Case Study - automatizované odporúčania produktov

Pexo Case Study - automatizované odporúčania produktov

Zadanie

Zadanie od PEXO znelo jasne – posunúť stránky e-shopu na novú úroveň, nielen s cieľom získať viac objednávok, ale taktiež poskytnúť zákazníkom jednoduchšie a príjemnejšie nakupovanie. Riešením, ktoré navyše odbremení administrátorov e-shopu, je automatické odporúčanie produktov na základe umelej inteligencie, ktoré sme sa rozhodli v e-shope PEXO implementovať. 

Ciele spolupráce

  • zautomatizované odporúčanie ?
  • relevantnejšie produkty v sekcii odporúčané produkty
  • vyšší konverzný pomer v rámci objednávok
  • lepší používateľský zážitok z nakupovania
  • zlepšenie celkovej výkonnosti e-shopu

Produktová stránka

Odporúčané produkty sa zobrazujú vo veľkom detaile produktu, kde si návštevník stránky pod informáciami k produktu nájde tipy na sortiment, ktorý si ostatní zákazníci spolu s vybraným produktom kupujú najčastejšie. Účinný cross-sell je riešený malým detailom produktov vo forme carrouselu.

9,9 %

miera prekliku (CTR)

6,7 %

konverzný pomer (CR)

Pop-up okno

Druhým miestom, kam sme sa odporúčací nástroj rozhodli implementovať, je pop-up vyskakovacie okno. Slúži ako potvrdenie o vložení do košíka a zároveň rozcestník k ďalšej akcii. Tou je možnosť dokončiť nákup a presmerovanie do košíka, návrat k ďalšiemu prehliadaniu produktov alebo opäť zoznam odporúčaných produktov, ktoré by ho mohli v súvislosti s jeho výberom zaujať.

13,8 %

miera prekliku (CTR)

25,2 %

konverzný pomer (CR)

Košík

Odporúčací nástroj našiel umiestnenie aj v poslednom kroku nákupného procesu – v košíku, ako súčasť pravého bočného menu. Aj v tejto chvíli má tak zákazník možnosť doplniť svoju objednávku o produkty, ktoré nástroj vyhodnotí ako najpravdepodobnejšie, ktoré by ho mohli zaujať.

2,2 %

miera prekliku (CTR)

10 %

konverzný pomer (CR)

Kľúčové zistenia pre implementáciu odporúčacieho nástroja

?

Tento projekt potvrdil fakt, že odporúčací nástroj má svoje opodstatnenie na viacerých miestach na webstránke. Pri spolupráci s PEXO sme zistili, že pri porovnaní umiestnenia odporúčacieho nástroja dosiahlo najlepšie výsledky pop-up okno. V sledovanom období jedného mesiaca tento prvok v kombinácii s umelou inteligenciou vygeneroval až 8,7 % podiel obratu. V porovnaní s odporúčaním vo veľkom detaile a košíku bol najvýkonnejší.

Vďaka relevantnému odporúčaniu si napríklad zákazník nakupujúci peračník vložil do košíka aj súvisiace produkty ako pero alebo ceruzku a e-shop tak úspešne využil cross-sell bez potreby zásahu administrátora alebo zložitých nastavení párovania produktov. Konverzná miera vyskakovacieho okna dosiahla pozoruhodné výsledky vďaka tomu, že odporúčací nástroj zobrazil komplementárne produkty, ktoré sú v nižšej cene.

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.