Prinášame vám zaujímavú kapitolu z knihy Martina Krupu E-shop od nápadu po úspech. Súčasná doba môže byť vhodná pre niektoré e-commerce subjekty na generálku a upratovanie v prospech ďalšieho úspešného rozvoja e-shopu.
Prinášame vám zaujímavú kapitolu z knihy Martina Krupu E-shop od nápadu po úspech. Súčasná doba môže byť vhodná pre niektoré e-commerce subjekty na generálku a upratovanie v prospech ďalšieho úspešného rozvoja e-shopu.
Základný audit e-shopu by mal obsahovať analýzu samotného používateľského rozhrania e-shopu, jeho webovej analytiky a SEO, ako aj porovnanie s konkurenciou a analýzu marketingových aktivít vrátane PPC kampaní a sociálnych sietí.
Tento audit sa dá použiť pri redizajne e-shopu, pri návrhu novej informačnej architektúry, ale aj pri rozhodovaní o prioritách v rozvoji e-shopu, prípadne aj pri úvahe o prípadnej kúpe e-shopu.
Analýza konkurenčného prostredia
Aký je aktuálny trhový podiel konkurenčných e-shopov a aké sú ich hodnotenia?
Aký je trhový podiel môjho e-shopu? Ako to sledovať?
- Google.sk
 - Heureka.sk
- Heureka Sortiment Report obsahuje kľúčové údaje pre pracovníkov e-shopov zodpovedných za štruktúru sortimentu a cenotvorbu. Kľúčové údaje zahŕňajú počet konkurentov ponúkajúcich produkt, porovnanie ceny e-shopu s trhom, možnosť zoradiť podľa popularity produktu na Heureke atď. Majú podobu exportu dát vo voliteľnom formáte (XLS, XML a CSV) a sú dostupné neustále online. V prípade cien report neobsahuje mená konkurenčných e-shopov, ukazuje len cenové rozvrstvenie na trhu. Sortiment Report je určený len pre e-shopy s certifikátom Overené zákazníkmi.
 
 
E-shop – UX a UI
Aká je používateľká skúsenosť a používateľské rozhranie (User Experience & User Interface)?
- Hlavná stránka, produktová stránka, zoznam produktov, obslužné stránky, fulltextové vyhľadávanie, fazetové vyhľadávanie
 - Analýza nákupného košíka a objednávky
 
Google Analytics základný audit
- Kontrola kódu na stránke
 - Testovacia objednávka a kontrola merania objednávok
 - Kontrola nastavení (vyhľadávanie, e-commerce modul, filtre)
 - Kontrola označení kampaní
 - Odporúčanie pre vyhodnocovanie efektivity webu a marketingových kampaní
 
Google AdWords základný audit
Ako vyhodnotiť, ktorá časť Google AdWords kampane funguje? (kľúčové slová, skupiny produktov, reklamné texty)
- Štruktúra kampaní
 - Technické nastavenia kampaní
 - Kľúčové slová
 - Reklamné texty
 - Cieľové stránky (landing pages)
 - Ceny za klik a rozpočty
 - Rozšírenia kampaní
 - Navrhovaný postup úprav
 
Základná kontrola onpage SEO
- Robots.txt
 - H1 značka − hlavný nadpis stránky
 - Title značka
 - Meta description značka
 - URL
 - Head značka
 - Link building cez partnerské weby
 
Sociálne siete
- Súčasné využívanie sociálnych sieti
 - Preskúmanie konkurenčných firiem
 - Cieľ komunikácie cez sociálne siete
 - Návrh komunikácie na sociálnych sieťach
 
Odporúčania pre rozvoj e-shopu
- Cieľ stratégie
 - Taktické kroky
 - Pravidelné aktivity
 - Konzultácia na osobnom meetingu