Najšport Case Study Ako sme vytvorili marketingovú stratégiu, ktorá priniesla klientovi žltý dres
V dnešnej dobe je pre úspech akéhokoľvek e-commerce projektu kľúčové mať kvalitný a spoľahlivý e-shop a efektívnu marketingovú stratégiu. My, v ui42, preto kladieme dôraz nielen na to, ale aj na celkovú použiteľnosť webu (UX). Pri spolupráci s Najšportom sme opäť potvrdili silu one-stop shopu, pretože sme vďaka prepojeniu jednotlivých služieb zvýšili výkonnosť marketingových kampaní a oslovili väčší počet zákazníkov, čo sa prejavilo na rastúcom počte objednávok. Kombináciou marketingu a UX tak vieme priniesť vynikajúce výsledky akémukoľvek projektu. Neveríte? Presvedčte sa sami.
Výsledky spolupráce a čísla
+ 45 %
konverzný pomer (CR)
+ 30 %
priemerná hodnota objednávky
+ 52 %
transakcií/objednávok
+ 99 %
výnosy (revenue)
Spolupráca ui42 a Najšport
Všetko to začalo v roku 2018, kedy sme pre klienta riešili redizajn e-shopu a jeho migráciu na CMS BUXUS. V roku 2022 sme boli postavení pred nové zadanie – zostaviť marketingovú stratégiu a pomôcť tak dlhoročnému klientovi efektívnejšie dosahovať jeho business ciele. Ako one-stop shop agentúra sme sa rozhodli využiť potenciál našich špecialistov v každej e-commerce sfére a posunúť marketing a používateľskú skúsenosť – UX pre Najšport na nový level.
Nová marketingová stratégia pre Najšport zahŕňala správu platených kampaní na Google a sociálnych sieťach, správu porovnávačov, optimalizáciu pre vyhľadávače, mediálny nákup a stratégiu pre influencer marketing. Všetky tieto čiastkové úlohy sme riešili s dôrazom na zlepšenie používateľskej skúsenosti - UX (user experience).
Ciele spolupráce
Kľúčové medzníky spolupráce
Priebeh projektu krok za krokom
Štartovacia pozícia uprostred sezóny
Hoci je Najšport etablovaným predajcom sortimentu pre zimné športy, v oblasti cyklistiky bol v čase, keď sme spoluprácu zahájili, ešte nováčikom. Prípravu marketingovej stratégie sme odštartovali v lete, uprostred hlavnej sezóny. Výzva dosiahnuť pre klienta výsledky bola o to náročnejšia, že v roku 2022 zažíval slovenský e-commerce 13% pokles.
Rýchly, no dôkladný e-commerce audit a priority
Z analýzy predchádzajúcich marketingových aktivít sme zistili, že niektoré z kanálov nevyužívali svoj potenciál naplno a iné, naopak, boli až príliš preceňované aj na úkor profitability. Na základe podielu na obrate a podielu na nákladoch sme si určili priority, vďaka ktorým sme sa vyhli nárazovým zmenám v kampaniach. Tie totiž mohli spôsobiť v PPC platformách dlhý čas na učenie sa nových nastavení a doručovať výsledky kampaní oneskorene.
UX výskum a pochopenie zákazníka
Aby sme v každom bode novej stratégie uvažovali s vedomím vylepšenia používateľskej skúsenosti, špeciálnu pozornosť sme venovali zákazníkovi. Čo je pre neho dôležité, ako myslí, kde hľadá informácie, čo ho motivuje k nákupu a čo ho od neho naopak odrádza? Moderovaná diskusia s viacerými potenciálnymi zákazníkmi (z rôznych cieľových skupín klienta) – tzv. Focus Group, nám priniesla nový pohľad na online biznis klienta Najšport.
