Byty v Starom Meste, Sme a ui42

Na úvod tohto blogu by som rád objasnil jeho nadpis. Medzi tromi, zdanlivo nesúvisiacimi subjektami, sa 6.10.2010 našla spojitosť. Portál www.sme.sk utorok 5.10.2010 večer zverejnil článok, ktorý odkazoval na web stránku Starého Mesta. Tú sme u nás úspešne prerobili, staráme sa o jej ďalší rozvoj a beží na našich serveroch.

 

Bežná návštevnosť portálu Starého Mesta je približne 1000 návštev denne, stránka beží plynule aj v náročnejších sekciách zasadnutí miestneho zastupiteľstva. V stredu 6.10.2010 sa však situácia radikálne zmenila. Aj Google Analytics sa nestíhal čudovať.

 

Staremesto - Google Analytics 

 

Odkaz na www.sme.sk spolu so zvýšeným záujmom o kauzu bytov v Starom meste spôsobil jedenásť násobné zvýšenie návštevnosti stránky. Stránka bola od rána ťažko dostupnou, ale úplné výpadky dlhšie ako niekoľko minút nenastávali.

 

Rozhodli sme sa situáciu riešiť radikálne, bolo jasné že v tomto prípade žiadne optimalizácie na úrovni aplikácie nemajú zmysel. Za necelé dve hodiny sme vytvorili na službe Amazon  web services nový server, nainštalovali potrebné služby na jeho chod a premiestnili sme celý web na samostatný server. Tým sme zabezpečili, ze stránka reagovala na požiadavky viditeľne lepšie a nenastávali žiadne dlhšie výpadky. Vzhľadom na rýchlosť riešenia situácia nebola úplne ideálna, ale k požadovaným informáciam sa dalo dostať. Výstrižok z tlače síce informuje, že na stránke sa poobede objavil oznam o jej preťažení, no my sme v žiadnej fáze jej úpravy nezverejnili takúto správu.

 

Staremesto - noviny

V súčasnosti je situácia opäť v normále, návštevnosť sa vrátila do mierne nadpriemerných čísel.

 

Celá táto, aj keď nie celkom príjemná udalosť potvrdila, aké výhody majú dnešné moderné web hostingové riešenia založené na cloud computingu a že naše smerovanie je výhodou pre našich zákazníkov. Ak by sme v danom prípade zvolili konvenčné riešenie, začali zhánať nový hardvérový server, trvalo by možno dva tri dni, pokiaľ by sme ho dostali do rúk a mohli sme ho správne nakonfigurovať. A to už by sme zistili, že ho ani nepotrebujeme, pretože návštevnosť sa znovu vrátila do normálu. Zákazník tak platí za reálne spotrebovaný výkon, neživí zbytočne robustné serverové riešenia, ktoré sú výkonovo nevyužité väčšinu svojej prevádzkovej doby.

 

Aké sú vaše skúsenosti s cloud computingom. Nasadili ste ho už svojim zákazníkom?