UX Bootcamp 2017

V Q2 sa opakovane konal seriál obľúbených UX workshopov pod názvom UX Bootcamp 2017, organizovaný Slovak User Experience Asociáciou (SUXA). Za ui42 prezentoval informačnú architektúru Martin Krupa.

Otvárací event pod názvom Úvod do UX a výskumu zákazníka viedol Michal Blažej. Záverečný z trojice workshopov viedla Miška Kočiová a venovala sa téme Prototypovanie a testovanie.

Náš CEO Martin Krupa sa v jeho centrálnej časti (spolu s Oliverom Meresom) venoval téme Informačná architektúra a obsahová stratégiaPrezentoval ukážky typov navigácií, fazetové vyhľadávanie a proces user centric dizajnu.      

Odporúčaný UX dizajn proces:

Vo svojom vystúpení Martin ďalej vysvetlil, prečo je dnes dôležité zaoberať sa navigáciou a obsahom. Zo všeobecne dostupných dát platí, že ľudia chcú na webe stráviť čo najmenej času. Ak musia čokoľvek hľadať alebo nerozumejú stránke, na ktorú prišli, okamžite odchádzajú.
Aby sme udržali ich pozornosť, musíme jasne odkomunikovať svoj value proposition počas prvých 10 sekúnd. K tomu nám pomôže okrem iného aj intuitívna navigácia, logická štruktúra a relevantný obsah v rozumnom objeme.

Ďalší z dôležitých faktov, ktoré zazneli na workshope: "Na to, aby sme optimalizovali dosahovanie svojich cieľov (vyhľadanie informácie, nákup, atď.), musíme už na začiatku poznať, ako naša cieľová skupina tieto činnosti vykonáva. A dobrou štruktúrou a jasnými informáciami jej to uľahčiť."

Informačná architektúra - odporúčaný obsah:

“Účastníci zájazdu” si prešli zaujímavým praktickým workshopom - prerobenie webu Slovenského národného divadla. Cieľom úlohy bolo, aby viac mladých ľudí chodilo do SND.

Súčasťou práce v skupinách bola Card sorting technika - veľmi účinná pomôcka na vytvorenie štruktúry webu. Je to aktivita, pomocou ktorej môžeme jednoducho otestovať svoj návrh informačnej architektúry.
Pomáha najmä pri väčších a zložitejších weboch, na ktoré je potrebné štruktúrovať veľké množstvo informácií do mnohých kategórií.

Card sorting (triedenie kariet) je overený postup na zistenie toho, ako používatelia chápu informácie a ako ich kategorizujú. Výsledky triedenia kariet sa dajú použiť na pomenovanie a grupovanie informácii, aby boli zmysluplné pre používateľov.

Využíva sa pri:

  • návrhu nového webu alebo časti webu, prípadne pri zmenách na existujúcom webe,

  • pochopení a porovnávaní rôznych návrhov štruktúry obsahu,

  • prioritizácii a usporiadavaní obsahu podľa určených kritérií.

Autentická ukážka card sortingu z UX workshopu:

Ak vás téma zaujala a máte k nej otázky, píšte na katarina.tallova@ui42.com alebo nás kontaktujte cez kontaktný formulár. 

Tím ui42