Prinášame vám zaujímavú kapitolu z knihy Martina Krupu E-shop od nápadu po úspech. Súčasná doba môže byť vhodná pre niektoré e-commerce subjekty na generálku a upratovanie v prospech ďalšieho úspešného rozvoja e-shopu.
Prinášame vám zaujímavú kapitolu z knihy Martina Krupu E-shop od nápadu po úspech. Súčasná doba môže byť vhodná pre niektoré e-commerce subjekty na generálku a upratovanie v prospech ďalšieho úspešného rozvoja e-shopu.
Základný audit e-shopu by mal obsahovať analýzu samotného používateľského rozhrania e-shopu, jeho webovej analytiky a SEO, ako aj porovnanie s konkurenciou a analýzu marketingových aktivít vrátane PPC kampaní a sociálnych sietí.
Tento audit sa dá použiť pri redizajne e-shopu, pri návrhu novej informačnej architektúry, ale aj pri rozhodovaní o prioritách v rozvoji e-shopu, prípadne aj pri úvahe o prípadnej kúpe e-shopu.
Analýza konkurenčného prostredia
Aký je aktuálny trhový podiel konkurenčných e-shopov a aké sú ich hodnotenia?
Aký je trhový podiel môjho e-shopu? Ako to sledovať?
- Google.sk
- Heureka.sk
- Heureka Sortiment Report obsahuje kľúčové údaje pre pracovníkov e-shopov zodpovedných za štruktúru sortimentu a cenotvorbu. Kľúčové údaje zahŕňajú počet konkurentov ponúkajúcich produkt, porovnanie ceny e-shopu s trhom, možnosť zoradiť podľa popularity produktu na Heureke atď. Majú podobu exportu dát vo voliteľnom formáte (XLS, XML a CSV) a sú dostupné neustále online. V prípade cien report neobsahuje mená konkurenčných e-shopov, ukazuje len cenové rozvrstvenie na trhu. Sortiment Report je určený len pre e-shopy s certifikátom Overené zákazníkmi.
E-shop – UX a UI
Aká je používateľká skúsenosť a používateľské rozhranie (User Experience & User Interface)?
- Hlavná stránka, produktová stránka, zoznam produktov, obslužné stránky, fulltextové vyhľadávanie, fazetové vyhľadávanie
- Analýza nákupného košíka a objednávky
Google Analytics základný audit
- Kontrola kódu na stránke
- Testovacia objednávka a kontrola merania objednávok
- Kontrola nastavení (vyhľadávanie, e-commerce modul, filtre)
- Kontrola označení kampaní
- Odporúčanie pre vyhodnocovanie efektivity webu a marketingových kampaní
Google AdWords základný audit
Ako vyhodnotiť, ktorá časť Google AdWords kampane funguje? (kľúčové slová, skupiny produktov, reklamné texty)
- Štruktúra kampaní
- Technické nastavenia kampaní
- Kľúčové slová
- Reklamné texty
- Cieľové stránky (landing pages)
- Ceny za klik a rozpočty
- Rozšírenia kampaní
- Navrhovaný postup úprav
Základná kontrola onpage SEO
- Robots.txt
- H1 značka − hlavný nadpis stránky
- Title značka
- Meta description značka
- URL
- Head značka
- Link building cez partnerské weby
Sociálne siete
- Súčasné využívanie sociálnych sieti
- Preskúmanie konkurenčných firiem
- Cieľ komunikácie cez sociálne siete
- Návrh komunikácie na sociálnych sieťach
Odporúčania pre rozvoj e-shopu
- Cieľ stratégie
- Taktické kroky
- Pravidelné aktivity
- Konzultácia na osobnom meetingu