Prinášame vám zaujímavú kapitolu z knihy Martina Krupu E-shop od nápadu po úspech. Súčasná doba môže byť vhodná pre niektoré e-commerce subjekty na generálku a upratovanie v prospech ďalšieho úspešného rozvoja e-shopu. 

Základný audit e-shopu by mal obsahovať analýzu samotného používateľského rozhrania e-shopu, jeho webovej analytiky a SEO, ako aj porovnanie s konkurenciou a analýzu marketingových aktivít vrátane PPC kampaní a sociálnych sietí.

Tento audit sa dá použiť pri redizajne e-shopu, pri návrhu novej informačnej architektúry, ale aj pri rozhodovaní o prioritách v rozvoji e-shopu, prípadne aj pri úvahe o prípadnej kúpe e-shopu.

Analýza konkurenčného prostredia

Aký je aktuálny trhový podiel konkurenčných e-shopov a aké sú ich hodnotenia?
Aký je trhový podiel môjho e-shopu? Ako to sledovať?

  • Google.sk
  • Heureka.sk
    • Heureka Sortiment Report obsahuje kľúčové údaje pre pracovníkov e-shopov zodpovedných za štruktúru sortimentu a cenotvorbu. Kľúčové údaje zahŕňajú počet konkurentov ponúkajúcich produkt, porovnanie ceny e-shopu s trhom, možnosť zoradiť podľa popularity produktu na Heureke atď. Majú podobu exportu dát vo voliteľnom formáte (XLS, XML a CSV) a sú dostupné neustále online. V prípade cien report neobsahuje mená konkurenčných e-shopov, ukazuje len cenové rozvrstvenie na trhu. Sortiment Report je určený len pre e-shopy s certifikátom Overené zákazníkmi.

E-shop – UX a UI

Aká je používateľká skúsenosť a používateľské rozhranie (User Experience & User Interface)?

  • Hlavná stránka, produktová stránka, zoznam produktov, obslužné stránky, fulltextové vyhľadávanie, fazetové vyhľadávanie
  • Analýza nákupného košíka a objednávky

Google Analytics základný audit

  • Kontrola kódu na stránke
  • Testovacia objednávka a kontrola merania objednávok
  • Kontrola nastavení (vyhľadávanie, e-commerce modul, filtre)
  • Kontrola označení kampaní
  • Odporúčanie pre vyhodnocovanie efektivity webu a marketingových kampaní

Google AdWords základný audit

Ako vyhodnotiť, ktorá časť Google AdWords kampane funguje? (kľúčové slová, skupiny produktov, reklamné texty)

  • Štruktúra kampaní
  • Technické nastavenia kampaní
  • Kľúčové slová
  • Reklamné texty
  • Cieľové stránky (landing pages)
  • Ceny za klik a rozpočty
  • Rozšírenia kampaní
  • Navrhovaný postup úprav

Základná kontrola onpage SEO

  • Robots.txt
  • H1 značka − hlavný nadpis stránky
  • Title značka
  • Meta description značka
  • URL
  • Head značka
  • Link building cez partnerské weby

Sociálne siete

  • Súčasné využívanie sociálnych sieti
  • Preskúmanie konkurenčných firiem
  • Cieľ komunikácie cez sociálne siete
  • Návrh komunikácie na sociálnych sieťach

Odporúčania pre rozvoj e-shopu

  • Cieľ stratégie
  • Taktické kroky
  • Pravidelné aktivity
  • Konzultácia na osobnom meetingu

AK VÁS TÉMA ZAUJALA, SPOJTE SA S NAMI KVÔLI KONZULTÁCII