Website Story III. Ako ďalej v dobe neistej?

Website Story III. Ako ďalej v dobe neistej?

Uplynul len krátky čas od poslednej Website Story. Nepodarilo sa vám zachytiť tretie vydanie úspešného online eventu z dielne ui42 a Slovenskej sporiteľne naživo? V nasledujúcich riadkoch vám priblížime to najdôležitejšie, čo na pódiu odznelo

Zaujímavé analýzy a prognózy, ktoré budú hýbať e-commerce svetom, inšpirácia, ako zahviezdiť na zahraničných marketplace-och, inovatívne duálne vzdelávanie v e-commerce a skvelé tipy, ako robiť (aj ako nerobiť) influencer marketing z jedného pódia sú dôvod, prečo tretie vydanie Website Story pritiahlo stovky divákov z radov e-shoperov aj marketérov. 

Keď sa k tomu ako čerešnička na torte pridajú atraktívne informácie z pozadia umelej inteligencie, UX testovania a SEO tipov od zahraničného hosťa, povesti úspešnej online konferencie neostala Website Story III. nič dlžná. Úspešné príbehy webov, ktoré predávajú, ponúkli aj tentokrát skutočne bohatú ponuku tipov a informácií naprieč širokým e-commerce spektrom.

Problémy a faily. To je to, čo posúva projekt vpred

Hoci neplánovane, viacerí spíkri zhodnotili úspechy svojho projektu tak trochu z iného pohľadu. Namiesto toho, aby vypichli pozitívne skúsenosti z fungovania svojho online biznisu, zamerali sa, naopak, na tie negatívne. Pretože práve tie podľa ich vlastných vyjadrení posunuli projekt ďalej. 

Napokon, problémy sa nevyhli ani samotnému eventu. I z toho dôvodu sa mohlo stať, že možnosť sledovať Website Story III. live, bolo pre niekoho časovo náročnejšie. Veríme však, že záznam z eventu (dostupný pre každého, taktiež ako online prenos – ZDARMA) poskytne náplasť na drobné komplikácie. A, v duchu vyššie spomenutej myšlienky, posunie aj toto obľúbené online podujatie znova o krok vpred. 

A čo konkrétne na Website Story III. odznelo?

Matej Horňák, SLSP: Treba sa pripraviť na zmeny a vedieť na ne reagovať 

Neistota, inflácia, zvyšujúce sa náklady na mzdy a nevyspytateľné výroky svetových lídrov, ktoré ohýbajú krivky ekonomických analýz. Takto nejako možno zhrnúť aktuálne zhodnotenie situácie z úst analytika Slovenskej sporiteľne Mateja Horňáka. V predpovediach na najbližšie obdobie bol však tentokrát opatrnejší. Keďže prevládajúca neistota, chýbajúce tovary a komponenty či konflikt na Ukrajine ovplyvňujú každú oblasť nášho života, aj v prípade prognóz platí, že hmla sa rozplynie, keď sa stabilizuje trh. Aj napriek tomu však z Matejových úst zazneli dobré rady, ako toto obdobie prečkať. 

Slavomír Terezka, Modelsnavigator: Duálne vzdelávanie v e-commerce na Slovensku 

Slavomír Terezka, špecialista v oblasti vzdelávacej politiky a strategický konzultant pre IKT sektor, otvoril na Website Story III. tému, ktorá sa dotýka budúcnosti e-commerce v našich zemepisných šírkach. Je ňou duálne vzdelávanie študentov stredných škôl. Aj vďaka e-shopu modelsnavigator.com dnes prebieha úspešný pilotný projekt, v ktorom študenti SPŠE na Hálovej ulici 16 v Bratislave naberajú zručnosti pre reálne pôsobenie v e-commerce sfére. O vzniknutej win-win situácii a taktiež úlohách, ktoré Slavomír mentoruje, nám priblížil na konkrétnych príkladoch.

Programovať sa naučia žiaci v škole. Avšak pochopiť, čo zákazník chce, môžu len na základe reálnych skúseností.

Martin Pecko, NEBBIA: Expanzia do zahraničia cez ZALANDO

CEO známej fitness fashion značky NEBBIA, Martin Pecko, vniesol trocha svetla do expanzie e-shopu na zahraničné trhy. Podelil sa o cenné skúsenosti, ktoré počas 25 rokov fungovania na trhu nazbierali a taktiež faily spojené práve s influencer marketingom. To, ako zvládajú doteraz naprávať dôsledky nie veľmi šťastných spoluprác a ako sa im podarilo až na druhýkrát preraziť v zahraničí, porozprával s vtipnou nadsázkou. Podľa jeho slov sú však tieto všetky zakopnutia súčasťou toho, kde práve sú. NEBBIA sa ako prvá slovenská značka presadila v zahraničnom marketplace ZALANDO. A recept na úspech si Martin nenechal len pre seba.

