Ak vám niekto tvrdí, že Black Friday nefunguje, niečo nerobí správne
Klientom, ktorým v ui42 spravujeme len technickú infraštruktúru stúpol YoY obrat o 16,9%, zatiaľ čo tým klientom, ktorým vedieme marketingové kampane stúpol obrat oproti minulému roku o takmer 51%! Čo je za tým?
V poslednom čase som aj medzi renomovanými agentúrami počula názor, že Black Friday už nie je to, čo býval. Zostávam v nemom úžase, pretože našim klientom medziročne stúpalo všetko: počet objednávok, ich hodnota aj konverzný pomer.
BUXUS v 26 krajinách a výkonnostný marketing na 30 trhoch
Naša platforma BUXUS dnes poháňa eshopy vo viac ako 26 krajinách sveta, a naše marketingové oddelenie spravuje výkonnostný marketing 100vke klientov na dokonca 30 trhoch. Práve vďaka tomu vám môžeme priniesť zaujímavú štatistickú vzorku svetového slovenského e-commerce.
O úspechu klientov e-commerce platformy BUXUS počas BF ste sa mohli dočítať už v tomto blogu: Black Friday 2024 priniesol takmer 17-percentný nárast obratu, ale ako sa darilo klientom mimo BUXUSu?
Aj keď počet objednávok oproti minulému roku u klientov, ktorým zabezpečujeme technickú infraštruktúru vzrástol mierne a to o 6,8%, a hodnota objednávok stúpla výraznejšie - o 16,9%, je zaujímavé vidieť, že klientom, ktorým spravujeme marketing čísla stúpali oveľa výraznejšie. Konkrétne počet objednávok z PPC priemerne o 50,59% a celkové revenue o 49,4%. Prečo je to tak?
Zatiaľ čo klientom, ktorým spravujeme prevádzku eshopu a technický support, zabezpečujeme, aby zákazník, ktorý na eshop príde, videl stabilný a rýchly web pripravený konvertovať, a nemáme vplyv na ich počet, v marketingu naopak zabezpečujeme ich akvizíciu. Efektívne a kreatívne hľadanie potenciálnych zákazníkov, objavovanie nových príležitostí pomocou human powered marketingu s využitím AI nielen doma, ale aj na 30 trhoch, jednoducho prináša našim klientom každý rok rekordné čísla.
Roman Helt, Performance marketing project manager:
"Black Friday je jednoducho celosvetový nákupný sviatok, ktorý sa dá krásne využiť. Pokiaľ vám vaša agentúra alebo ppcčkár nedoručil aspoň podobné výsledky, ako my našim klientom, mali by ste sa obzerať po inom. Nevyužitý potenciál je predsa vaša strata."
Black Friday 2024 tak nebol len o číslach, ale aj o dôvere a kvalite, ktorú prinášame – v každom kroku, v každej krajine. Rýchlosť webov, spoľahlivosť našich riešení, nasadenie inteligentných nástrojov podkuté našimi skúsenosťami v online marketingu na boli kľúčové faktory úspechu. One-stop shop od ui42 teda opäť ukázal svoju silu.
Dôležité čísla z Black Friday 2024
- Priemerné CPC vďaka konkurencii aj marketplaces stúplo oproti roku 2023 o 27% (zdroj: Gads ui42)
- Cez našu e-commerce platformu BUXUS sa nám podarilo za 24 hodín sprostredkovať viac ako 50 000 nákupov vo viac ako 26 krajinách (zdroj: BUXUS)
- CPA na našich klientov klesla o 2% - a to aj napriek zvýšenému CPC (zdroj: Gads ui42)
- Počet impresií reklám našich klientov YOY stúpla o 24% (zdroj: Gads ui42)