Ako sme vďaka UX úspešne redizajnovali webstránku

Northfinder Case Study Ako sme vďaka UX úspešne redizajnovali webstránku

Kto je Northfinder?

Značka Northfinder sa dnes právom zaraďuje k etablovaným výrobcom kvalitného outdoorového oblečenia v strednej a východnej Európe. Po jej prémiových výrobkoch siahajú nielen profesionálny športovci (lyžiari, skialpinisti, turisti a pod.) a vášniví milovníci pohybu v exteriéri. Northfinder oblieka aj slovenskú horskú záchrannú službu a vrcholových športovcov v celom svete. Klient prostredníctvom webstránky aktuálne pôsobí na šiestich rôznych trhoch (SK, CZ, HU, PL, RO, SI).

Spolupráca a zadanie

Hlavnou požiadavkou klienta bolo zvýšenie konverzného pomeru objednávok. Zadaním bol redizajn webovej stránky, ktorý by nielen zvýraznil prémiovosť produktov Northfinder, ale taktiež vytvoril prehľadnejšiu orientáciu pre zákazníkov. Tých, ktorí sa v oblasti outdoorového oblečenia nevyznajú, ale taktiež tých, ktorí nakupujú fashion outdoor oblečenie pre potreby rôznych aktivít. To všetko s dôrazom na používateľskú skúsenosť – UX, vďaka ktorej bude web pre návštevníkov prehľadný, intuitívne sa v ňom vyznajú a pri nákupnom procese nenarazia na žiadne prekážky.

Ciele spolupráce

  • Zvýšenie konverzného pomeru
  • Zvýraznenie pozicioningu značky
  • Používateľsky príjemnejšia webstránka
  • Prehľadnejšia orientácia pre nezainteresovaných návštevníkov webstránky
  • Zníženie dotazov na zákaznícku podporu
  • Zníženie množstva vratiek

Hlavné služby, ktoré sme klientovi dodávali

  • UX audit pôvodnej verzie webu
  • Diskusné skupiny
  • Nemoderované používateľské testovanie pôvodnej verzie webu
  • Používateľský výskum v rámci vlastnej uzatvorenej skupiny na sociálnej sieti
  • UI návrh nového riešenia webstránky

Kľúčové medzníky spolupráce

Definovanie cieľov

V rámci úvodného workshopu sme si s klientom určili a pomenovali všetky potrebné vstupy (business požiadavky, technologické potreby atď.), aby sme zistili jeho očakávania, ciele a taktiež spoznali cieľovú skupinu zákazníkov. 

Používateľský výskum

V ui42 sme presvedčení, že úspech produktu spočíva v poznaní potrieb a očakávaní koncového zákazníka. Práve preto sme tento projekt odštartovali zákazníckym výskumom. 

Hlavnými bodmi kvalitatívneho používateľského výskumu bolo definovanie cieľových skupín, zistenie ich potrieb a očakávaní (v rámci diskusných skupín), ktoré v súvislosti s nákupom outdoor oblečenia majú. Súčasťou výskumu bolo pomenovanie nedostatkov a slabých miest v rámci aktuálnej webstránky, vytvorenie detailného popisu zákazníckej “cesty webom” a prieskum očakávaní cieľovej skupiny v oblasti benefitov a vernostného systému.

Diskusné skupiny

ui42 outdoor fashion komunita

V snahe získať čo najviac zákazníckej spätnej väzby sme v začiatkoch projektu, okrem diskusných skupín, vytvorili aj vlastnú outdoor fashion komunitu. Túto komunitu tvorilo približne 15 členov, od príležitostných športovcov až po športových nadšencov. Cieľom vytvorenia tejto komunity bola neustála validácia našich nápadov a návrhov počas celej doby trvania projektu. Členovia nám poskytovali názory na navrhnuté funkcionality, diskutovali s nami na konkrétne témy (napr. vernostné programy), alebo testovali použiteľnosť čiastkových dizajnových návrhov. Vďaka tejto aktivite sme vedeli urobiť správne rozhodnutia takmer okamžite.

Zákaznícka cesta

Po uskutočnení diskusných skupín, sme na základe analýzy zistení, vytvorili zákaznícku cestu. Definovali sme jednotlivé fázy, kľúčové prípady a identifikovali prípadné problémové oblasti. Ďalej nasledovala tvorba detailnej obsahovej mapy pre jednotlivé stránky e-shopu.

Ako hodnotí našu spoluprácu Northfinder?

Práca na UX s ui42 bola nad naše očakávania. Proaktivita, samostatnosť a profesionalita bola súčasťou celej spolupráce, preto za NORTHFINDER spoluprácu s tímom Dušana Vereša vrelo odporúčam.

Chcete aj vy nakopnúť vaše online podnikanie?

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.