Aké sú výhody hotových platform v porovnaní s programovaním stránok "na mieru"? A naopak nevýhody? 

Ak chcete vytvoriť webovú aplikáciu, ktorá má byť priekopnícka, výnimičná a unikátna svojou funkčnosťou tak môžete uvažovať o "vývoji na zelenej lúke". Avšak aj v takomto prípade si to dobre rozmyslite. 
Vyrobiť web prakticky na mieru umožňujú aj mnohé platformy. Pri ich výbere sa pýtajte ľudí, ktorí na nich majú niečo už v živej prevádzke a nechávajú si do toho robiť úpravy, že ako často počujú od dodávateľa "toto sa nedá", alebo "toto by bolo príliš drahé a komplikované".

Keď si vyberiete nejakú platformu, samozrejme sa ku nej naviažete na dosť dlho a častokrát aj na dodávateľa, ktorý vám v nej vytvorí web. Ak si však necháte niečo vytvoriť čisto na mieru, tak ste sa s najväčšou pravdepodobnosťou úplne naviazali na konkrétneho dodávateľa, alebo dokonca jediného programátora (!), ktorý vám v tom bude vedieť robiť úpravy.

Odporúčam nevymýšlať koleso, ktoré už existuje. Zväčša vymyslíte niečo, čo aj tak nebude dokonalé a takmer určite to bude drahšie.

Avšak omnoho dôležitejšie ako samotná technologická platforma je konkrétny tím ľudí, ktorí vám budú web realizovať.
Ak si s niekým komunikačne nesadnete, ťažko spolu s ním vytvoríte dobrý web. Pre vytvorenie dobrého webu je nevyhnutné veľa navzájom komunikovať.

Aké prvky by mal obsahovať dobrý web?

To je ako s motorovým vozidlom. Aké by malo obsahovať prvky?
Ak ho chcete používať na prepravu stavebného materiálu, tak určite vyklápaciu korbu s dostatočnou nosnosťou.
Ak na prepravu osôb na dovolenku, tak dostatočné množstvo dostatočne pohodlných sedadiel pre ľudí a adekvátny batožinový priestor.
Ak na frajerinu, tak odporúčam motorku...

S webmi je to podobne. Musia obsahovať prvky ktoré slúžia cieľu na ktorý je web určený.

Návrh každého webu by mal preto začínať otázkami: 
1. Kto má byť návštevníkom webu?
2. Čo by mal návštevník na webe urobiť? resp. Na aký cieľ web slúži?
3. Akými spôsobmi a kam presne  sa na web majú návštevníci dostať?

Keď v tom máte jasno, tak vám aj priemerne zručný architekt webu nezabudne navrhnúť prvky, ktoré sú pre váš účel najčastejšie s úspechom používané inými webmi.

Čo je aktuálne in a out - z pohľadu layoutu, obsahu, platformy a pod.? 

Pri layoute je in je vzdušnosť, bez zbytočností, názornosť, pomáhajú intuitívne originálne videá.
Keď by som mal vypichnúť pár zaujímavostí, tak takmer všade sa hodí "fat footer", častokrát je vhodné použiť "mega menu" a pri rozsiahlejších katalógoch sa osvedčuje "faceted search".
Out je stránka, kde je všetko naraz s množstvom drobného textu. Out sú tiež menu, ktoré sú usporiadané podľa "odbornej hantírky" namiesto toho, aby boli usporiadané tak, aby im návštevníci rozumeli.

Pre obsah je in byť stručný, výstižný, jasný a prelinkovaný so súvisiacim obsahom a mediálnym obsahom. A hlavne originálny vlastný obsah najmä čo sa týka textu. Najlepšie aj obrázky.
Out je ťažkopádny text písaný pôvodne pre iné médium ako pre web. Kopírovať texty z iných webov na svoj web je tiež úplne out.

