad do skutočnosti. Dokonca za pár mesiacov a s násobne nižším budgetom. 

Nemyslím si, že AI nahradí ľudí. Ale ľudia, ktorí budú AI používať, budú mať jednoducho navrch.

Juraj Holub

Viktor Doletina, ui42: Očakávania v podnikaní kladené na AI verzus realita

Očakávania a realita z pohľadu umelej inteligencie, podľa Viktora, závisia od toho, ako si ich kto nastaví. V aktuálnom boom-e rôznych AI nástrojov nie je jednoduché nájsť tie, z ktorých môže e-shop skutočne profitovať. Kľúčom je pridaná hodnota. A teda to, čo procesy skutočne zoptimalizuje a zefektívni. Okrem všeobecne známych nástrojov na tvorbu textového alebo vizuálneho obsahu je potenciál AI pre e-shopy aj v iných procesoch. 

Príkladom je vývoj a programovanie s využitím umelej inteligencie, vytváranie jedinečných riešení v kombinácii s CMS alebo účinný cross-sell a up-sell v e-shope. Na umelej inteligencii fungujú odporúčacie systémy, vďaka ktorým sa zlepšuje používateľský zážitok. Výsledkom je zvýšený konverzný pomer a taktiež hodnota objednávky v košíku. A rada na záver? Skúšať, testovať a implementovať. Pretože AI má potenciál pre veľké e-shopy, ale rovnako aj malé startup-y.

Patrik Kedžuch, Najšport a Lukáš Sýkora, Voxberg: Ako zlepšiť UX pomocou digitálnej transformácie

Obaja páni sa zhodli v podstatnej veci – zákaznícky zážitok je kľúčový faktor, ktorý ovplyvňuje úspech e-shopu. Zlepšiť UX môže umelá inteligencia nielen procesmi v rámci administratívy a kreatívy (Voxberg), ale taktiež priamo v e-shope, akým je Najšport. Potenciál digitálnej transformácie vidí Lukáš práve v tom, aby e-shopy zautomatizovali procesy, ktoré im berú čas. A zákazníkovi priniesli pridanú hodnotu čo najskôr. 

Patrik sa podelil o skúsenosti s umelou inteligenciou, ktorú možno využiť priamo pri predaji produktov v e-shope. Odporúčací systém, poháňaný AI, prináša zákazníkovi výber presne tých produktov alebo služieb, o ktoré ma najpravdepodobnejší záujem. Ďalší rozmer automatizácie im v e-shope rozviazal ruky v momente, keď implementovali riešenia na pozadí e-shopu v rámci rýchlejšej exekúcie objednávky. 

Zavedením transformácie sa nezredukoval tím ľudí, len sa zlepšili procesy. Avšak nik neprišiel o prácu.

Patrik Kedžuch

Michal Lubelec, Opinest: Ako sa pripraviť na éru GA 4? 

Prišiel ten zlom, kedy je Google Analytics 4 realitou. Po všeobecnej nervozite, ktorá v súvislosti s touto zmenou ovládla e-shoperov, prichádza Michal s upokojením. GA 4 podľa neho nepredstavuje žiadnu výraznú revolúciu, skôr evolúciu. Okrem nového analytickému rozhraniu čelia e-shopy podľa neho stále s výzvou, ktorá súvisí s cookies a súhlasom na meranie a spracovanie dát. 

Dnes však podľa Michala dáta nie sú výhradne o Analyticse. Na trhu je niekoľko zaujímavých nástrojov (ako napríklad Matomo alebo Piwik Pro), ktoré ponúkajú zaujímavú alternatívu na analýzu dát. A nielen to. Dokonca aj ich vlastníctvo. Aby získal e-shop relevantné dáta a mohol s nimi ďalej pracovať, odporúča Michal využívať Google Analytics 4 len ako jeden z kanálov či zdrojov dát. A ďalej ich komplexne spracovávať napríklad v rámci vlastného cloudového riešenia.

Diskusia: Ako pomáha digitálne platobné riešenie zvýšiť tržby?

Na záver Website Story V. si v diskusii o digitálnych platobných riešeniach vymenili postrehy traja páni – František Bukový z Pay Point, Juraj Paulen z Avis a Milan Bednár z Global Payments. Zhodli sa na tom, že digitálne platobné produkty a riešenia sú dnes neodmysliteľnou súčasťou platobných možností.

Vo všetkých troch spoločnostiach sa v rámci digitalizácie kladie stále najvyšší dôraz na klienta. V Pay Point hľadajú vždy to najlepšie a najefektívnejšie riešenie, ktoré je zároveň pre B2B klienta jednoduché. V Avis-e sa realizuje celá cesta zákazníka od registrácie až po vyzdvihnutie auta v digitálnej podobe (podpis zmluvy na tablete, žiadne dokumenty v papierovej podobe). A o tom, že ani platobné brány nespia na vavrínoch, presvedčil aj Milan, ktorý naznačil ďalšie “spríjemnenie online platieb” pre zákazníka a zároveň snahu optimalizovať konverzný pomer zrealizovaných platieb pre B2B klienta. 

Na záver len zhrnieme, že digitalizácia a automatizácia v e-commerce rozhodne majú svoje miesto už dnes. A ten, kto na vlak nenaskočí, bude zrejme ťahať za kratší koniec. Spíkri Website Story V.  priniesli hodnotné insighty a tipy, ako sa nastaviť na vlnu digitálnej transformácie. A taktiež hlbokú myšlienku, že umelá inteligencia je dobrý sluha, no zlý pán. Potvrdil to aj prieskum, ktorý prebiehal počas online konferencie. Až 81% sledovateľov si myslí, že AI zlepší ich život. 

Ak vás zaujíma viac, pozrite si detailný záznam z Website Story V. A ak chcete hneď v tomto momente zlepšiť pomocou umelej inteligencie svoj online biznis, kontaktujte nás. Radi pre vás nájdeme to najlepšie riešenie.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.