Susie Benson, GOOGLE (FITBIT): SEO pri migrácii webu

Headlinerka eventu – Susie Benson, Senior eCommerce Manager EMEA, Google @ Fitbit vo svojej prezentácii priblížila, ako sa značka Fitbit popasovala s migráciou stránky z pohľadu optimalizácie. Východiskovým bodom bolo zlúčenie 14-tich webstránok v rámci EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika) pod novú, vylepšenú e-commerce platformu a taktiež nový CMS. Dôležitosť prepojenia SEO a UX a taktiež množstvo cenných rád s užitočným checklistom zakončila Susie tou najdôležitejšou. 

Za úspešnou migráciou z pohľadu optimalizácie sa skrýva správny pomer rozdelenia času pri riešení problémov. Kým ich riešeniu by ste mali venovať len 5%, gro – zvyšných 95%, stojí na dôkladnom odhalení problému.

Radoslav Bujna, Generali: UX testovanie nám zvýšilo konverzie

56% nárast nárast konverzií a 32% nárast získaných kontaktov (leadov). To sú výsledky, ktoré dosiahli online kalkulačky poisťovne Generali po implementácii zistení z UX testovania. Radoslav Bujna vo svojom vstupe priblížil priebeh testovania počas pandémie a taktiež niekoľko zádrheľov, ktoré museli pri tvorbe používateľsky vyladeného produktu vyriešiť. S hlavným ponaučením – používať jednoduché a zrozumiteľné formuláre, spolu s návodom ako na ne, vnukol Radoslav povestného chrobáka do hlavy mnohým majiteľom, prevádzkovateľom webov a marketérom, ktorí sa pohybujú v online prostredí.  

Mária Bieliková, KInIT a Samuel Kimlička, InStyle.ai: Ako využiť umelú inteligenciu v e-commerce

Mária Bieliková, zakladateľka Kempelenovho inštitútu inteligentných technológií, laicky vysvetlila, že pomocou umelej inteligencie vlastne prenášame inteligentné správanie sa do počítača. To, ako dokáže e-shop pomocou odporúčacích nástrojov na báze umelej inteligencie zobraziť relevantný a customizovaný obsah aj neprihlásenému používateľovi, priblížil Samo Kimlička z InStyle.ai. Svojimi poznatkami a skúsenosťami v značnej miere prispel aj Martin Krupa, moderátor Website Story III. Práve ui42 zaradilo do svojho portfólia služieb svoj vlastný odporúčací nástroj, založený na procesoch umelej inteligencie. Okrem fashion odvetvia, pre ktoré je takýto recommender nástrojom, ako zefektívniť procesy v e-shope, spomenuli obaja spíkri hneď niekoľko zaujímavých príkladov, ako umelú inteligenciu v e-commerce využiť. 

Umelá inteligencia na bežnom e-shope už nie je niečo nedosiahnuteľné, ale pomaly skôr aj potrebné.

Števo Eisele a Matej Očenáš, FutbalTour: Keď spolupráca s influencerom funguje na plný plyn

Platforma FutbalTour spája cestovanie a športový zážitok v jedno. Hoci pandémia razantne zasiahla do ich fungovania negatívnym spôsobom (obmedzenie cestovania aj športových podujatí), dnes sú tu stále. A ako vraví Matej Očenáš, dokonca lepší a efektívnejší. Návod na to, ako efektívne propagovať svoje produkty a služby v spolupráci s influencerom, poskytol spolu s obľúbeným športovým komentátorom Števom Eiselem. Štefan, ako influencer s viac než 50.000 followermi, dodal niekoľko zaujímavých tipov na to, ako vybudovať komunitu a vytvárať skutočne hodnotný obsah, ktorý ľudí prirodzene zaujíma. Príjemným osviežením boli informácie zo zákulisia momentálne populárnej F1 a Štefanove zážitky z okruhov.

Zanechal vo vás tento súhrn z obľúbeného eventu Website Story III. chuť vykročiť o krok vpred, aj napriek rôznym prešľapom alebo neistej dobe? V tom prípade splnil svoj cieľ. A my budeme radi, ak sa v prípade, že potrebujete pomôcť s niektorou zo spomenutých oblastí, obrátite na nás. Radi si s vami dohodneme nezáväznú konzultáciu vášho projektu. 

Radi si s vami dohodneme nezáväznú konzultáciu vášho projektu. 

Stačí ak nás kontaktujete na sales@ui42.com