Čo sa týka platformy, tam by som to nevidel na jasné In ani Out. Aj keď majú isté technológie najväčšiu popularitu za sebou neznamená, že nemôžu byť vhodné pre váš web. Podobne, ak je nejaká platforma práve In, to nemusí znamenať, že je najrozumnejšie si ju iba preto zvoliť.
Pri zvažovaní platformy by som omnoho väčšiu váhu dával tomu, čo chcete s webom docieliť a ako ju viete prevádzkovať a vyberať platformu podľa toho. Nezabudnúť na to, že vám to budú robiť konkrétni ľudia. Niekedy môže byť lepším rozhodnutím zvoliť si platformu, ktorá nie je až taká populárna, avšak ľudia, ktorí vám ju nasadia sú s vami ako s ľuďmi kompatibilní, než si zvoliť "najlepšiu platformu", avšak pracovať na nej s dodávateľom, s ktorým je práca utrpením.

Čomu sa treba pri tvorbe webstránky vyvarovať?

Rozhodne nezačínajte navrhovať a už vôbec nie programovať, web stránku bez toho, aby ste mali jasno v tom, aký je jej hlavný cieľ. Keď nemáte jasno v tom aký je cieľ, je pomerna malá šanca, že ho dosiahnete.

Neriešte na začiatku grafický dizajn. Riešte najprv akú má mať stránka informačnú architektúru.
Vyberať si dodávateľa na web podľa toho aké grafické skice dal do výberového konania, je čistá lotéria.

Nečakajte, že si dáte urobiť web a dodávateľ vám ho celý urobí a vy iba na konci poviete pár kozmetických úprav a bude to hotovo. A že potom vy už nič nebudete robiť a web bude sám predávať, alebo komunikovať s klientami. Nebude.
Zabezpečte si dostatok ľudí a času aj na prípravu obsahu a obsluhovanie procesov, ktoré na vašej strane web vyžaduje.

Kde robia majitelia stránok najčastejšie chyby? 

Najfatálnejšou chybou je robiť web bez ujasnenia si jeho zmyslu.

Medzi časté chyby patrí keď uveríte nesprávnemu človeku, ktorý sa vydáva za odborníka a sústredíte sa na nepodstatné veci a dôležité vám uniknú.

Nesprávne je aj očakávanie, že celý web sa dá urobiť aj prevádzkovať bez nejakej práce. Web vám neurobí dodávateľ bez vášho značného pričinenia najmä pri jeho návrhu, ale aj testovaní a dolaďovaní a napĺňaní obsahu. A tiež web sám nefunguje. Treba sa mu venovať, sledovať čo na ňom ľudia robia a čo nerobia a neustále ho vylepšovať. Pretože čo nerastie a sa nerozvíja, to hynie.
Alokujte si dostatok zdrojov, ľudských aj finančných, jednak na vývoj webu, ale aj na jeho prevádzkovanie a rozvoj.

Od čoho sa odvíja návštevnosť webu? A ako sa dá zvýšiť? 

Návštevnosť webu sa odvíja od toho:
Ako robíte eMarketing - PPC, SEO, linkbuilding, affiliate, newslettery, sociálne mádiá, ale aj formy klasického marketingu.
Avšak tiež od toho, ako sa ľudia, ktorých privediete na web na ňom zorientujú a dokážu urobiť to, čo im marketing sľuboval a prečo vlastne na web prišli.
Zvýšiť návštevnosť sa dá buď zvýšením množstva práce, ktorú venujete eMarketingu, alebo zvýšením reklamného budgetu, alebo zabezpečovaním, aby ľudia, ktorí už na váš web raz prišli mali chuť tam prísť znova. Sami si musíte vybrať, aká kombinácia týchto činností je pre vás najvhodnejšia.
Isté je iba to, že ak nič nebudete robiť, ľudia na váš web nebudú chodiť.

Prečítajte si aj článok v HN Web môžete mať aj bez programátora za pár eur, ktorý vznikol aj na základe mojich vyššie uvedených odpovedí.