- Ako sme úspešne nakopli PPC kampane

Ahooy Case Study - Ako sme úspešne nakopli PPC kampane

Kto je Ahooy?

www.ahooy.sk je unikátny e-shop, kde si na svoje príde každý, kto má rád kvalitné tričká, mikiny, doplnky a najnovšie i čelenky s originálnym vzhľadom. Zakladatelia e-shopu Ján a Marián Gondovci neustále dopĺňajú ponuku s novým tematickým dizanom či vtipnými návrhmi, ktoré tlačia na vyberané druhy textílií nielen pre dámy a pánov, ale i pre deti či dokonca celú rodinu. Stačí si zvoliť obľúbený motív (šport, turistika, láska, jednorožec atď.) a unikátny kúsok oblečenia už o pár dní dopĺňa kohokoľvek, kto chce svojmu šatníku vdýchnuť kúsok jedinečnosti.

Spolupráca Ahooy a ui42

Spolupráca s Ahooy nie je pre naše tímy ničím novým. Po tom, ako sme spoločnými silami z pôvodného e-shopu, ktorý brzdil ich rast, vytvorili e-shop na mieru fungujúci na CMS BUXUS, a prepojili ho na ostatné systémy (ERP systém, štítkovací systém a pod.), nastal čas vrhnúť sa dôkladnejšie na účinné PPC kampane, ktoré by dokázali navýšiť jeho zisk. Zadanie znelo jasne – keďže si v Ahooy chceli sociálne siete spravovať naďalej vo vlastnej réžii, zamerali sme sa na Google Ads. Výzva bola o to väčšia, že spolupráca začala v októbri, akurát v čase, kedy sezóna v e-commerce naberá na obrátkach.

Ciele spolupráce

V oblasti PPC reklamy prostredníctvom Google Ads sme sa zamerali na zvýšenie počtu objednávok v e-shope, celkových tržieb a napokon vytvorenie efektívnych vianočných kampaní. Presné ciele sme si stanovili pomocou medziročného porovnania v jednotlivých mesiacoch štvrtého kvartálu.

Výsledky spolupráce

Výsledkom je nárast tržieb v medziročnom porovnaní práve v rozmedzí mesiacov október – december 2020 versus október – december 2021. Krivka výnosov dosiahla v určitých momentoch viac než 200% nárast.

Priebeh projektu krok za krokom

Október – začíname

Začiatok spolupráce sa niesol v znamení nastavení nových, ale i optimalizácii už existujúcich kampaní. Rezervy, ktoré sme sa rozhodli pretaviť v efektívnejšie nastavenia, sa objavili predovšetkým vo vyhľadávacích a discovery reklamách (reklamy v kanáloch Youtube a Gmail). Náš zásah spočíval najmä v efektívnejšom pokrytí kľúčovými slovami a taktiež vyladení nedostatkov v oblasti UX, ktoré sa podpísali aj na výsledkoch v daný mesiac. Hoci sme svoj stanovený cieľ splnili, ešte stále bol priestor a možnosti mnohé zlepšiť. 

Výsledky v mesiaci október

+ 123 %

Medziročný nárast konverzií

+ 172 %

Medziročné zvýšenie obratov

November – prelamujeme ľady

Okrem doladenia spomínaných nedostatkov, ktoré boli tŕňom v oku z pohľadu používateľskej prívetivosti, je november mesiacom, kedy vianočné nakupovanie začína naberať na obrátkach. Oba tieto faktory značne ovplyvnili aj naše výsledky.

Výsledky v mesiaci november

+ 165 %

Medziročný nárast konverzií

+ 209 %

Medziročné zvýšenie obratov

December – úspešne experimentujeme

V rámci vyvrcholenia štvrtého kvartálu a vianočných nákupov s ním spojených sme siahli po navýšení kreditu pre Google Ads reklamy. Dôvod? Práve tento kanál sa ukázal ako kľúčový zdroj konverzií (až 44% z celkového množstva). A výsledok, v podobe vyšších obratov, na seba nenechal dlho čakať.

Výsledky v mesiaci december

+ 80 %

Medziročný nárast konverzií

+ 141 %

Medziročné zvýšenie obratov

V čom všetkom sme nakoniec zasiahli

I napriek tomu, že hlavným nástrojom k dosiahnutiu vyšších tržieb bolo vytvorenie nových a nastavenie už existujúcich PPC kampaní v Google Ads, významnú rolu zohralo upozornenie na niektoré nedostatky z pohľadu UX. Práve tie mohli  spôsobiť brzdu, ktorá bola dôvodom neuskutočnenej konverzie zo strany návštevníka stránky. Ich odhalenie a následné odstránenie výrazne prispelo k nad očakávania pozitívnemu výsledku. Používateľská skúsenosť totiž patrí k významnej časti skladačky s názvom e-shop, ktorá prispieva k dosiahnutiu konverzií (nákup, vyplnenie formulára ai.). V náväznosti na to programátori ui42 web www.ahooy.sk naďalej vylaďujú na základe SEO analýzy. Budúcnosť e-shopu s jeho jedinečným tovarom smeruje svoju víziu do susedných Čiech.

Ako hodnotí našu spoluprácu Ahooy?

Sme radi, že sa nám v spolupráci s ui42 neustále darí nachádzať nové spôsoby, ktoré nám pomáhajú napredovať. Začali sme e-shopom na BUXUS-e a dostali sme sa až k performance marketingu. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť, lebo pri chalanoch z uička nikdy neviete čo vymyslia, aby vám pomohli s online biznisom.

Ján Gonda

Chcete aj vy nakopnúť vaše online kampane?

Ozvite sa nám a dohodnime si nezáväznú konzultáciu. Môžeme sa stretnúť osobne alebo online.