Enhanced Ecommerce a nové možnosti v oblasti segmentácie

Enhanced Ecommerce a nové možnosti v oblasti segmentácie

Ak podnikáte v online priestore, zrejme pritom pravidelne sledujete napríklad aj údaje o tom, aké množstvo ľudí navštevuje váš eshop, prípadne z akého zdroja k vám títo ľudia prichádzajú (a ak náhodou nie, tak by ste mali začať!). Poznáte však ich presné správanie v samotnom nákupnom procese? Google Analytics s implementovaným Enhanced Ecommerce (rožšírený ecommerce) vám pomôže získať detailné informácie o tom, ako sa správajú návštevníci vášho eshopu pri nakupovaní. Dokáže pritom zistiť, aké produkty si vaši zákazníci najčastejšie pridávajú do nákupného košíka, alebo aký produkt si počas svojej návštevy na webe najviac zobrazovali. Google Analytics Enhanced Ecommerce už patrí do novej generácie trackovania, ktorá pomáha majiteľom eshopov sledovať jednotlivé kroky nakupujúcich.

Segmentácia pomocou Enhanced Ecommerce

Zapnutím a implementáciou Enhanced Ecommerce v Google Analytics sa prevádzkovateľom eshopov otvára množstvo nových možností, ako lepšie sledovať výkonnosť ich elektronického obchodu. Jednou zo zaujímavých možností je aj oblasť segmentácie. Dáta nazbierané pomocou Enhanced Ecommerce možno použiť pri vytváraní rôznych segmentov z používateľov založených napríklad na nákupnom správaní, opustení košíka a iných. Všetky tieto údaje sa následne dajú použiť na vytvorenie remarketingových publík pre presnejšie cielenie jednotlivých kampaní.

Reporty „Nákupné správanie“ (Shopping Behaviour) a „Správanie v nákupnom košíku“ (Checkout Behaviour)

V tomto prípade sa jedná o funnely, ktoré zobrazujú trasy, po ktorých prechádzajú návštevníci vašej webovej stránky. Uvedené reporty možno nájsť v sekcii Konverzie – Ecommerce. V rámci reportu s označením „Shopping Behaviour“ môžete získavať informácie o nákupnom správaní návštevníkov vášho webu až po samotnú realizáciu transakcie. Report s označením „Checkout Behaviour“ zase slúži na sledovanie cesty zákazníka v nákupnom košíku, pričom získavate podrobnejší prehľad o tom, aké percento návštevníkov opustí nákupný košík v jeho jednotlivých častiach. Tieto údaje pomáhajú optimalizovať priechodnosť návštevníka cez nákupný košík a zvyšovať počet ukončených transakcií.

Segmenty

Oba spomínané reporty obsahujú viacero skrytých tlačidiel, cez ktoré môžete vytvoriť niekoľko typov Enhanced Ecommerce segmentov. Nižšie priložený obrázok graficky zobrazuje možnosti vytvorenia a práce v jednotlivých segmentoch.

  • Kliknutím na modrý stĺpec – vytvoríte segment, ktorý obsahuje všetky návštevy, ktoré sa dostali až do zvoleného kroku.
  • Kliknutím na červenú šípku – získate informácie o návštevníkoch, ktorí opustili nákupný proces vo zvolenom kroku.
  • Kliknutím na hornú časť modrého stĺpca – získate informácie o časti návštev zo zvoleného kroku. Ide o návštevy, ktoré vstúpili priamo do zvoleného kroku a nepredchádzali im žiadne prechádzajúce kroky. V prípade, že by ste chceli segmentovať všetky návštevy v danom kroku, je potrebné kliknúť na spodnú časť stĺpca.

V rámci Analýzy nákupného správania návštevníkov sa v praxi často využíva segment, v ktorom možno vidieť tých návštevníkov, ktorí si už pridali vybraný produkt do svojho nákupného košíka, nákup však aj napriek tomu neukončili. Pre vytvorenie tohto segmentu stačí jednoducho kliknúť na červenú šípku v kroku s návštevami, ktoré si pridali produkt. Následne sa vám zobrazí okno, v ktorom si môžete vytvorený segment pomenovať, zvolíte si jednu z možností výberu dát a kliknete na tlačidlo s označením potvrdiť.

Rovnakým spôsobom si môžete vytvoriť segmenty aj v rámci Analýzy nákupného košíka, kedy dokážete segmentovať návštevníkov, ktorí odišli z konkrétneho kroku v nákupnom košíku.

Enhanced Ecommerce je ideálnym riešením pre všetky eshopy bez ohľadu na ich veľkosť.

Enhanced Ecommerce vám otvára nové možnosti v oblasti segmentácie, ktorú dokážete využiť nielen na remarketing publík alebo optimalizáciu webu. Okrem spomínaných reportov a segmentácie vám pomáha získať dôležité informácie o popularite vašich produktov, miere pridávania a vyberania produktov z nákupného košíka, celkovú úspešnosť vášho produktového portfólia, výkonnosť jednotlivých produtkových kategórií a ďalšie údaje, ktorých cieľom je zvýšenie výkonnosti ehopu. Požadovaný efekt dosiahnete správnou implementáciou Enhanced Ecommerce, s čím vám radi pomôžeme. 

Ak vás téma zaujala, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám poradíme.

Prečítajte si tiež

Ďakujeme za odber!
Čoskoro dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.