Ako sme vytvorili marketingovú stratégiu, ktorá priniesla klientovi žltý dres

Najšport Case Study Ako sme vytvorili marketingovú stratégiu, ktorá priniesla klientovi žltý dres

V dnešnej dobe je pre úspech akéhokoľvek e-commerce projektu kľúčové mať kvalitný a spoľahlivý e-shop a efektívnu marketingovú stratégiu. My, v ui42, preto kladieme dôraz nielen na to, ale aj na celkovú použiteľnosť webu (UX). Pri spolupráci s Najšportom sme opäť potvrdili silu one-stop shopu, pretože sme vďaka prepojeniu jednotlivých služieb zvýšili výkonnosť marketingových kampaní a oslovili väčší počet zákazníkov, čo sa prejavilo na rastúcom počte objednávok. Kombináciou marketingu a UX tak vieme priniesť vynikajúce výsledky akémukoľvek projektu. Neveríte? Presvedčte sa sami.

Výsledky spolupráce a čísla

+ 45 %

konverzný pomer (CR)

+ 30 %

priemerná hodnota objednávky

+ 52 %

transakcií/objednávok

+ 99 %

výnosy (revenue)

Spolupráca ui42 a Najšport

Všetko to začalo v roku 2018, kedy sme pre klienta riešili redizajn e-shopu a jeho migráciu na CMS BUXUS. V roku 2022 sme boli postavení pred nové zadanie – zostaviť marketingovú stratégiu a pomôcť tak dlhoročnému klientovi efektívnejšie dosahovať jeho business ciele. Ako one-stop shop agentúra sme sa rozhodli využiť potenciál našich špecialistov v každej e-commerce sfére a posunúť marketing a používateľskú skúsenosť – UX pre Najšport na nový level.

Nová marketingová stratégia pre Najšport zahŕňala správu platených kampaní na Google a sociálnych sieťach, správu porovnávačov, optimalizáciu pre vyhľadávače, mediálny nákup a stratégiu pre influencer marketing. Všetky tieto čiastkové úlohy sme riešili s dôrazom na zlepšenie používateľskej skúsenosti - UX (user experience). 

Ciele spolupráce

Kľúčové medzníky spolupráce

Priebeh projektu krok za krokom

Štartovacia pozícia uprostred sezóny 

Hoci je Najšport etablovaným predajcom sortimentu pre zimné športy, v oblasti cyklistiky bol v čase, keď sme spoluprácu zahájili, ešte nováčikom. Prípravu marketingovej stratégie sme odštartovali v lete, uprostred hlavnej sezóny. Výzva dosiahnuť pre klienta výsledky bola o to náročnejšia, že v roku 2022 zažíval slovenský e-commerce 13% pokles.

Rýchly, no dôkladný e-commerce audit a priority 

Z analýzy predchádzajúcich marketingových aktivít sme zistili, že niektoré z kanálov nevyužívali svoj potenciál naplno a iné, naopak, boli až príliš preceňované aj na úkor profitability. Na základe podielu na obrate a podielu na nákladoch sme si určili priority, vďaka ktorým sme sa vyhli nárazovým zmenám v kampaniach. Tie totiž mohli spôsobiť v PPC platformách dlhý čas na učenie sa nových nastavení a doručovať výsledky kampaní oneskorene.

UX výskum a pochopenie zákazníka 

Aby sme v každom bode novej stratégie uvažovali s vedomím vylepšenia používateľskej skúsenosti, špeciálnu pozornosť sme venovali zákazníkovi. Čo je pre neho dôležité, ako myslí, kde hľadá informácie, čo ho motivuje k nákupu a čo ho od neho naopak odrádza? Moderovaná diskusia s viacerými potenciálnymi zákazníkmi (z rôznych cieľových skupín klienta) – tzv. Focus Group, nám priniesla nový pohľad na online biznis klienta Najšport.

