Think Export with Google: Svetové Slovensko. To je názov konferencie, ktorá sa konala začiatkom októbra 2014 v Bratislave. Výrazný priestor medzi dvanástimi rečníkmi dostal aj riaditeľ Ui42 Martin Krupa, ktorý sa vo svojej prednáške venoval téme online predaja a jeho úspešného financovania. Zaradil sa tak k takým osobnostiam ako sú prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska, Richard Marko z ESET-u, zástupca Googlu Tomáš Kasman, či Kenneth Ryan z KPMG. 

Videozáznam z prednášky Martina Krupu

Základnou myšlienkou konferencie Think Export with Google: Svetové Slovensko je spojiť začínajucich exportérov s ich skúsenejšími predchodcami, ako aj s partnermi, ktorí im môžu v exporte veľmi pomôcť. Ide o rôznych investorov, reklamné, či kreatívne agentúry, ochrancov duchovného vlastníctva, logistické firmy, ako aj odborníkov v oblasti práva. Jedným z najdôležitejších a nepochybne neodmysliteľným článkom celej konferencie je práve spoločnosť Google, vďaka ktorému je možné robiť reklamu vo svete priamo od nás, zo Slovenska.  

Diskusie sa zúčastnili desiatky poslucháčov z online sektoru, pred ktorými sa v úlohe rečníka predstavilo dvanásť ľudí. Boli nimi Miroslav Lajčák, minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, Peter Pellegrini, minister školstva, vedy, výskumu a športu SR, Richard Marko (ESET), Vladimír Šimanský (VRM), Peter Nedeliak (UltraPlast), Juraj Vaculík (Aeromobil.com), Tomáš Kasman (Google), Michaela Jacová (Neulogy Ventures), Martin Krupa (Ui42), Zuzana Hečko (Allen&Overy), Kenneth Ryan (KPMG) a diskusiu uzatváral prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska.  

Ako už bolo povedané, spoločnosť Ui42 počas konferencie zastupoval jej riaditeľ Martin Krupa, ktorý sa internetom a webom venuje profesionálne od roku 1996. S prítomnými hosťami sa podelil o svoje bohaté skúsenosti, ktoré sa týkali najmä online predaja rôznych populárnych slovenských webov. Poukázal taktiež na to, že na úspešný online predaj je potrebný kvalitný produkt s konkurenčnou cenou. Jedným z najzaujímavejších bodov Martinovej prednášky bola téma samotného financovania online predaja.

Martin Krupa sa zaujíma najmä o oblasť user experience (UX) alebo usability, po slovensky použiteľnosť webov, webových aplikácií, intranetov, ale aj softvéru vôbec. Propaguje tému použiteľnosti webov a aplikácií medzi odbornou verejnosťou na konferenciách aj v akademickom svete. Organizuje World usability day na Slovensku a vedie Seminár o komplexných webových aplikáciách na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Je členom Slovenskej informatickej spoločnosti.

Prezentáciu Martina Krupu z konferencie si môžete pozrieť a stiahnuť tu.