YouTube
Čo to znamená
YouTube je najväčšia online platforma pre zdieľanie videí na svete. Poskytuje používateľom možnosť nahrávať, sledovať a zdieľať videá na rôzne témy, od hudby a filmov až po vzdelávanie a zábavu. YouTube je tiež významnou platformou pre marketing a reklamu.
Viac info
YouTube má obrovskú používateľskú základňu. V roku 2023 malo YouTube viac ako 2 miliardy aktívnych používateľov mesačne. To predstavuje obrovský potenciál na oslovenie veľkého množstva ľudí, a teda príležitosť pre marketing a reklamu.
YouTube ponúka rôzne typy reklamy, ktoré firmy môžu prispôsobiť svojim potrebám. Je len na firme a na konkrétnom obsahu, ktorý typ reklamy na Youtube si vyberie.
Preskočiteľné reklamy
Tieto reklamy sa zobrazujú pred, počas alebo po videu. Užívatelia ich môžu preskočiť po 5 sekundách.
Nepreskočiteľné reklamy
Tieto reklamy sa zobrazujú pred, počas alebo po videu a nemožno ich preskočiť. Trvajú maximálne 15 sekúnd.
Reklamy v banneroch
Tieto reklamy sa zobrazujú na bočnej alebo spodnej strane obrazovky počas prehrávania videa.
Reklamy v rámci videí
Tieto reklamy sú súčasťou samotného videa. Môžu byť umiestnené na začiatku, v strede alebo na konci videa. Reklamy v rámci videí môžu byť rôznych dĺžok, od 5 sekúnd až po 30 sekúnd.
YouTube ponúka taktiež aj údaje o výkone reklamy. Firmy môžu pomocou týchto údajov o výkone reklamy sledovať, ako ich reklamy fungujú. Tieto údaje im môžu pomôcť zlepšiť efektivitu svojich marketingových kampaní.
Vďaka týmto faktorom je YouTube veľmi efektívnou platformou pre marketing a reklamu. Firmy môžu prostredníctvom YouTube osloviť veľké množstvo ľudí a sledovať, ako ich reklamy fungujú, napríklad aj AB testovaním.
Najnovšie blogové články
Don’t Panic. Keep Moving. Ďakujeme za 2025!
-
22.12.2025
-
4 min čítania
Mesačný podiel návštevnosti e-shopov z AI asistentov 2025
-
16.12.2025
-
4 min čítania
Louie Case study: Keď prémiové krmivo stretne prémiovú platformu
-
02.12.2025
-
1 min čítania
Black Friday 2025 v číslach: eCommerce trh hlási medziročný pokles o 10%, no zďaleka nejde o čierny scenár
-
02.12.2025
-
4 min čítania
Case study Kompava: ONE-STOP-SHOP ako nástroj škálovania biznisu: 420% rast na poľskom trhu
-
05.11.2025
-
1 min čítania
Štátne sviatky a dni pracovného pokoja na Slovensku v roku 2026
-
31.10.2025
-
3 min čítania
Výpadok Packety a Clarity otestoval e-commerce. ui42 obstálo
-
30.10.2025
-
2 min čítania
Budovanie značky a výkon nemusia ísť proti sebe, chcite Brand Performance
-
22.10.2025
-
4 min čítania
Novinka: Zoznámte sa – toto sú kreatívci z ui42
-
21.10.2025
-
3 min čítania
Prípravy na Black Friday v plnom prúde: Nezabudli ste na nič?
-
15.10.2025
-
5 min čítania
Kontaktujte nás
Potrebujete poradiť?
Potrebujete poradiť?
Nenechajte si ujsť novinky zo sveta UX, programovania, analytiky a marketingu.
Ďakujeme za odber!