Brand awareness
Čo to znamená
Brand awareness v slovenčine znamená povedomie o značke. Tento pojem opisuje stupeň, v ktorom sú ľudia oboznámení s danou značkou, jej produktami alebo službami.
Viac info
Brand awareness zahŕňa nielen znalosť značky, ale aj asociácie, ktoré si ľudia spájajú s danou značkou a jej produktami. Zvýšenie brand awarenessu je dôležité pre úspešnosť značky, pretože pomáha zvyšovať dôveru a lojalitu zákazníkov, taktiež pomáha v boji proti konkurencii. Firmy môžu zvýšiť povedomie o svojej značke prostredníctvom rôznych marketingových aktivít, ako sú reklamné kampane, sociálne siete, PR aktivity a ďalšie.
Brand awareness
Budovanie povedomia o značke (angl. brand awareness) je dlhodobý proces, ktorý je ideálne začať priamo pri práci ľudí v e-shope. Potom sa oveľa jednoduchšie komunikuje značka navonok. O jej komunikácii sme písali v kapitolách o online marketingu na sociálnych sieťach, najmä na Facebooku a v časti o obsahovom marketingu. Aj budovanie značky je aktivita, ktorú je lepšie rozbehnúť a konzultovať s odborníkmi.
Identita značky a vizuálny dizajn
Ak máte jasnú charakteristiku značky, podľa nej pripravíte identitu značky (angl. brand identity), ktorá zahŕňa okrem samotnej značky aj logo, dizajn manuál ako aj spôsob, akým komunikujete so zákazníkmi. Ak identitu značky nemáte, postupne si ju vytvoríte. Dôležité je, aby váš obsah (texty, obrázky, fotky, videá) boli vizuálne aj textovo konzistentné a adekvátne pre vašu cieľovú skupinu. Jednoducho, ak si pozriete niekoľko príspevkov toho istého e-shopu, tak musí byť na prvý pohľad jasné, že patria k sebe.
Veľmi často je postup opačný. Logo a dizajn manuál už dávno existujú a debata o značke nastane až neskôr. Pri tomto postupe sa stáva, že výsledkom debaty o budovaní značky je aj nevyhnutnosť zmeniť logo a dizajn manuál, niekedy aj samotný názov e-shopu.
Budovanie brandu ako udržateľný úspech ui42 & SLSP
Najnovšie blogové články
13 Tajných nástrojov pre optimalizáciu kampaní Google Ads: Ako na online dominanciu?
-
17.04.2024
-
5 min čítania
Koľko z marketingového budgetu dávať na brand?
-
16.04.2024
-
6 min čítania
Čo je PPC reklama a aké typy kampaní v Google Ads poznáme?
-
15.04.2024
-
8 min čítania
SEO audit odhaľuje slabé miesta: Ako na kvalitnú SEO analýzu?
-
15.04.2024
-
20 min čítania
Testovanie použiteľnosti a jeho význam
-
15.04.2024
-
7 min čítania
7 tipov pre eshopy, ako vyťažiť z Facebook reklamy maximum
-
14.04.2024
-
5 min čítania
14 tipov, ktoré vám pomôžu rozbehnúť váš eshop
-
08.04.2024
-
7 min čítania
UX dizajn: 13 zistení ako vylepšiť formuláre na web stránkach
-
08.04.2024
-
10 min čítania
5 základov pre správne škálovanie vášho e-commerce podnikania
-
02.04.2024
-
14 min čítania
Tento rok oslavujeme okrem iného AI 27. výročie
-
17.03.2024
-
6 min čítania
Nenechajte si újsť novinky zo sveta UX, programovania, analytiky a marketingu.