E-shop od nápadu po úspech: Black Friday a Vianoce

Zopár dobrých rád a postrehov z knihy E-shop od nápadu po úspech k top sezónnym vrcholom z pohľadu e-shopera - hlavne Black Friday a Vianociam.

Akcie a zľavy

Akcie a zľavy sú bežnou súčasťou predaja aj v e-shopoch. Pre akcie a zľavy existuje viac odporúčaní, aby boli efektívne a aby ste ich neponúkali zbytočne:

  • Akcia musí mať vlastnú cieľovú stránku (landing page), napríklad vianočné darčeky.
  • Odkaz na akciu musí byť z úvodnej stránky e-shopu.
  • Informácia o akcii musí byť na stránkach produktov, ktoré sú v akcii.
  • Akcia musí byť v porovnávačoch pri akciových produktoch a musí byť zvýraznená aj v Google AdWords reklame.
  • Odkaz na akciu musí byť aj v kategóriách produktov, ktoré sú v akcii.
  • Pri akciách nevytvárajte jednorazové stránky, ale berte do úvahy aj SEO a vytvorte akciové stránky, po ktorých je dlhodobý dopyt.
  • Pri akciách a zľavách je urgencia dobrou motiváciou, t. j. keď akcia alebo zľava je časovo obmedzená napríklad na víkend. Pre zákazníkov je to veľká motivácia nakúpiť. Odpočítanie času do ukončenia akcie alebo zľavy viete využiť aj v Google AdWords reklamách. Ak používate online nástroje na pop-up notifikácie v e-shope, zobrazte cez ne aj aktuálne akcie.

Vianočná sezóna

Vianočná sezóna je pre mnohé e-shopy najrušnejšou časťou roka, kedy predajú najviac tovaru. Trvá dlhšie, než sa na prvý pohľad zdá. Sezónne vyhľadávania spojené s darčekmi začínajú už v októbri. Ľudia nakupujú darčeky už začiatkom novembra.

Prvým vrcholom sezóny je Čierny piatok (Black Friday), ktorý je prevzatý zo Spojených štátov amerických, kde to je tradične voľný piatok po sviatku Vďakyvzdania (Thanksgiving) a Američania ho využívali na predvianočné nákupy.

Vianočná sezóna nekončí Štedrým dňom, ale pokračuje výpredajmi až do januára. Zákazníci v tomto období vyhľadávajú frázy spojené s výrazmi „black Friday“, „deň dopravy zadarmo“, „darčeky a tipy“. Rastie sledovanosť videa, ako aj vyhľadávania cez mobilné zariadenia. Používatelia často hľadajú inšpiráciu v obsahu typu Urob si sám (Do It Yourself − DYI), Ako na to (How to). Miera konverzie sa v predvianočnom období zvyšuje.

zdroj Google: Objem vyhľadávaní kľúčových slov súvisiacich s vianočnou sezónou od októbra do konca roka