Kampane na Google a sociálnych sieťach

Na základe hĺbkovej analýzy kľúčových slov (pre letný aj zimný sortiment) sme získali hodnotné podklady pre platené kampane. Spolu s externými nástrojmi nám kľúčové slová pomohli aj pri optimalizácii Google kampaní, keď sme riešili segmentáciu a granuláciu produktov do menších celkov podľa výkonu. Pre maximalizáciu zásahu návštevníkov v rámci funnelu ich nákupného procesu bolo kľúčové široké škálovanie kampaní naprieč rôznymi typmi a platformami. Zmeny v reklamách sme riešili dynamicky – podľa aktuálneho dopytu klienta a trhu. Pomocou známych osobností zo segmentu sme zapracovali na podvedomí o značke Najšport.

Porovnávače cien ako stabilný konverzný nástroj

Mravčia práca – správne spracovanie dát a snaha o napárovanie čo najväčšieho počtu produktov a kategórií sa pretavila v skvelý výsledok. Už po prvých týždňoch sa z dosiaľ slabého predajného kanála stal vysokokonverzný nástroj. Ako? Pri nastavovaní platených kampaní sme využili najnovšie osvedčené nástroje na optimalizáciu nákladov pri bidingu a cien samotných produktov. Výsledkom, pri udržaní stále rovnakého PNO (podiel nákladov na obrate), bol 100% nárast reveneue.

Influencer stratégia s merateľnými výsledkami

Spoluprácu s influencermi sme povýšili na novú úroveň. Prvým krokom bolo rozdelenie cieľových skupín a relevantných influencerov. So zvolenými influencermi sme si jasne zadefinovali spoluprácu a taktiež reporting. Punc dôveryhodnosti a povedomie o značke zvýšil náš nový ambasádor – Maroš Molnár. Kreatívy s Marošom Molnárom dosiahli nielen nadpriemerné hodnotenie v metrike Engagement Rate Ranking, ale taktiež v priemere o 16 % vyššie CTR. 

UX optimalizácia 

Vďaka úvodným zisteniam z Focus Group sa nám otvorili dvere k pochopeniu zákazníckych potrieb. Na základe týchto zistení sme rozšírili detail produktu, doplnili množstvo informácií k nemu, upravili nákupný košík, implementovali odporúčané a doplnkové produkty pomocou umelej inteligencie či dokonca zaviedli predobjednávky na špecifický druh sortimentu. To všetko s cieľom zvýšiť komfort zákazníka v e-shope, odstrániť bariéry nákupu a aj bez odborného a vyškoleného asistenta predaja z kamennej predajne poskytnúť zákazníkovi profesionálne služby a servis. 

Hlavné oblasti spolupráce

  • Google Ads
  • Social Media Ads
  • SEO
  • Brand
  • Cenové porovnávače ?
  • E-commerce tipy a vylepšenia
  • Influencer marketing plán
  • Optimalizácia UX – používateľskej skúsenosti
  • Komplexné portfólio e-commerce služieb one-stop shop agentúry

Ako hodnotí našu spoluprácu Najšport?

Aktívne spolupracujeme s ui42 na marketingovej spolupráci, UI/ UX dizajne, SEO a technickej stránke webu vrátane CMS Buxusu a CRM účtovného systému Pohody. Po roku intenzívnej spolupráce na marketingu s ui42 sa nám podarilo zvýšiť výnosy obchodu. Najväčší nárast sme zaznamenali na e-shope, ako aj v kamenných predajniach v Bratislave či v Trenčíne. ui42 prichádzajú s nápadmi, ako zvýšiť predaj v kamenných predajniach aj na e-shope, ale aj ako spríjemniť používateľský zážitok zákazníkov v e-shope. Zlepšenie v porovnaní s predchádzajúcou agentúrou sme zaznamenali naprieč celým e-commerce segmentom vďaka efektívnym konzultáciam, plánovaním marketingových kampaní a mnohým ďalším aktivitám.

Vieme, že niekedy je náročné rýchlo reagovať na naše požiadavky, a o to viac sa z tejto spolupráce tešíme. Veríme, že naše spoločné plány na dosiahnutie cieľov nám pomôžu spoločne napredovať.

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.