LinkedIn ako príležitosť pre podnikanie?

LinkedIn ako príležitosť pre podnikanie?

Nie na Slovensku...

Väčšina z nás môže poznať LinkedIn ako sociálnu sieť profesionálov. Miesto, kde sa stretávajú ľudia hľadajúci prácu, zamestnávatelia a zamestnanci z celého sveta. Tu majú príležitosť na networking a priblíženia sa k ľuďom vo svojom preferovanom odvetví. Je pravda, že na tejto sieti sa stretávajú najmä profesné záujmy užívateľov, preto je najčastejšie používaná aj ako pracovný portál. V dnešnej dobe hľadá viac ako polovica personalistov vhodných uchádzačov na sieti LinkedIn.

Prečo potom LinkedIn nie je vhodný pre obchodovanie?

Hneď na začiatok je potrebné zdôrazniť, že LinkedIn reklamy nie sú dostupné na Slovensku. Otázka však znie, či by sa vám tu reklama vôbec oplatila.

Odpoveď znie: nie.

Aj napriek tomu, že za rok 2021 bolo evidovaných vyše 600 tisíc užívateľov LinkedIn, nie je to sieť, na ktorej ľudia na Slovensku trávia svoj voľný čas.

Mnohé z profilov boli vytvorené za účelom vyhľadávania pracovných príležitostí, či naopak pracovnej sily prostredníctvom firiem. Taktiež nazbierať nové kontakty a spojiť sa s už existujúcimi. No vo voľnom čase väčšina z nás chodí scrollovať na Instagram, pozrie si niečo nové na Facebooku alebo si len tak pustí obľúbený kanál na YouTube. Veľká časť Slovenska sa na LinkedIn pristaví len zriedka alebo za konkrétnym účelom, ak teda vôbec.

Práve z tohto dôvodu, nie je LinkedIn tá pravá stránka pre reklamu, či výrazné posilnenie predaja. To však neznamená, že mať profil svojej spoločnosti na tejto sieti je zbytočné. Vôbec nie!

Práve naopak, tento profil je viac ako užitočný pri nábore nových zamestnancov, interakcii s klientmi a samotnom brand awareness. Treba však vedieť ako správne narábať s týmto nástrojom a využiť ho vo svoj prospech, lepšie povedané, v prospech spoločnosti. 

Ako na LinkedIn? 

Či už spravujete svoj osobný profil alebo firemný účet, sú isté fakty, na ktoré sa musí prihliadať.

1. Cieľ

Najdôležitejšou súčasťou každej stratégie na ľubovoľnej sociálnej sieti je určenie a správne definovanie svojej cieľovej skupiny. Kto sú vaši zákazníci, koho chcete svojim profilom zaujať a na koho sú cielené. Podľa toho musíte prispôsobiť aj svoj content.

2. Content

Vaše príspevky by mali byť v súlade s vašou grafikou a dizajnom značky. Pokiaľ už máte vytvorený content na iných sociálnych sieťach, je dobré sa držať rovnakých motívov aj vo vašom LinkedIn profile. Je možné dokonca použiť rovnaké posty, no s rozdielnymi popismi. Minimálny počet postov je aspoň 1 za týždeň. 

3. Žiadny SHARE

Čo môže byť pre vás najväčším prekvapením, nezdieľajte! Keď vás niečo zaujme, komentujte, likeujte, ale nezdieľajte! Za následok to má oveľa horší dosah publika, či už vášho alebo toho, koho post ste prezdieľali. Ako teda zdieľať náš názor, súhlas či podporu daného príspevku? Jednoznačne komentármi, vďaka ktorým ste videný a aktívny aj v spoločnosti s inými profilmi. 

4. Pozor na Hashtagy

LinkedIn nie je Instagram. Určite tu nefunguje príspevok s miliónmi hashtagov, ktorý by vás dostal do popredia. Optimálny počet sú 1 až 5 hashtagov pre post. Príliš veľa hashtagov nepôsobí priaznivo ani na vizuálnu stránku vášho contentu. Čoho sa však báť nemusíte, sú emoji. Nie, nepôsobia neprofesionálne pokiaľ sú v primeranom množstve a vhodne zvolené.

5. Engage

Najúčinnejšie posty, ktorými môžete na LinkedIn zaujať a hlavne, ktoré fungujú, sú tie s vašimi klientmi. Nezabúdajte sa angažovať, ukážte svojich klientov, zákazníkov a udržiavajte s nimi kontakt aj prostredníctvom komentárov. Je potrebné si uvedomiť, že firma nie ste len vy, sú to všetci ľudia, čo ju tvoria a zakázníci, vďaka ktorým prosperuje. Pokiaľ sa spolu s vami podieľajú na interakcii aj vaši zamestnanci a klienti, máte spoločne oveľa väčšiu šancu na úspech. 

Potrebujete pomôcť so spravovaním vášho LinkedIn?

Neváhajte nás kontaktovať na sales@ui42.com