Kampane na Google a sociálnych sieťach
Na základe hĺbkovej analýzy kľúčových slov (pre letný aj zimný sortiment) sme získali hodnotné podklady pre platené kampane. Spolu s externými nástrojmi nám kľúčové slová pomohli aj pri optimalizácii Google kampaní, keď sme riešili segmentáciu a granuláciu produktov do menších celkov podľa výkonu. Pre maximalizáciu zásahu návštevníkov v rámci funnelu ich nákupného procesu bolo kľúčové široké škálovanie kampaní naprieč rôznymi typmi a platformami. Zmeny v reklamách sme riešili dynamicky – podľa aktuálneho dopytu klienta a trhu. Pomocou známych osobností zo segmentu sme zapracovali na podvedomí o značke Najšport.
Porovnávače cien ako stabilný konverzný nástroj
Mravčia práca – správne spracovanie dát a snaha o napárovanie čo najväčšieho počtu produktov a kategórií sa pretavila v skvelý výsledok. Už po prvých týždňoch sa z dosiaľ slabého predajného kanála stal vysokokonverzný nástroj. Ako? Pri nastavovaní platených kampaní sme využili najnovšie osvedčené nástroje na optimalizáciu nákladov pri bidingu a cien samotných produktov. Výsledkom, pri udržaní stále rovnakého PNO (podiel nákladov na obrate), bol 100% nárast reveneue.
Influencer stratégia s merateľnými výsledkami
Spoluprácu s influencermi sme povýšili na novú úroveň. Prvým krokom bolo rozdelenie cieľových skupín a relevantných influencerov. So zvolenými influencermi sme si jasne zadefinovali spoluprácu a taktiež reporting. Punc dôveryhodnosti a povedomie o značke zvýšil náš nový ambasádor – Maroš Molnár. Kreatívy s Marošom Molnárom dosiahli nielen nadpriemerné hodnotenie v metrike Engagement Rate Ranking, ale taktiež v priemere o 16 % vyššie CTR.
UX optimalizácia
Vďaka úvodným zisteniam z Focus Group sa nám otvorili dvere k pochopeniu zákazníckych potrieb. Na základe týchto zistení sme rozšírili detail produktu, doplnili množstvo informácií k nemu, upravili nákupný košík, implementovali odporúčané a doplnkové produkty pomocou umelej inteligencie či dokonca zaviedli predobjednávky na špecifický druh sortimentu. To všetko s cieľom zvýšiť komfort zákazníka v e-shope, odstrániť bariéry nákupu a aj bez odborného a vyškoleného asistenta predaja z kamennej predajne poskytnúť zákazníkovi profesionálne služby a servis.
Hlavné oblasti spolupráce
- Google Ads
- Social Media Ads
- SEO
- Brand
- Cenové porovnávače ?
- E-commerce tipy a vylepšenia
- Influencer marketing plán
- Optimalizácia UX – používateľskej skúsenosti
- Komplexné portfólio e-commerce služieb one-stop shop agentúry
Ako hodnotí našu spoluprácu Najšport?
Aktívne spolupracujeme s ui42 na marketingovej spolupráci, UI/ UX dizajne, SEO a technickej stránke webu vrátane CMS Buxusu a CRM účtovného systému Pohody. Po roku intenzívnej spolupráce na marketingu s ui42 sa nám podarilo zvýšiť výnosy obchodu. Najväčší nárast sme zaznamenali na e-shope, ako aj v kamenných predajniach v Bratislave či v Trenčíne. ui42 prichádzajú s nápadmi, ako zvýšiť predaj v kamenných predajniach aj na e-shope, ale aj ako spríjemniť používateľský zážitok zákazníkov v e-shope. Zlepšenie v porovnaní s predchádzajúcou agentúrou sme zaznamenali naprieč celým e-commerce segmentom vďaka efektívnym konzultáciam, plánovaním marketingových kampaní a mnohým ďalším aktivitám.
Vieme, že niekedy je náročné rýchlo reagovať na naše požiadavky, a o to viac sa z tejto spolupráce tešíme. Veríme, že naše spoločné plány na dosiahnutie cieľov nám pomôžu spoločne napredovať.
Kontaktujte nás
Chcete aj vy jedinečnú marketingovú stratégiu?
-
Boris Henezi
Sales Executive