Sociálne siete - kľúč k online úspechu

Sociálne médiá sú nevyhnutnou súčasťou každého moderného podnikania. Poskytujú jedinečnú príležitosť na budovanie vzťahov so zákazníkmi, propagáciu vašich produktov a služieb a generovanie predaja. Ako však predávať na sociálnych sieťach aby ste neotrávili svojich zákazníkov? 

Sociálne siete - kľúč k online úspechu

Sociálne siete - kľúč k online úspechu

Sociálne médiá sú nevyhnutnou súčasťou každého moderného podnikania. Poskytujú jedinečnú príležitosť na budovanie vzťahov so zákazníkmi, propagáciu vašich produktov a služieb a generovanie predaja. Ako však predávať na sociálnych sieťach aby ste neotrávili svojich zákazníkov? 

Sociálne siete - kľúč k online úspechu

AKTUALIZOVANÉ: Blogový článok sme pôvodne publikovali 6.4.2022 a aktualizovali 6.1.2024.

1. Budujte vzťahy so zákazníkmi

Sociálne médiá sú ideálnym miestom na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Môžete sa s nimi podeliť o informácie o svojej spoločnosti, produktoch a službách, a zároveň sa dozvedieť viac o ich potrebách a záujmoch.

Áno vieme, ako predajca venujete čas, energiu a peniaze do sociálnych sietí nie pre zábavu, ale s vidinou zisku. Aj tu však platí staré známe príslovie ktoré vraví, že trpezlivosť ruže prináša a na dobré veci sa oplatí čakať. Svoju pozornosť môžete upriamiť na získavanie nových sledovateľov. Toto úsilie sa vám časom odrazí v dosahu vašich reklám a v návratnosti investícií. O svojich sledovateľov môžete ale veľmi rýchlo prísť. Tento scenár vás čaká ak nebudete na svojom sociálnom kanály zverejňovať nič iné, len obsah zameraný na propagáciu.  

Namiesto toho sa zamerajte na budovanie vzťahu s vašimi sledovateľmi, ktorý sa môže prehĺbiť a časom viesť k vyšším predajom. Na toto vám postačí použiť sociálne reklamy na budovanie povedomia o značke a podporu predaja. Medzitým váš organický obsah buduje lojalitu k značke a umiestňuje vás ako zdroj, ktorý môžete navštíviť vo svojom výklenku.

Dobrým prístupom je dodržiavať pravidlo 80-20. Prevažná väčšina vášho obsahu – 80 % – by mala baviť a informovať vaše publikum. Iba 20 % by malo priamo propagovať vašu firmu.

Niekoľko tipov, ako vytvoriť pútavý a informatívny obsah:

  • Podeľte sa o zaujímavé fakty alebo informácie zo svojho odboru.
  • Ponúknite tipy alebo návody, ktoré vašim zákazníkom pomôžu.
  • Zdieľajte príbehy o svojom podnikaní alebo produktoch.
  • Zapojte svojich sledovateľov do diskusie.

2. Propagujte svoje produkty a služby

Sociálne médiá predstavujú skvelý spôsob, ako propagovať svoje produkty a služby. Môžete tu zverejniť informácie o nových produktoch, zľavách a akciách, a zároveň sa spojiť s potenciálnymi zákazníkmi, ktorí by mohli byť vašimi cieľovými skupinami.

Použite sociálne médiá na replikáciu interakcií v obchode. V roku 2021 elektronický obchod predstavoval 15,3 % celkových maloobchodných tržieb v USA, čo je údaj, ktorý eMarketer predpovedá , že do roku 2025 vzrastie na 23,6 %. 

To znamená menej príležitostí na osobné interakcie so zákazníkmi. Samozrejme, tieto interakcie sú často hnacím motorom lojality zákazníkov a zvýšenej hodnoty nákupu. Osobný nákup poskytuje známu skúsenosť so značkou. A obchodní partneri môžu zákazníkom pomôcť nájsť tie správne produkty.

Ako na to?

  • Vytvárajte pútavé a informatívny obsah o svojich produktoch a službách.
  • Používajte relevantné hashtagy, aby vás mohli nájsť potenciálni zákazníci.
  • Spolupracujte s influencermi, ktorí majú váš cieľový trh.
  • Natáčajte ukážky produktov na Instagram Stories.

3. Zapojte svoje publikum

Sociálne médiá nie sú billboard – musíte sa spojiť s publikom, aby ste vytvorili skutočne sociálny a pozitívny zážitok.

Reagovanie na komentáre k vašim príspevkom na sociálnych sieťach má množstvo výhod, od podpory lojality k značke až po vysielanie pozitívnych signálov do algoritmov sociálnych médií . Angažovanosť vám tiež dáva príležitosť spoznať svojich zákazníkov vo veľkom tak, ako by ste to nikdy nedokázali v kamennom obchode. 


Sociálne médiá sú výkonným nástrojom, ktorý môže vaše podnikanie posunúť na vyššiu úroveň. Ak ich budete využívať správne, môžete budovať vzťahy so zákazníkmi, propagovať svoje produkty a služby a generovať predaj.

Tu je niekoľko ďalších tipov, ktoré vám pomôžu využiť sociálne médiá na maximum:

  • Vytvorte si stratégiu sociálnych médií, ktorá je v súlade s vašimi celkovými obchodnými cieľmi.
  • Vytvorte si rozpočet na sociálne médiá, ktorý vám umožní dosiahnuť vaše ciele.
  • Merajte výsledky svojich kampaní, aby ste mohli optimalizovať svoje stratégie.

Neviete ako na to? Kontaktujte nás. Sociálne médiá sú totižto dynamickým nástrojom, ktorý sa neustále vyvíja. Aby ste mohli z nich vyťažiť maximum, je dôležité, aby ste sa držali kroku s najnovšími trendmi a poznatkami.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečim pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.